Toon posts:

Philips DVD+RW 416

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een DVD writer (philips dvd+rw 416) en nu wou ik weten wat mede tweakers hiervan vinden en hoe de support is van autoring en brand software voor deze brander. Mij kwam ter ore dat Sonic Reel DVD deze brander niet ondersteunde.

PS. Is er van deze DVDRW iets op de philips website te zien zoals bv een firmware update ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 12:42 . Reden: addon ]

Verwijderd

Ik heb er een :

- de DVDRW416K/30 (met LED-balk)

- brand prima DVD's in tegenstelling tot de NEC 1100A van mijn werk
de DVD's uit de 416 kan ik overal lezen die uit de 1100A niet.

- ik weet alleen dat NERO deze brandersteund, verder heb ik niet geprobeert.

- In firmware updates is PHLIPSE niet zo sterk vrees ik.

- Prima apparaat : brand DVD+R 4x en DVD+RW 2,4x
leest DVD's snel (+/- 10 sec) en hoge transfer rate(12x)

Goede ervaringen in samenwerking met Philips DVD+R (2,4 en 4x) en
DVD+RW(2,4x). Lelijk apparaat met wel originele grappige LED-balk.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Zelfs al zou Philips en nieuwe firmware uitbrengen, dan zal dat geen invloed hebben op Sonic, als die de brander niet herkent. Dit is een probleem van de software en niet van de brander. Ik heb deze ook al een tijdje in gebruik, en die 416 draait lekker.

Verwijderd

zowaar ineens wel firmware updates zie:
http://www.p4c.philips.co...e=files&modname=DVDRW416K

Verwijderd

hallo, hopelijk reageerd er hier nog iemand want ik zie dat de topic reeds een eindje bestaat...

Ik heb zelf ook die brander en heb toch al zo'n 200dvd's ermee gekopieerd, uit nieuwsgierigheid heb ik eens een firmware upgrade gedaan en sedert dien leest hij de dvd's maar aan 2.5x schrijven doet hij wel nog aan 4x dat vind ik uiteraard raar, heeft hier nog iemand problemen mee??

Indien iemand een nieuwere firmware weet ofzo gelieve mij het te laten weten, danku nu staat de 1.2p derop geloof ik...

Nog een probleempje, soms nu ondervonden als ik grote hoeveelheden met een keer kopier dan lukt het soms bij een dvd niet hem te lezen in een stand alone dvd speler maar wel op de brander in mijn computer, na hem dan een 2x te kopieren lukt het wel...

Hopelijk krijg ik hier nog een reply...

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat er meer info over hoe een Philips DVDRW 416N to flashen naar een NEC1300a.

Memorex 4x speed kan alleen alleen op 2,4x ?

Zelf heb dat ook gedaan zonder verdere problemen tegen te komen. Kan nu de meeste zo niet alle dvd+r (tot nu toe) schrijven op 4x. Philips brengt hier geen nieuwe firmware voor uit afaik.

Verwijderd

Ik heb dus een firmware upgrade gevonden voor de philips 416 de p1.4 maar nu 1 probleem hoe kan ik mijn firmware upgrade uitvoeren?? het is namelijk een .cvt extencie maar ik heb geen programma die dat kan uitvoeren??

weet iemand raad hopelijk wel

Verwijderd

flash tool voor csv file, te gebruiken voor Pililips drive.
Kijk anders even zelf op de pagina van http://dvdpro.club.st/firmware/BENQ_FW.htm

http://dvdpro.club.st/firmware/BenQ/WinDWFlash.rar

succes ermee.
Pagina: 1