Toon posts:

ADSL valt telkens weg!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: tijdje geleden mijn ADSL verbinding aangelegd. Werkt op zich prima, maar valt geregeld weg. Soms na een uur, soms na 5 minuten. Ik snap echt niet meer weer dit nou aan kan liggen. Ik zit vlakbij de wandstekkerdoos, ik heb de splitter al getest, de telefoonlijn heb ik samen met KPN al getest, daar is ook niks mis mee. Alles is goed aangesloten (anders had ik nooit op internet gekund natuurlijk). Ook is de modem goed geconfigureerd. (daar heb ik voor de zekerheid nog een keer met HCCnet en KPN mee aan de telefoon gehangen)

Wat zou nou nog verder een oorzaak kunnen zijn dat de verbinding zomaar wegvalt??? KPN wil al een monteur sturen, maar dat gaat me weer een dikke 100 euro kosten minimaal! Het ZOU kunnen dat het aan de ethernet modem ligt, maar KPN liet al doorschemeren dat die waarschijnlijk gewoon goed werkt.

(ik ken helaas niemand met nog een ADSL modem die ik zou kunnen testen...)

Iemand suggesties? Ik heb alle faqs doorgelezen, en al een paar keer mijn telefoonrekening flink liggen opkrikken met die hulplijnen van KPN...

ps. er is geen netwerk op aangesloten... dus gewoon 1 computer... En ik gebruik Windows ME (jaja ik weet het, maar mijn webcam en scanner werken niet met XP, vandaar...)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 14:05 ]

Verwijderd

Wat voor modem heb je, als dit een USB modem is, is dit probleem laatst een keer langs gekoken. Moet je even zoeken op USB+ADSL.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 14:05 . Reden: usb info ]

Verwijderd

Topicstarter
het is een ethernet modem, dus geen USB modem (die kunnen geloof ik conflicten veroorzaken icm een AMD processor toch?) maargoed, een ethernet modem zou geen problemen moeten geven...

Verwijderd

Topicstarter
misschien nog effe ter verduidelijking: als de verbinding wegvalt, dan krijg ik die alleen terug als ik de computer opnieuw opstart.
En als je trace route doet, (nadat de verbinding weg is) dan gaat hij gewoon alle 30 hopjes af, en vind niks...

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Zie je daadwerkelijk een reset van je modem, m.a.w. kijk eens via de webtool van het modem naar de tijd dat hij online is.

Ik heb hetzelfde gehad, bij mij bleek er een breuk in de telefoonlijn te zitten. Is de telefoonlijn al door de KPN doorgemeten ?
Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 14:09:
misschien nog effe ter verduidelijking: als de verbinding wegvalt, dan krijg ik die alleen terug als ik de computer opnieuw opstart.
En als je trace route doet, (nadat de verbinding weg is) dan gaat hij gewoon alle 30 hopjes af, en vind niks...
Je hoeft op het modem niks te doen ? Het lijkt dus echt een probleem van jouw pc. Probeer eens een ander netwerkkaartje, of misschien zijn je drivers een beetje brak.

[ Voor 51% gewijzigd door [ash] op 15-08-2003 14:13 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13
Is je line signaal wel sterk genoeg. ff laten doormeten, was bij mijn pa op kantoor ook slecht bleek nadat ik het had aangesloten. Is later gewoon aangepast.

Verwijderd

Topicstarter
[ash] schreef op 15 August 2003 @ 14:12:
Zie je daadwerkelijk een reset van je modem, m.a.w. kijk eens via de webtool van het modem naar de tijd dat hij online is.

Ik heb hetzelfde gehad, bij mij bleek er een breuk in de telefoonlijn te zitten. Is de telefoonlijn al door de KPN doorgemeten ?
Ja, telefoonlijn werkt goed. Is gecheckt door de KPN. (toevallig was er WEL een fout bij mijn ouders thuis 2 maanden geleden. Kosten: 560 euro :( )
Modem heb ik al een paar keer volledig ge-reset. Terug naar fabrieksinstellingen en weer opnieuw geinstalleerd... helpt niet

Verwijderd

Wat voor modem heb je precies? En welk provider?

Kun je zien op het modem of de lampjes wel aan blijven? Als tie ook maar heel even uitvalt, dan weet je waar het aan ligt.
Probeer het even op een andere pc, zodat je je eigenste pc kan uitsluiten.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 14:09:
Is het een intern modem?

• MetalRush
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Zet jouw modem (extern) op DHCP.
Klinkt als lease-verloop.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Bartjeee
  • Niet online
Laatst viel boj ons de chello verbinding constant uit.
Dit kwam door een sclecht signaal en dat slechte signaal kwam omdat er iets door gebrand was in de kast van UPC.
Maybe is dt het met je ADSL verbinding, want onze tv deed het ook gewoon dus.

Verwijderd

Topicstarter
het is een externe modem, speedtouch 510, provider is HCCnet.

(MetalRush, wat bedoel je precies???)

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:41

Kama

Game Coordinator

Er is een kans dat de kabel tussen je modem en je PC rot is. Dit is waarschijnlijk een kruiskabel. Ik heb dit ook een keer gehad en werd helemaal gek van het gele ballonnetje onderin het scherm dat zei dat de verbinding verbroken werd en weer terug kwam.

Het bleek te liggen aan het feit dat de kruiskabel 4 aderig moest zijn ipv 8 aderig.

Tip: Als je geen gele ballonnetjes hebt dat je LAN verbinding weg is (of twee van die beeldschermpjes met een kruisje erdoor bij je klokje) als je internet er mee ophoudt, dan blijft de verbinding tussen je modem en je PC in orde en zit het probleem aan de andere kant van je modem.

drs. Kama

• kwiebus
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 14:23:

Dan begrijp ik niet dat je adsl verbinding het weer doet na het rebooten van je pc. Het probleem lijkt me dan niet in de adsl verbinding te zitten maar in de communicatie tussen pc en modem

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:47
Ik denk dat het toch aan Win ME ligt.

Ik heb in het begin tijden gehad dat mijn verbinding ook wegviel. Ene keer nar 10 of 3 minuten (of wat dan ook, maar kort) andere keer na een paar uur.

Sinds ik een linux router (in mijn geval een oude PC met Smoothwall) heb geplaatst zijn alle problemen verdwenen.
En ik heb getest met win98SE en met 2000 en met XP..... (ME wil ik niet eens in huis hebben ;) )

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik denk ook dat het iets is tussen de modem en de pc. Als de verbinding wegvalt, kan ik wachten tot ik een ons weeg, maar die komt niet meer terug totdat ik mijn computer opnieuw opstart, en dan doet hij het direct weer goed. (alle lampjes blijven trouwens gewoon branden als de verbinding weg is)

zou het anders TOCH dat klote Windows ME zijn?

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 14:23:

Ik heb hetzelfde probleem gehad met TweakDSL; verbinding die willekeurig wegviel.
Nu heb ik mijn modem in bridge staan maar dat maakt niet uit...
Ik heb mijn gateway nu verteld dat ie een DHCP verbinding heeft met mijn ISP (en dus geen vast nummer in mijn gateway opgegeven; dat heb ik online gedaan).
Ik weet niet of HCC ook zoiets ondersteund (of dat iedereen daar geen vast IP krijgen... maar een dynamisch IP nummer hebben...) maar het is het proberen waard.
Vertel jouw modem dus dat ie geen vast IP nummer heeft (IP van ISP) maar om een nummer moet vragen (DHCP). Dit zorgt ervoor dat jouw modem en de DHCP server met elkaar blijven 'kletsen' waardoor je een verbinding behoud.
Kan dan zijn dat je wel eens een ander IP-nummer kan krijgen (tenzij HCC dezelfde service verleent als TweakDSL).

• kwiebus
Al een andere kabel tussen pc en modem geprobeerd?

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

kwiebus schreef op 15 August 2003 @ 14:28:
[...]

Dan begrijp ik niet dat je adsl verbinding het weer doet na het rebooten van je pc. Het probleem lijkt me dan niet in de adsl verbinding te zitten maar in de communicatie tussen pc en modem
Is toch logisch; als je pc reboot vraagt ie weer een nieuw IP-nummer aan... :P

@ Stiffener: Smoothwall staat dus ook zo ingesteld dat ie om een IP-nummertje vraagt aan jouw ISP :)

Het ligt niet aan WinME (ook al is dat idd een brak OS... maar da's héél persoonlijk ;))

[ Voor 12% gewijzigd door MetalRush op 15-08-2003 14:39 ]

Verwijderd

al op de website gekeken of je provider geen storing heeft?

Verwijderd

Splitter moet op de plek aangesloten waar de telefoonaansluiting binnenkomt (waarschijnlijk de meterkast), dit probleem had ik namelijk ook.
Iedere keer als er iemand belde werd de verbinding verbroken.

Verwijderd

die 510 maakt toch geen gebruik van vpn?, zo ja staat me er iets van bij dat je daar voor winME een update voor nodig had omdat dat niet geheel vlekkeloos werkte

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 14:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
stomme vraag misschien: maar hoe krijg ik een DHCP verbinding? Ik heb nu een vast IP adres. Ik heb al uuuuuuuren (ok iets overdreven) met HCCnet aan de lijn gehangen, maar ze hebben nooit iets gezegd dat mijn IP adres er iets mee te maken zou kunnen hebben...

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 14:38:
Splitter moet op de plek aangesloten waar de telefoonaansluiting binnenkomt (waarschijnlijk de meterkast), dit probleem had ik namelijk ook.
Iedere keer als er iemand belde werd de verbinding verbroken.
Geen RTFM gedaan voordat je ging aansluiten he ;)
een echte ITer dus ;)

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 14:39:
stomme vraag misschien: maar hoe krijg ik een DHCP verbinding? Ik heb nu een vast IP adres. Ik heb al uuuuuuuren (ok iets overdreven) met HCCnet aan de lijn gehangen, maar ze hebben nooit iets gezegd dat mijn IP adres er iets mee te maken zou kunnen hebben...
Zou ik zelf ook het boekje even moeten opsnorren (of ff een Google'tje er tegenaan moeten gooien).
Zoals ik al hierboven schreef: mijn modem staat in bridge modus en mijn gateway (ClarkConnect Office 2.0) verzorgt de communicatie.
Ik zal ff kijken... is alweer een tijdje geleden dat ik dat ingesteld heb...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een netwerk kaart an Kobushi (PCI Ethernet Card 10/100MB Auto-sense), en ik heb de drivers geinstalleerd die bijgeleverd werden, online zijn er geen nieuwere beschikbaar...

Als ik in apparaatbeheer kijk staat er bij netwerkadapters:
- inbeladapter
- Realtek - op RTL8139(A) gebaseerde PCI Fast Ethernet Adapter

Ik zit nu te denken... klopt hier misschien iets niet???

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Dat klopt wel: Realtek=netwerk, inbeladapter (he getver NL-versie ;))=Alcatel

Het ligt niet aan de drivers of OS... alles wat je tot nu hebt verteld klinkt mij echt in de oren als hetzelfde probleem dat ik had; DCHP lease.
(ik kan mijn boekje niet meer vinden... 8)7 heb namelijk ook een 510)

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Heb jij trouwens dat modem via de bijgeleverde software geconfigureerd??

• kwiebus
MetalRush schreef op 15 August 2003 @ 14:35:
[...]

Is toch logisch; als je pc reboot vraagt ie weer een nieuw IP-nummer aan... :P

@ Stiffener: Smoothwall staat dus ook zo ingesteld dat ie om een IP-nummertje vraagt aan jouw ISP :)

Het ligt niet aan WinME (ook al is dat idd een brak OS... maar da's héél persoonlijk ;))
Ja als je geen NAT gebruikt anders vraagt je pc bij de DCHP server van de modem/router een ip-adres aan, wat dus dan niets met je adsl verbinding te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
MetalRush: zou het zin hebben om zo'n KPN monteur te laten komen? Ik heb daar eigenlijk HE-LE-MAAL geen zin in, want ze weten het natuurlijk altijd zo te draaien dat het probleem bij mij ligt, en dan kost het mij weer geld (45 euro voorrijkosten + 1 euro per minuut)

Want wat zou zo'n vent er verder nog aan kunnen veranderen?

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

kwiebus schreef op 15 August 2003 @ 14:53:
[...]

Ja als je geen NAT gebruikt anders vraagt je pc bij de DCHP server van de modem/router een ip-adres aan, wat dus dan niets met je adsl verbinding te maken heeft.
DAT hangt er natuurlijk vanaf HOE dat deze Alcatel ingesteld staat :P

@merijn78: Dat zou ik even niet doen... is weinig waar we (lees: GoTters) samen niet uitkomen. Geld wegdragen kan nog altijd (dan geef ik je mijn giro-nummer wel ff ;))

Verwijderd

Staat je splitter bij het ISRA punt, of gewoon na de aansluiting in de muur?

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Lees dit even.
Dat is de handleiding van de 510 (blijkt dat ik een 510i heb; nieuwer model én ISDN).
Op pagina 6 is te lezen dat je verschillende protocollen richting jouw ISP kunt opgeven... moet je dus via de bijgeleverde software instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door MetalRush op 15-08-2003 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zit op 1 meter van het ISRA punt. (woon in een flat, dus ISRA punt = wandcontact)

• gwxkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 21:51

gwxkil

|::::...

Kama schreef op 15 August 2003 @ 14:26:
Er is een kans dat de kabel tussen je modem en je PC rot is. Dit is waarschijnlijk een kruiskabel. Ik heb dit ook een keer gehad en werd helemaal gek van het gele ballonnetje onderin het scherm dat zei dat de verbinding verbroken werd en weer terug kwam.

Het bleek te liggen aan het feit dat de kruiskabel 4 aderig moest zijn ipv 8 aderig.

Tip: Als je geen gele ballonnetjes hebt dat je LAN verbinding weg is (of twee van die beeldschermpjes met een kruisje erdoor bij je klokje) als je internet er mee ophoudt, dan blijft de verbinding tussen je modem en je PC in orde en zit het probleem aan de andere kant van je modem.
Ik heb hier al een paar maanden precies hetzelfde probleem!! Dat met die godvergeten gele ballonnetjes. Soms 2 keer in 5 minuten, dan weer 3 uur geen disconnect. Waar kan dit in godsnaam aan liggen?? En ik kan er niet achterkomen wat het veroorzaakt.

Hoe kan ik zien of de kabel tussen mijn adsl modem (Cisco 575 LRE) en NIC een 4 aderig of 8 aderig exemplaar is??

Specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een SpeedTouch 510 v4 (en dat ding heb ik 3 weken geleden gekregen... )
Bijgeleverd waren een CD van Alcatel en een installatie CD voor de ethernet modem van KPN, en in de handleiding die daarbij zat, stond UITDRUKKELIJK dat ik die CD van Alcatel NIET mocht gebruiken...

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Hoe heb je hem dan ingesteld/geconfigureerd?
voor de ethernet modem van KPN
eeeh.. ik neem aan dat je hetzelfde modem (Alcatel) bedoeld?

[ Voor 56% gewijzigd door MetalRush op 15-08-2003 15:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
via die ADSL installatie CD van KPN.

Verwijderd

Topicstarter
jaja, gaat natuurlijk om dezelfde modem ;)

Verwijderd

Ruist en kraakt de telefoonlijn terwijl je belt en je bent op internet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 15:09:
Ruist en kraakt de telefoonlijn terwijl je belt en je bent op internet.
nee, dat is allemaal geen probleem. Zoals ik eerder al zei heeft KPN de telefoonlijn al getest, en die werkt prima. Ook zijn er geen storingen bij mijn ISP.

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Kun je via de software van KPN een instelling vinden zoals beschreven staat in die handleiding die ik net gepost heb?
Anders moet je toch eens kijken/proberen of je middels die Alcatel software de boel kunt instellen. Het enige wat ik mij kan voorstellen om die software niet te gebruiken (zoals in het bijgevoegde schrijven staat vermeld) is dat ze bang zijn dan mensen een verkeerde instelling kiezen waardoor de helpdesk wordt overladen met onnodige problemen.
(waarom hebben ze trouwens dan die cd toch bijgeleverd :?)
Is de handleiding wél de juiste (die ik hierboven gepost heb)??

Aanvulling: wat je natuurlijk kunt doen (weg van de minste weerstand) is KPN bellen en vragen hoe je (middels hun software) jouw modem zo kunt instellen dat ie in DHCP-modus (naar buiten toe) staat ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MetalRush op 15-08-2003 15:16 . Reden: Aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen een handleiding van KPN erbij zitten met een CD van KNP
- en een setup CD zonder handleiding van Alcatel. (maar ik denk ook ECHT dat ik die niet nodig heb)

Verwijderd

Topicstarter
:) MetalRush, dat kan ik wel effe proberen ja... Maar wat heeft zo'n DHCP modus verder nog voor gevolgen? Ik heb dan geen vast IP adres meer, zijn daar nog nadelen aan verbonden? Ik kan er zelf zo snel niet opkomen, maar misschien dat ik iets over het hoofd zie?

In de tussentijd is mijn verbinding al 3x weggevallen! :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 15:24 ]

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 15:20:
:) MetalRush, dat kan ik wel effe proberen ja... Maar wat heeft zo'n DHCP modus verder nog voor gevolgen? Ik heb dan geen vast IP adres meer, zijn daar nog nadelen aan verbonden? Ik kan er zelf zo snel niet opkomen, maar misschien dat ik iets over het hoofd zie?
Het heeft geen nadelige gevolgen whatsoever... het enige dat als 'nadeel' kan worden gezien is als je zelf een FTP-server of webserver gaat draaien (maar dat gaat dan natuurlijk weer van jouw eigen snelheid af :P); in dat geval zul je een dienst zoals DYNDNS oid moeten gebruiken om via een domeinnaam bij jouw server te kunnen komen.
Voor het downloaden en surfen heeft het géén gevolgen.

Ik blijf het vreemd vinden dat je de software van Alcatel niet zou mogen gebruiken... maar dat is, denk ik, in hun eigen (KPN) belang...

Verwijderd

Herinstalleer tcp/ip is, misschien is die corrupt o.i.d.. Dit is op zich ook vrij snel gebeurd.

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 15:23:
Herinstalleer tcp/ip is, misschien is die corrupt o.i.d.. Dit is op zich ook vrij snel gebeurd.
Sorry: KUL
Hij doet het, of hij doet het niet... TCP/IP is geen service die denkt; "het is alweer koffietijd! SCHAFT!!" (en laat vervolgens alle pakketjes vallen) :+

Verwijderd

Topicstarter
nou dan is het in ieder geval het proberen waard om die DHCP modus te proberen. Maar je zei eerder dat niet iedere ISP dit ondersteunt? Ik zal het eerst eens nakijken...

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm.....daar zou ik effe voor moeten bellen... ik kom er later nog op terug! bedankt voor alle tips in ieder geval (vooral MetalRush!) zodra ik meer weet, post ik het hier effe. (als er nog geen slotje op zit natuurlijk ;))

Verwijderd

MetalRush schreef op 15 augustus 2003 @ 15:25:
[...]

Sorry: KUL
Hij doet het, of hij doet het niet... TCP/IP is geen service die denkt; "het is alweer koffietijd! SCHAFT!!" (en laat vervolgens alle pakketjes vallen) :+
Je hebt gelijk, snorry! Algehele herinstallatie dan maar :)

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 15:26:
nou dan is het in ieder geval het proberen waard om die DHCP modus te proberen. Maar je zei eerder dat niet iedere ISP dit ondersteunt? Ik zal het eerst eens nakijken...
Nee dat is niet helemaal wat ik bedoel...
Ik kan bij TweakDSL een IP-nummer 'reserveren'. Ik heb mijn gateway dus in DHCP modus staan... als deze lease verloopt zou ie mogelijk een ander IP-nummer kunnen krijgen.
Nu heeft TweakDSL een dienst/service waarbij ik kan zeggen dat ik iedere keer hetzelfde IP-nummer wil hebben... da's al.
Dat bedoelde ik met: niet iedere ISP ondersteunt dit...

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 15:33:
[...]

Je hebt gelijk, snorry! Algehele herinstallatie dan maar :)
LOL :D
* MetalRush slaps Centurion till his light goes off :+

• [ash]

[ash]

MetalRush, waarom verleg jij het probleem :?

Het is duidelijk dat het probleem in de pc, of communticatie tussen pc en modem zit en niet in het modem.

Misschien nog een leuke test: kan je het modem pingen zodra je geen internet verbinding meer hebt.

• kwiebus
Ik begrijp dat hele gezeur over DCHP niet. Ik zit ook bij HCCNet en heb sinds dat ik adsl (oktober 2002) heb altijd hetzelfde IP-adres op mijn adsl-verbinding.

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

[ash] schreef op 15 augustus 2003 @ 15:37:
MetalRush, waarom verleg jij het probleem :?
Omdat het verdomd bekend klinkt (zelfde ervaring hier gehad).
Het is duidelijk dat het probleem in de pc, of communticatie tussen pc en modem zit en niet in het modem.
Verklaring :?
Misschien nog een leuke test: kan je het modem pingen zodra je geen internet verbinding meer hebt.
Is idd nog iets wat je kunt proberen... hoewel ik verwacht dat dit wel goed is (maarja; aannames zijn fataal... ask GaMeOvEr maar ;))

@ kwiebus: Dat kan natuurlijk... ik heb zelf geen ervaring(en) met HCCnet.
Hoe vaak reboot jij jouw pc/modem (en hoe heb jij jouw modem geconfigureerd staan?)

[ Voor 12% gewijzigd door MetalRush op 15-08-2003 15:47 ]

Verwijderd

Branden er andere lampjes als normaal op je Netwerkkaart (NIC) als dit gebeurd, of zijn die altijd hetzelfde. Je heb groen, rood en oranje als ik me niet vergis en die kunnen ook nog kipperen of constant branden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 15:50 ]

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb met m'n USB modem ook zoiets dergelijks meegemaakt. Dat was simpel, mijn onboard USB was gewoon niet 100% compatible. Gelukkig nog kunnen omruilen naar een ethernet variant... Maar goed, dit is jouw probleem niet.

Jouw probleem.
Wat voor kabels heb je precies? Deze moeten minimaal CAT 5 zijn. (telefoon kabels)

De ethernet kabel die zit tussen je modem en computer, wat voor kabel is dat? Een crosslink (van PC naar PC) of een normale. Bij mij zit voor zover ik het weet een normale en die doet het goed...

Kabels mogen NIET gesoldeerd zijn, ook niet in het hoofdaansluitpunt (heb deze info van een KPN monteur gehad). Een telefoon zal het goed doen, maar ADSL des te minder...

Heb je de mogelijkheid om ff een ander ethernet kaartje te proberen?

Ik heb wel eens last van m'n firewall, na een bepaalde periode geeft hij er de brui aan en begint hij raar te doen. Plaatjes van sites komen niet goed door. Firewall dicht sowiso niet goed meer. Vaak moet ik verschillende keren op refresh drukken voordat een pagina volledig in beeld komt. Firewall deïnstalleren en herinstalleren werkt niet, alleen complete windows reïnstall :(.

Hoe lang is het geleden dat je WinME geïnstalleerd hebt? Heb je in de tussentijd nog veel software/hardware geïnstalleerd/gedeïnstalleerd of veel zitten klooien met je systeem? Misschien dat een verse install weer wonderen doet?

Heb je je modem al eens mogen omruilen bij de KPN? Bij mij kreeg ik dat al binnen 2 weken voor elkaar....

probeer idd netconfig is bij een werkende en niet werkende verbinding...
(windows toets + R, daarna netconfig gevolgd door enter)

[ Voor 5% gewijzigd door jules op 15-08-2003 15:50 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• [ash]

[ash]

Nou heel simpel,

Ik heb een pc gekoppeld aan een modem via ethernet, zodra er problemen ontstaat hestart ik de pc en zijn de problemen weg. Als de problemen in het modem zouden zitten, zou ik iets met het modem moeten doen om deze problemen op te lossen.

Zoals ik al eerder zei, het probleem zit of in de pc of in de verbinding tussen de pc en het modem.

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

[ash] schreef op 15 August 2003 @ 15:55:
[...]

Nou heel simpel,

Ik heb een pc gekoppeld aan een modem via ethernet, zodra er problemen ontstaat hestart ik de pc en zijn de problemen weg. Als de problemen in het modem zouden zitten, zou ik iets met het modem moeten doen om deze problemen op te lossen.

Zoals ik al eerder zei, het probleem zit of in de pc of in de verbinding tussen de pc en het modem.
Je vindt het niet erg als ik jouw onderbouwing een beetje zwak vindt he? :+

Zoals ik bovenin ook heb geschreven: klinkt als...

Ik deel hier mijn persoonlijke ervaringen met de TS in de hoop zijn probleem hiermee op te lossen. Ik wordt graag in het ongelijk gesteld als blijkt dat het probleem op een andere manier opgelost is/kan worden maar wil mijn bijdrage/mogelijke oplossing toch aangeboden hebben om te voorkomen dat onnodige acties worden geprobeerd en er dus sneller een oplossing voorhande is.

We zullen hopelijk snel van de TS ervaren wat de oplossing nou daadwerkelijk is/was.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

DHCP zorgt ervoor dat je een ip adres toegewezen krijgt. Als er op 2 machines/apparaten ieder een DHCP server aanstaat, dan krijgen ze ruzie... Maar goed, in het begin werkt het wel, en daarna niet meer. Dus dit kan het geval niet zijn...

Wat misschien wel zo is, is dat WinME niet zo goed met een DHCP server om kan gaan als hij een nieuw IP adres heeft gekregen. Maar goed, ik vraag me af ofdat tijdens een sessie gebeurd. Volgens mij krijg je dat aan het begin van de sessie toegewezen en blijft dat de rest van de sessie gelijk.

Ik kan MetalRush in ieder geval geen ongelijk geven om dit probleem te verhelpen. Het is (vergeleken met mijn raad) een gratis raad/oplossing.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er weer. Moest effe de stad in. Ik zie dat er al weer veel reacties zijn (bedankt!) Ik heb mijn systeem weer eens helemaal opnieuw geinstalleerd (een grove format c:/q)
Ik heb alleen het minimale geinstalleerd, maar het probleem is er nog steeds... (al duurde het net wel een tijdje voordat ik de verbinding verloor.
Ik denk dat het toch de verbinding tussen de pc en de modem is... maar ik weet nog steeds niet wat ik eraan kan doen. (heb nog geen contact gehad met KPN). Ik bel vanavond nog wel effe, en als ik het opgelost krijg laat ik het natuurlijk effe weten!

Verwijderd

Die realtek kaartjes zijn bagger. Zeker met de standaard drivers van windows. Download eventjes de drivers van de realtek site, dikke kans dat het probleem daarme verholpen is.

• [ash]

[ash]

Heb je al een ander kabel geprobeerd ?

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Een andere benadering: zet jouw modem in bridge mode, stel je pc in op een vast ip-nummer ((als je) dat je van HCCnet hebt gekregen), installeer direct een nieuwe kabel en netwerkkaart (dan pakken we [ash] en spoetnik's voorstellen ook direct mee) en ga dan een tijdje internetten.
Laat hem desnoods vannacht aanstaan en kijk of je morgenochtend nog steeds een verbinding hebt.
Installeer wél ff een firewall ;)
(met realtek heb ik in het verleden nooit echt problemen gehad... sterker nog: een hoop netwerkkaarten van tegenwoordig hebben ook een realtek chipset...).

Verwijderd

En werkt het al, of heb je nog steeds problemen?
Pagina: 1