Probleem: tijdje geleden mijn ADSL verbinding aangelegd. Werkt op zich prima, maar valt geregeld weg. Soms na een uur, soms na 5 minuten. Ik snap echt niet meer weer dit nou aan kan liggen. Ik zit vlakbij de wandstekkerdoos, ik heb de splitter al getest, de telefoonlijn heb ik samen met KPN al getest, daar is ook niks mis mee. Alles is goed aangesloten (anders had ik nooit op internet gekund natuurlijk). Ook is de modem goed geconfigureerd. (daar heb ik voor de zekerheid nog een keer met HCCnet en KPN mee aan de telefoon gehangen)
Wat zou nou nog verder een oorzaak kunnen zijn dat de verbinding zomaar wegvalt??? KPN wil al een monteur sturen, maar dat gaat me weer een dikke 100 euro kosten minimaal! Het ZOU kunnen dat het aan de ethernet modem ligt, maar KPN liet al doorschemeren dat die waarschijnlijk gewoon goed werkt.
(ik ken helaas niemand met nog een ADSL modem die ik zou kunnen testen...)
Iemand suggesties? Ik heb alle faqs doorgelezen, en al een paar keer mijn telefoonrekening flink liggen opkrikken met die hulplijnen van KPN...
ps. er is geen netwerk op aangesloten... dus gewoon 1 computer... En ik gebruik Windows ME (jaja ik weet het, maar mijn webcam en scanner werken niet met XP, vandaar...)
Wat zou nou nog verder een oorzaak kunnen zijn dat de verbinding zomaar wegvalt??? KPN wil al een monteur sturen, maar dat gaat me weer een dikke 100 euro kosten minimaal! Het ZOU kunnen dat het aan de ethernet modem ligt, maar KPN liet al doorschemeren dat die waarschijnlijk gewoon goed werkt.
(ik ken helaas niemand met nog een ADSL modem die ik zou kunnen testen...)
Iemand suggesties? Ik heb alle faqs doorgelezen, en al een paar keer mijn telefoonrekening flink liggen opkrikken met die hulplijnen van KPN...
ps. er is geen netwerk op aangesloten... dus gewoon 1 computer... En ik gebruik Windows ME (jaja ik weet het, maar mijn webcam en scanner werken niet met XP, vandaar...)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 14:05 ]