[SVCD] branden met 194 foto's

Pagina: 1
Acties:

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik zoek een goed programma waarmee ik een slide-show kan maken voor 194 foto's, waar ik HANDMATIG doorheen kan bladeren. en daar vervolgens een SVCD van kan branden (voor in mijn dvd-speler)

Ik heb al PRoshow Gold geprobeerd, maar daar kan ik niet handmatig doorheenbladeren
Ulead-proggie kan maar 5x10 foto's kwijt
en met Nero kan ik ook een svcd maken (met overigens handige menuutjes), maar ook daar kan ik geen 194 foto's mee kwijt.

iemand nog suggesties voor andere progs die ik zou kunnen gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door El Reino op 15-08-2003 12:08 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Kijk eens of je DVD speler (ga er vanuit dat je 'm wilt afspelen hierop) MiniDVD's aankan..
Dan kun je een DVD menu aanmaken (met DVDLab oid) met elke foto een apart menu.. (is trouwens wel pokkewerk omdat je dat allemaal handmatig moet doen denk ik)
Standaard SVCD wordt moeilijk denk ik; omdat foto's op (S)VCD namelijk MPG streams zijn en niet echte foto's..

Pvouput live

• El Reino
ja, maar moet ik om een mini-DVD te maken geen dvd brander hebben?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

JASC Paintshop PhotoAlbum is wat je nodig hebt.

trial te downen @ www.jasc.com

Hmm... zit te twijfelen of het handmatig browsen wel mogelijk is met een (S)VCD

[ Voor 35% gewijzigd door DynaMikeY op 15-08-2003 12:48 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Met Ulead DVD PictureShow kan je makkelijk een SVCD maken, waarbij je met de next toets van de speler het volgende plaatje kan weergeven (of automatisch na x seconden). Je kiest dan bij de project settings dat je een SVCD wilt bakken !

Er zit wel een beperking aan SVCD, er kunnen maar maximaal 99 plaatjes per map (hoofdstuk) gebruikt worden. Dit is een SVCD beperking en geen beperking van de software !

Heb je meer plaatjes, dan moet je meerdere hoofdstukken maken met max 99 plaatjes per hoofdstuk. Met Ulead DVD PictureShow is dat trouwens erg simpel.

Zo heb ik foto's van een vakantie verdeeld over 3 hoofdstukken (Rhodos 1, Rhodos 2 en Rhodos 3) die je kan kiezen vanuit het hoofdmenu.

[ Voor 21% gewijzigd door Xymox op 15-08-2003 12:51 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-02 12:20

Robinski76

The one and only

nee volgens mij niet. Het is toch gewoon data!!! Dus je moet ook gewoon een dvd (weliswaar een hele kleine) op cd kunnen branden.

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

Verwijderd

Pinnacle Studio 8.8.17

Can now burn VCD/SVCD/DVD with stills <<<<<<<<<<<

En is hier te downloaden als freeware:
ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/Studio8/Studio8_8_17.exe

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Ik heb ervaring met Ulead DVD Pictureshow.. en om eerlijk te zijn; vind het geen fijn pakket..
Het produceert wel mooie plaatjes, maar de het heen en weer spoelen op een DVD is niet echt jofel te noemen (Weet niet hoe het met SVCD gaat, maar ik verwacht nog slechter)

Om miniDVD's te branden heb je geen DVD brander nodig; je brand namelijk gewoon een DVD bestandsstructuur op een CD. Sommige DVD spelers kunnen dit afspelen (mijn S302 van JVC helaas niet).. maar moet je maar even op dvdrhelp.com kijken of die van jouw wel minidvd's aankan..

Pvouput live

Verwijderd

Er worden 2 methoden gebruikt om picturecds(dvds) te produceren
Denda en consorten maakt er videostream van en kent dan maar 1 chapter
Ulead picture show componeert data cd's(dvd's) en kan tig chapters behappen.
Ik zou intervaltijd zo hoog zetten, dat niet stoort en dan met AV van dvdspeler er manual doorheen stappen. Z'n overvloeifunctie heeft bugs; update op Ulead site.

• Blue-Bird
  • Laatst online: 11:02
Ik heb laatst met Ulead Pictureshow 2 een SVCD gemaakt, en ben er tevreden mee. Ik vond het alleen lastig om uit te zoeken wanneer er een nieuw muziekje moest starten. Waar is het mogelijk om in te stellen dat je handmatig naar de volgende foto gaat? Ik kan dit nergens vinden.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Blue-Bird schreef op 15 August 2003 @ 14:07:
Ik heb laatst met Ulead Pictureshow 2 een SVCD gemaakt. Waar is het mogelijk om in te stellen dat je handmatig naar de volgende foto gaat? Ik kan dit nergens vinden.
Met de next & previous toets op je afstandsbediening van je DVD speler kan je handmatig je foto's doorlopen, je hoeft niks in te stellen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Blue-Bird
Xymox schreef op 15 August 2003 @ 14:14:
[...]

Met de next & previous toets op je afstandsbediening van je DVD speler kan je handmatig je foto's doorlopen, je hoeft niks in te stellen.
Dit werkt niet bij mij. Ik kan alleen doorspoelen (4x, 32x, etc) en de andere knop met pijltje heeft geen functie tijdens het afspelen. Raar is ook dat de dvd-speler het menu niet pakt, hij begint meteen met afspelen van de slideshow..

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb met m'n Pioneer DV 444 hier geen problemen mee.

Oja, nu weet ik het. Je moet de speler op een speciale mode zetten (PBC ofzoiets)

PREV./NEXT : Press this button to stop playing and move to the previous or the next still picture (in PBC mode).
If PBC is enabled the menu shows and stops there waiting for you to choose a selection no., which is played then goes back to the menu to wait for your next selection. If PBC is not enabled the menu is ignored and the tracks play sequentially from 1 to n.

[ Voor 66% gewijzigd door Xymox op 15-08-2003 14:45 ]

• Blue-Bird
Xymox schreef op 15 August 2003 @ 14:42:
Ik heb met m'n Pioneer DV 444 hier geen problemen mee.

Oja, nu weet ik het. Je moet de speler op een speciale mode zetten (PBC ofzoiets)

PREV./NEXT : Press this button to stop playing and move to the previous or the next still picture (in PBC mode).
If PBC is enabled the menu shows and stops there waiting for you to choose a selection no., which is played then goes back to the menu to wait for your next selection. If PBC is not enabled the menu is ignored and the tracks play sequentially from 1 to n.
Tnx, ik heb nu tenminste het menu weer terug :). Helaas werkt het handmatig doorbladeren van de foto's niet, ik kijk er nog wel een keer beter naar.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:44

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

IrfanView (freeware) heeft een image-slideshow in zich. Downloaden en op de CD zetten. Dan kan je die via autorun.inf automatisch opstarten en er daarna met [spatie] of met de ingestelde tijd doorheen lopen...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Dat werkt vast niet op een DVD speler, aangezien dat geen pc is :z

• El Reino
bij die ulead pictureshow kan ik dus maar 5 chapters maken met 10 foto's.. hmmz, misschien ligt dat wel aan het feit dat ik de trail versie heb?

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:44

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Wekkel schreef op 15 August 2003 @ 16:10:
edit:
Ow, oops. Ik dacht al, zo moeilijk kan het toch niet zijn? Een goeie ouwe 'lees de draad voordat je blaat'-fout...

• El Reino
Wekkel schreef op 15 August 2003 @ 16:10:
dat lijkt mij ook idd...(sterker nog dat IS zo)

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 11:53

SpeedBart

Futurama 0wnage

Gewoon een svcd branden met nero en die jpg's er gewoon opzetten. Heb ik al een aantal keren gedaan, je kunt ook gewoon aangeven hoe lang ie moet wachten voordat ie naar de volgende foto gaat of dat ie gewoon moet blijven staan. Picture cd moet ook werken.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Haal eens een trialversie op van picturetotv op http://www.picturetotv.com/
of Photo2vcd op http://www.photo2vcd.com

Dit zijn uitstekende programmá's met alle mogelijke opties, er is een freeware versie van elk.
Dit zijn de standaard versies. Deze hebben alleen niet de mogelijkheid om svcd te maken.
De proversies hebben dit wel.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Verwijderd

El Reino schreef op 15 August 2003 @ 16:25:
bij die ulead pictureshow kan ik dus maar 5 chapters maken met 10 foto's.. hmmz, misschien ligt dat wel aan het feit dat ik de trail versie heb?
Yup. de geregistreerde versie kan 999 foto's zonder problemen aan.

Geen hoogstaand proggie maar het doet hier zijn werk perfect. :Y)
Pagina: 1