Toon posts:

[W2K] ntoskrnl.exe probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de FAQ gelezen en de andere tientallen topics over ntoskrnl.exe probleem, Google geprobeerd, evenals de Microsoft site.

Het betreft hier een pc op de zaak, windows 2000 machine HP Vectra.
Werknemer heeft z'n PC afgesloten en is toen voor 3 weken op vakantie gegaan.

Komt terug van vakantie en wat blijkt:

Z'n pc stond nog aan.
Is 3 weken bezig geweest met afsluiten (process killing)

Pc wordt opnieuw opgestart en de welbekende melding van kan ntoskernl.exe niet vinden of is beschadigd.

edit boot.ini werkt niet
RConsole werkt ook niet

partitie is verdeeld over de c: en a: schijf
als ik wil lezen van diskette dan zie ik daar een gedeelte van de c: schijf.

als enige oplossing heb ik nu om de HD in een andere PC te hangen en daar bedrijfswaardevolle documenten af te trekken.
Probleem is echter dat er heel veel bedrijfsspecifieke software op staat wat een dag duurt om alles weer aan de praat te krijgen.
Heeft iemand enig idee wat hier nog meer aan te doen alvoren over te gaan om de hd data over te zetten en dan een clean install te doen?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Deze toevallig ook doorgelezen :? |||||| ** LEZEN - RPC crash/ windows shutdown ** ||||||

Dat zou ook een probleem kunnen zijn :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

installatie opstarten vanaf een windows 2000 cd. dan repair optie kiezen > recovery console juiste winnt installatie kiezen(meestal 1) en /fixboot en dergelijke. Staat in FAQ heel verhaal van.

Verwijderd

Topicstarter
nee denk het niet, hebben een dikke grote firewall staan en deze pc heeft geen verbinding met het internet. Plus de patch is een tijd geleden al geinstalleerd

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de FAQ gelezen en zoals ik al aangaf werkt de RConsole niet geheel.
Ik ben bang dat de HD hardwarematig kuren vertoon ipv softwarematig, dat zal wel de reden zijn dat ie vanuit Rconsole de MBR en boot niet kan fixen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 12:09 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

dan zou ik inderdaad de data eraf halen die bedrijfskritisch is en schijf opsturen naar fabrikant(mits garantie) en schijf vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost, topic mag dicht

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 11:52
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 08:00:
probleem opgelost, topic mag dicht
Misschien wel handig om dan ook de oplossing te geven aangezien iemand anders in een later stadium hetzelfde probleem kan hebben en dan de search gebruik om een oplossing te vinden.

Coïtus ergo sum

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
En verder gaan opgeloste topics niet dicht, deze zakken af in de topiclijst tot ze 'uit zicht zijn verdwenen'. Zie dit stukje uit de Windows Operated Systems - Policy - daar staan de meest voorkomende redenen in dat een topic op slot gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, sorry.
Oplossing was ERD commander 2003, en een USBpennetje.
Bedrijfsdata eraf getrokken en een nieuwe HD via de garantie gekregen (HP)

WICKED ERD COMMANDER
fijn spul, meteen maar even een licentie aangeschaft.
Pagina: 1