Sweex Advanced I/O Station

Pagina: 1
Acties:

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik zoek mensen met ervaingen/info over de wat mooiere (feature rijke) front panels. Zo kwam ik deze tegen bij Sweex:

Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/FC100020_box.jpg
http://www.ropla.com/product.asp?pid=206

Is dit het geld (€ 71,= volgens de Pricewatch) waard?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb goede ervaringen met dit soort spullen van Sweex. :)
Erg handig dit apparaatje trouwens.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:18
Apparaatje is wel leuk, heb 'm hier een tijdje gehad om te testen (computertijdschriften, vandaar) en het is wel aardig. Je hebt allerlei losse modules, maar uiteindelijk draait het er gewoon op uit dat je de kaartlezer er altijd in laat zitten en de USB2.0 hub en de FireWire hub ergens achter op je bureau zet of achter je compu gooit.
Ook zit er een module bij met alleen 1 USB 2.0 en 1 FireWire aansluiting, voor als je er niks anders in duwt. Die laatste module is een beetje een overbodig ding.

edit:
En het zou mooi zijn als je extra inbouwbrackets kan kopen

[ Voor 8% gewijzigd door dreamscape op 15-08-2003 14:21 ]

Punctuality is the politeness of kings

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

[off topic]
voor iemand die bij een computertijdschriftenbedrijf werkt is dat niet echt een objectieve mening he... die firewire is voor jou misschien overbodig, iemand die een digitale camera heeft zal het verrot handig vinden... zeker als hij/zij over een pc beschikt die standaard geen 1394-pootje heeft ;)
[/offtopic]

Ik heb overigens alleen ervaring met een Sweex switch; weinig munten voor een redelijke kwaliteit.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• dreamscape
MetalRush schreef op 15 August 2003 @ 14:24:
[off topic]
voor iemand die bij een computertijdschriftenbedrijf werkt is dat niet echt een objectieve mening he... die firewire is voor jou misschien overbodig, iemand die een digitale camera heeft zal het verrot handig vinden... zeker als hij/zij over een pc beschikt die standaard geen 1394-pootje heeft ;)
[/offtopic]
Oke, laten we zeggen dat dat mijn verwachting was. Inderdaad, anderen zullen andere onderdelen gebruiken. Ik persoonlijk had het makkelijker gevonden als het gewoon een 5,25" kastje was geweest waar 2x usb2.0, 2x FireWire en die kaartlezer in had gezeten. Die losse modules, 't is wel leuk, maar uiteindelijk ga je echt niet steeds modules switchen.

[ontopic]

Let trouwens wel even op: de kaartlezer is maar USB1.1 (of 2.0, maar geen Highspeed). De hele I/O station kan dus wel op USB 2.0 aangesloten worden, en de hub onersteunt ook USB 2.0, maar die kaartlezer is dus wel nog van het oude trage soort. Ik zou voor dat bedrag iets anders kopen.

edit:
Objectiviteit bestaat al lang niet meer in de pers :)

[ Voor 4% gewijzigd door dreamscape op 15-08-2003 14:34 ]

• Config
dreamscape schreef op 15 August 2003 @ 14:33:
[...]

[ontopic]

Let trouwens wel even op: de kaartlezer is maar USB1.1 (of 2.0, maar geen Highspeed). De hele I/O station kan dus wel op USB 2.0 aangesloten worden, en de hub onersteunt ook USB 2.0, maar die kaartlezer is dus wel nog van het oude trage soort. Ik zou voor dat bedrag iets anders kopen.
Interessant, het probleem is dat de Sweex site nogal slecht is in product presentaties zo te zeggen...er staat nou niet duidelijk hoe het in elkaar steekt. Er zijn ook geen grotere foto's. dan de bovenstaande (bij google ook niet).

Ik zoek een mooi, feature rijk front panel, jij suggereert dat je alternatieven hebt, kan je me meer vertellen? :)

• dreamscape
Config schreef op 15 augustus 2003 @ 14:53:
[...]
Ik zoek een mooi, feature rijk front panel, jij suggereert dat je alternatieven hebt, kan je me meer vertellen? :)
Je ziet steeds vaker bij die Aldi en Lidl-machines zo'n 5,25" frontpanel met multi-cardreader, 2 USB aansluitingen en een Firewire. Soms ook nog wel mic/phone.

Ze worden alleen nog maar nauwelijks los verkocht. Ik gebruik zelf meestal alleen zo'n multi-cardreader, vandaar dat ik daarvoor bijvoorbeeld eerder zo'n interne Apacer zou kiezen. En vandaar mijn opmerking over alternatieven.

Veel aansluitingen tegelijk ga je ook met deze Sweex niet halen, want je moet modules wisselen.

Maar, ik kan hier wel eens door wat catalogi gaan bladeren, misschien kom ik wel ergens een mooi frontpanel tegen.

• Config
dreamscape schreef op 15 August 2003 @ 15:46:
[...]

Je ziet steeds vaker bij die Aldi en Lidl-machines zo'n 5,25" frontpanel met multi-cardreader, 2 USB aansluitingen en een Firewire. Soms ook nog wel mic/phone.

Ze worden alleen nog maar nauwelijks los verkocht. Ik gebruik zelf meestal alleen zo'n multi-cardreader, vandaar dat ik daarvoor bijvoorbeeld eerder zo'n interne Apacer zou kiezen. En vandaar mijn opmerking over alternatieven.

Veel aansluitingen tegelijk ga je ook met deze Sweex niet halen, want je moet modules wisselen.

Maar, ik kan hier wel eens door wat catalogi gaan bladeren, misschien kom ik wel ergens een mooi frontpanel tegen.
That would be great ;).

Ik snap niet dat er niet meer vraag is naar dit soort rete-handige dingetjes. Ze zijn vaak specifiek voor een product (soundblaster), kast (aopen), moederbord (asus), of compleet systeem (aldi).

Terwijl het standaarden zijn :(.

Verwijderd

"Kick!!"

Zijn er nog goede alternatieve niet pc/mobo gebonden??
Of ervaring welke wel of niet zou moeten pakken...
Pagina: 1