Fdisk in de war met me HD

Pagina: 1
Acties:

• XAQT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08-2024
Hey,

Ik heb eindelijk na veel geklooi een 2,5 gig in me oude p166, alleen kan ik maar 1,5 gig gebruiken... De resterende gig zit in de tweede partitie en die kan ik niet formateren. Deze kan ik ook niet weghalen...
Doe ik 'delete logical partitie', zegt ie 'geen logical patitie aanwezig'... dus doe ik 'delete extended partitie', zegt ie 'kan niet weghalen die hap, je moet eerst de logical partities weghalen'... Okay, ik ben 't spoor duister. Hopelijk kan iemand me helpen hiermee.

[edit] Is er misschien een manier om de partities helemaal te resetten? [edit]

Groeten,

XAQT

Verwijderd

die schijf was die indertijd gebruikt met Linux of Windows NT ?????

Indien je makkelijk van alles vanaf wenst te zijn doe je gewoon een LowLevelFormat van de 1ste track. De meeste oudere BIOS'n ondersteunen dit standaard.
Hetgeen je ook altijd kunt doen is bvb een Norton Ghost of een PowerQuest DiskImage nemen. Hier kun je makkelijk partities mee verwijderen en aanmaken :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Low level format zou ik NOOIT doen... daar kun je je hdd permanent mee beschadigen.

Maaruh, heb je de partities in de extended weg gehaald? dat moet eerst he!

en gebruik anders fdisk van linux, of pq magic. die gaan veel grover te werk :) succes gegarandeerd. :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.