[w2k] Wat probeert voortdurend in te bellen?

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hallo,

Een kennis heeft een zware pc staan met HEEL veel software erop. Hij heeft een ISDN-verbinding voor z'n zaak en nou is het probleem dat sommige programma's tegenwoordig zoiets hebben als een auto-update. Voortdurend proberen al die programma's verbinding te maken met internet en dat gaat dag en nacht (die pc mag niet uitstaan) door.

Mijn opdracht is om uit te zoeken welke programma's verbinding willen maken met internet en waar ik dat in die programma's uit kan zetten. Is er een tool waarmee ik uit kan zoeken welke programma's toegang proberen te krijgen?

Of heeft iemand anders een goede tip hoe ik dit op kan lossen?

Automatisch inbellen uitzetten behoort helaas niet tot de mogelijkheden want vaak moeten ook andere pc's via deze hoofdpc op internet en als de hoofdpc gelocked is via windows dan is er niemand om het wachtwoord in te voeren en kan niemand op internet.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> SA

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Neem een vaste verbinding ? :P

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Zoek es naar Netlimiter, dan kan je precies zien welke aan het downloaden slaat :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Zelfde probleem gehad. Bij mij was het een virusscanner (mcafee)...

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:14
Of gebruik netstat vanuit je command-box. Deze geeft ook alle netwerkverbindingen naar buiten toe weer...

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 12:34
Toink schreef op 15 augustus 2003 @ 13:15:
Automatisch inbellen uitzetten behoort helaas niet tot de mogelijkheden want vaak moeten ook andere pc's via deze hoofdpc op internet en als de hoofdpc gelocked is via windows dan is er niemand om het wachtwoord in te voeren en kan niemand op internet.
Dus het internet wordt ook gedeeld met meerdere pc's? Misschien zit daar de oorzaak wel in?

• ArCadE
  • Laatst online: 08-09 14:48

ArCadE

No banana available

Probeer zonealarm eens, daar kan je ook programma's de toegang tot internet ontzeggen.

• Toink
  • Niet online
De andere pc's staan wel uit in het weekend en dan belt ie nog in. De virusscanner is Norton 2003 en daarvan is de live-update al gedisabled. Breedbandverbinding zit er niet in want zakelijk is dat prijzig.... Maar als ik het goed begrijp kan ik het probleem analyseren met NetLimiter?
Pagina: 1