Toon posts:

Rechten registry Win2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier op m’n werk lopen we tegen een probleempje met Word aan.
Word (VBA) loopt stuk omdat er onvoldoende rechten staan op een registrykey.

Nou heb ik de (ingelogde) gebruiker full control gegeven op de betreffende registrykey (HKEY_CLASSES-ROOT\Clsid). Nu werkt Word weer normaal.

Nu is mijn vraag kan ik deze actie ook via de commandline uitvoeren, zodat ik niet alle pc’s binnen de organisatie af hoef te lopen ? We draaien Win2000.

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 09:30
volgens mij kan het niet. scripten van rechten binnen de registry is voor zo verik weet onmogelijk via de commandline tool. ik betwijfel of het vanuit een .vbs

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ja, ik gebruik daar het freeware tooltje REGDACL.EXE voor. Hiermee kan je via de commandline rechten op registry keys zetten. Ik heb hier al lang naar gezocht omdat ik momenteel veel MSI scripts moet opleveren die ook registry keys openzetten.
Denk er wel aan dat, als je het bijv in het loginscript wilt laten draaien, het programma wel met administrator rechten moet draaien.

http://www.heysoft.de/nt/reg/ep-regd.htm

[ Voor 31% gewijzigd door Microkid op 15-08-2003 13:42 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Regini is een k*t pakket. Het kan lang zo veel niet als RegDacl en is veel minder flexibel. Ik heb het ook geprobeerd, maar al snel weer weggemikt ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
of je maakt gebruikt van Grouppolicy's als je AD gebruikt... daarmee kan je ook rechten op keys zetten

scheelt je weer pc's aflopen... :)

[ Voor 23% gewijzigd door Zwelgje op 15-08-2003 13:42 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, weer een hoop info waar ik mogelijk wat mee kan.
Ik ga er zo mee aan de slag, ik laat wel even weten hoe het is afgelopen ..
Pagina: 1