[Geforce FX 5200] Echt zo slecht?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-08 12:47
Onalngs heb ik een nieuw systeem aangeschaft. Deze bestaat uit:

Mobo: Asus A7V8X-X (onboard sound)
Proc: AMD Athlon XP 2400
Mem: 512 MB
Video: Asus AGP 8x Geforce FX 5200 (typenummer weet ik even niet).

Dit systeem heb ik compleet gekocht en er is een 17 inch monitor aangehangen.

Na het lezen van diverse topics op dit forum kwam ik erachter dat de Geforce FX 5200 behoorlijk afgekraakt wordt. Is deze videokaart echt zo slecht?

Zou ik een nieuwe kaart aan moeten schaffen? Gezien mijn monitor draai ik nooit hoger dan 1024 x 768. Ik heb de afgelopen tijd vooral Return to Castle Wolfenstein en NFS Hot Pursuit 2 gespeeld. Deze draaien prima in de resolutie 1024 x 768.

Wat betreft framerates en het inbouwen van hardware, enz. ben ik een absolute noob, dus ik zou graag wat advies willen hebben?

Alvast bedankt!

Oh ja, hiervoor had ik een computer met een TNT 2 videokaart. De Geforce FX 5200 is toch wel een betere kaart?

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De Geforce FX 5200 is een prima kaart voor deze spellen, en zeker beter dan de Riva TNT 2.
Wel zijn er op dit moment snellere kaarten te koop, maar ik denk dat je nog een tijdje vooruit zal kunnen met deze videokaart.
Ik heb zelf nog een Geforce 2 MX200 32MB van Leadtek, en nog veel spellen die nu te koop zijn werken nog goed op dit kaartje, dus dan moet dat met jou FX 5200 helemaal geen probleem zijn ;).

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:17

bloasfist

Slot-A Crew

Het is op zich een prima kaart, maar wel de 'low-end' kaart van de huidige generatie videokaarten (fx serie van nVidia). Maar je zult er alle huidige spellen op 1024 meer dan prima mee kunnen spelen.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
Zo lang jij er tevreden mee bent gewoon geen andere kopen.
Wat betreft framerates: Zolang ze maar boven de 30 hangen dan merken je ogen het niet en zul je het als soepel lopen ervaren.

Er zijn natuurlijk altijd betere kaarten, maar je moet wel goed afwegen wat je wil (wanneer je tevreden bent) en wat je er voor wilt betalen .

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :)
Na het lezen van diverse topics op dit forum kwam ik erachter dat de Geforce FX 5200 behoorlijk afgekraakt wordt. Is deze videokaart echt zo slecht?
De kaart is an sich zeker niet slecht, maar in vergelijking tot de voorgangers (GF3/4) en de concurrentie (Radeon) is het daarentegen weer wel "slecht". Niet overdreven slecht, maar wel iets minder zegmaar. Diegenen die het "uitermate waardeloos" noemen zijn zeker gewoon Radeon-fanaten etc.. Zoals AMD-fans ook wel Intel willen afkraken, snap je ;)
Zou ik een nieuwe kaart aan moeten schaffen?
De keuze is geheel aan jou. Je hebt al heel wat topics gelezen, haal daar zélf jouw eigen conclusies uit :)
Wat betreft framerates en het inbouwen van hardware, enz. ben ik een absolute noob, dus ik zou graag wat advies willen hebben?
Verdiep je je gewoon wat meer in de materie. In ieder geval wordt van elke Tweaker geacht gewoon een complete PC te kunnen inbouwen .. Anders ben je beter af in de andere fora like beginnersweb.nl, iksnaphetniet.nl, helpmij.nl, etc.. Zie ook de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte ;)
Oh ja, hiervoor had ik een computer met een TNT 2 videokaart. De Geforce FX 5200 is toch wel een betere kaart?
Beter dan de TNT2, ja :+

Tot slot: kijk eens netjes in de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum eer je een topic opent. In dit geval dus FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (01/03/03) Daarin staat zelfs uitgelegd welke videokaart je het beste kunt nemen B)

/basic
/overbodig

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 15-08-2003 14:15 ]

Dit topic is gesloten.