Toon posts:

[NOOB] redhat 9 kernel compilen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een howto om mijn speedtouch usb modem aan de gang te krijgen onder redhat 9, ik heb redhat net geinstalleerd en ik ben een absolulte n00b, maar nu staat er dit in de howto:
To allow Benoit's drivers to work, your kernel has to have a few options enabled. Configure it with your everyday options and carefully add the following ones:

PPP support
You'll need ppp support in your kernel. If needed compile these parts:

<M> PPP (point-to-point protocol) support (CONFIG_PPP)
<M> PPP support for sync tty ports (CONFIG_PPP_SYNC_TTY)
Ik heb nu eigelijk geen idee wat de beste man hiermee bedoelt :/

wie kan mij effe een duwtje in de goeie richting geven?

[edit]
hele how-to staat trouwens hier:
http://cvs.sourceforge.ne...uch-HOWTO-en.html?rev=1.3

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 12:17 ]

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je moet de kernel-sources hebben en uitpakken in /usr/src/linux

Vervolgens kan je met "make menuconfig" de opties doorgeven aan je (toekomstige) kernel.

Zoek anders ff op google op "kernel compile howto"

MOET wel wat interessants uitkomen.

Suc6

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Jawel hoor, kijk hier maar eens hoe je een kernel moet compileren volgens RedHat.. Verder is die CONFIG_PPP gewoon een van de keuzes in de config van de kernel, gewoon op zoek gaan naar iets wat naar PPP ruikt, en dan naar de help van die optie kijken, daar staat als eerste de naam van de optie genoemd, als die overeenkomt : selecteren :P
Maar ik denk niet dat je hiervoor een hele nieuwe kernel hoeft te compileren, een module laden zou genoeg moeten zijn denk ik. Hoe dat moet staat ook in de docs van RedHat, en misschien ook wel in die howto van je..

Misschien staat hier al de manier tussen die je nodig hebt om je modem aan de praat te krijgen ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.