Vraagje...

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 15:00

sHELL

VR "connoisseur"

Topicstarter
Wil een nieuwe mobo kopen...
Zit nu te denken aan een Epox (socket 7) mobo.

maar moet het nu een EP-MVP3G2 of een EP-MVP3G5 worden?

het enigste verschil is dat de EP-MVP3G2 1mb Cache heeft en de andere 2mb Cache.

In hoevere is dat die 75 gulden verschil waard? en heeft het veel voordeel? z'n extra 1mb Cache?

Ohja.. er komt een K6-3 450mhz in.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Verwijderd

Heb je ook aan andere SS7 moederborden gedacht...? bijv. Asus P5A.. of een ABIT... zijn over het algemeen beter dan andere SS7 mamaplanken... maar als jij graag die Epox wil, dan zou ik die voor 75 piek meer kopen...

nog iets, die K6-3 zal heel stabiel op die Asus / Abit lopen... ik zeg niet dat Epox slecht is of zo, maar vele tests hebben duidelijk gemaakt, dat Asus en Abit betere moederborden zijn...

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Topicstarter
oh.. Epox is de enigste (voor zover ik weet) met 1 of 2mb cache. en het is een hele verbetering tenopzichte van m'n pc100/merkloooooooooos mobotje.

mare, bedankt voor de tip.. hop meteen ff bij de asus site langs.

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Topicstarter
Asus valt af...

512kb cache, udma/33... nah.

nu ff naar de abit site.. shit wat is de URL? niet www.abit.com :( :r

Abit? dazz pas brak... Nee hoor, ik ga voor de Epox!

en WTF is nu het verschil/voordeel tussen een 1mb cach en 2mb?

Verwijderd

Abit heeft helemaal geen Socket 7 Mobo's meer. Alleen maar Socket 370 en Slot 1.. 't is maar dat je het weet. Ik zou voor die Asus gaan. Epox is niet zo bekend namelijk... Ik heb er ook een, maar die is nu dood denk ik. Pas 1œ jaar oud.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:06

ChUcKiE

Dus........

Hmm, wat zijn de specs van die Epox nog meer??
Ik zou iig voor UDMA66 gaan en veel cache geheugen..Als ik het goed heb zorgt die extra hoeveelheid cache uiteraard voor meer snelheid, maar volgens mij ook voor een grotere cacheable RAM hoeveelheid. Dus bijvoorbeeld 1GB ipv 512MB.
Zorg gewoon voor het nieuwste mobo met de beste specs, voorbereid op de "toekomst" voorzover dat kan, mede daarom heb ik een Abit BP6 gekocht, daar zat toendertijd ongeveer alles op!!

BIG TAZZZ <------ Ik heb ook nog een epox liggen MVPC5 of iets dergelijks, was toen het eerste socket7 100MHz bord, dat bord roelde pas (en nu nog steeds) dussuh je kunt niet zeggen dat Epox slecht is ofzo, dit wil ook zeggen dat EPOX (iig bij mij) al een aantal jaren bekend is!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Aopen ax59 pro met via chipset(beter als een sis :r) voor pakweg 220

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Topicstarter
Okey, thanks voor de info.

Die mobo is dus van mij :)

Ik zal wel eens een banchmark hier neer pleuren, om te laten zien (lees => opscheppen) hoe goed ie is ;)

Verwijderd

Ik zeg ook niet dat hij slecht is, maar dat moederbordje dat ik heb liggen zegt dat er geen systeem op de schijf staat, in andere computer, dus ander mobo, start hij wel op, dus wel systeem aanwezig op de schijf, dezelfde.

Mijn opa heeft een epox LX mobo'tje, doet het wel nog. Geen klachten over... Alleen een beetje weinig uitbreidingsmogelijkheden, maar ja....

Greetz Big Tazzz >:)

Verwijderd

Kijk ook eens bij dfi. Ik dacht dat die ook een bord met 2MB hebben. En ye hebben ook een P3 bord met AMD brug met ÁTA66 en PC133.

PaCKo

Verwijderd

Question, have you ever asked yourself this... :) grapje.

Die P5A van Asus is ook met 1MB uitvoering. En verder heb je echt weinig aan Ultra 66... ik heb hiero een WD 18gig 7200 RPM, en heb hem, op UDMA2 & UDMA4 getest. Er was heel weinig verschil in prestatie. Ten eerste, duurt het ff voordat ie echt gebruik maakt van en ten tweede, koste het mij 1 IRQ en die heb ik nou net nodig voor mijn Netwerk kaartje.... dus UDMA-Kaartje eruit! En echt, je merk er niks van!

Verwijderd

Question, de K6-3 serie heeft een derde level cache die gebruik maakt van de hoeveelheid geheugen die je aan Cache op je mobo hebt, dus de verdubbeling van DIE cache maakt het juist interessant en sneller voor de K6-3.
http://dit.is/super7

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

Als je kijkt op
http://dit.is/super7 /

staat daar ergens een review van de
Tyan S1598 Trinity ATX Motherboard met 2 MB
L2/3 Cache.
http://skyscraper.fortunecity.com/siliconvalley/500/19.html

deze biedt ook ATA 66 en schijnt erg stabiel
te zijn. AMD K6-3 450 evenaart P3 450 (op BX mobo) op bijna alle fronten.

Nou ik zou zeggen suc6 met alle bovenstaande
advies... :)

Peet

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

Verwijderd

Dank je Peet voor je oplettendheid... ;)

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:22

winnie

de poes...

Heb je nu al dat epox bord? EN zo ja: waar heb je hem gekocht? En zo nee: waarom niet?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:28
AMD K6-3 450 evenaart P3 450 (op BX mobo) op bijna alle fronten.
Das niet geheel waar, op Fpu performance (zeer belangrijk) wint die p3 het dik van de k6-3, en zelf denk ik dat een p3 450 op een _GOED_ bx bord die k6-3 op bijna alle punten verslaat.

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Daarbij zijn de niet athlons vaak incompatibel met bepaalde hardware! Ik heb een aantal vrienden die kozen voor amd k6-3 etc (geen athlon) en die hebben de ene na de andere moeilijkheden met de chipsets, compatibiliteit, agp poort, etc etc
Ik zelf heb gekozen voor de bx chipset en daarmee voor een intel pentium (abit bh6 en p2-350 jaartje terug). Je plugt de boel erop en verder geen omkijken meer naar. Alles werkt en is compatibel. Als je tenminste een beetje goed merk koopt
(asus, abit, aopen, etc)

Iedereen is altijd zo aan het zeuren van ik wil het snelste. Ik zou die vraag liever willen herformuleren naar: ik wil het stabielste.
Geef mijn maar stabiel en iets langzamer dan supersnel en 3 crashes per dag of bepaalde features die niet werken!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
Euhm ik wil niet vervelend zijn maar mijn amd 450@500 is superstabiel ik heb alleen met 1 stukkie hardware problemen gehad en dat was een v550
nooit meer MAAR dezelfde v550 had ook dezelfde problemen in een p2 350 en later bleek de v550 selcht te zijn dus die onzin slaat nergens op ens snel is de mijne ook trouwens :)

.

Verwijderd

En ik wil ook niet vervelend zijn (maar doe het stiekem toch :) ): Question, als je een topic aanmaakt, GEEFT HET DAN IN GODSNAAM EEN FATSOENLIJKE NAAM.
Waar slaat "Vraagje..." nu op? Wil je iets weten over een CPU? Of over een videokaart? Of over een soundcard? Of is je PC ontploft?
:(
Pagina: 1