[Win98] Virus maakt lnk extensie ongeldig

Pagina: 1
Acties:

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 23:06

duronbug

Step on it.....!

Topicstarter
Ik heb hier een virus waarbij de lnk extensie opeens niet meer herkent word door windows. De icoontjes worden ook allemaal icoontjes van een onbekende extensie.

Nu heb ik al wel de geinfecteerde bestanden verwijdert met een virusscanner, maar windows kan nix meer met .lnk bestanden.

Weet iemand hoe je dit kan oplossen ?

Verwijderd

wel eens van het blaster virus gehoord ??????

virus verwijderen; patches installeren en nieuwe shortcuts aanmaken.

Je geeft wel heeeel erg weinig info en volgens mij heb je ook niet echt zelf gezocht ....

• duronbug

duronbug

Step on it.....!

Topicstarter
Ik heb wel degelijk gezocht op internet. Maar wist niet goed waar ik naar moest zoeken. Maar nu ik weet dat het gaat om het blaster virus ben ik al een stuk verder. Alleen het gaat om een Windows 98 pc. Dus aan die patches heb ik nix. Zijn namelijk allemaal voor Winxp en 2k, 2k3.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Software Algemeen - FAQ
Al gewoon de .lnk handmatig toegewezen?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:19
Sowieso natuurlijk een goede virusscanner installeren!

Verder kun je voor virussen heel vaak info vinden op de site van je leverancier zoals www.symantec.com Hiervoor moet je soms wel een virusscanner van het desbetreffende bedrijf hebben.

Over welke Windows versie hebben we het eigenlijk?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
De Digitale Kip: waarom zou dit meteen het Blaster virus moeten zijn? ALs ik dit mag geloven verspreidt het virus zich via NT4, 2000. XP en Server 2003, via die RPC exploit.
'98 heeft die service niet aan boord dus ik zou niet zo 123 weten hoe die op duronbug's systeem terecht is gekomen.

duronbug: je hebt virussen gevonden en verwijdert zei je, weet je nog hoe het virus heette? Dat zou dit probleem oplossen een stuk makkelijker kunnen maken, ik denk niet dat dit blaster is :)

edit:
OS in titel gedaan

[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 15-08-2003 13:11 ]

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:51

Metzie

Nyaano !

zoek eens op google: how to restore file associations http://www.google.fr/sear...tions&ie=ISO-8859-1&hl=en

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• duronbug

duronbug

Step on it.....!

Topicstarter
1 van de virussen die er op stond weet ik zo nog:
http://www.symantec.ca/av...ta/backdoor.beasty.g.html

Backdoor.beasty.g

Maar deze is niet verantwoordelijk voor die lnk extensie.

Er waren nog 1 of 2 andere soorten te vinden. In totaal waren 70 bestanden geinfecteerd. Ik heb gescand met de gratis online scan van trendmicro. (housecall)
Hiermee heb ik alle geinfecteerde bestanden verwijderd en alle services die er door het virus ingezet zijn eruit gehaald met msconfig.

Volgens mij is de pc nu wel virsusvrij, maar alle snelkoppelingen werken niet meer.
Ik zal zo nog es norton antivirus installeren om nog een scan te doen.

Verwijderd

Rafe schreef op 15 August 2003 @ 13:10:
De Digitale Kip: waarom zou dit meteen het Blaster virus moeten zijn? ALs ik dit mag geloven verspreidt het virus zich via NT4, 2000. XP en Server 2003, via die RPC exploit.
'98 heeft die service niet aan boord dus ik zou niet zo 123 weten hoe die op duronbug's systeem terecht is gekomen.

duronbug: je hebt virussen gevonden en verwijdert zei je, weet je nog hoe het virus heette? Dat zou dit probleem oplossen een stuk makkelijker kunnen maken, ik denk niet dat dit blaster is :)

edit:
OS in titel gedaan
Lezen is een kunst... De TS had niet gemeld welk OS hij had. Het klopt dat blaster niet op '98 , '95, en ME betrekking heeft; blaster kan het in dit geval niet zijn

Dus; geen blaster; nog stees weinig info !

je virus scanner zal waarschijnlijk een log hebben waarin het virus vermeld staat. Op basis daarvan kan je kijken wat die doet en hoe je de gevolgen kan herstellen

[edit] en doe iets met de tips die hierboven vermeld staan om de .lnk te herstellen...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 13:44 ]

• duronbug

duronbug

Step on it.....!

Topicstarter
Bedankt Metzie. Met die de woorden die jij opgaf in google +lnk kreeg ik direct een site van microsoft waarin staat hoe ik die lnk extensie kan restoren.

Zometeen maar ff fixen en dan maar meteen ff een virusscanner erop.

• duronbug

duronbug

Step on it.....!

Topicstarter
Helaas niet gelukt. Blijkt ook een oplossing te zijn voor NT 4.0.

Dan word het helaas een herinstallatie vrees ik :(
Pagina: 1