hallo, ik wil even een guestbook maken in asp, normaal niet zo moeilijk, ik werk met een form-pagina waarbij ik in mijn form-tag mijn add.asp oproep.
in de add.asp zet ik dan alles in mijn mdb.
maar : ik krijg zowel lokaal als op mijn server deze fout :
Microsoft JET Database Engine error '80004005'
Operation must use an updateable query.
/gb6/add.asp, line 17
nu heb ik hier op tweakers al zitten zoeken en ben ik er op uit gekomen dat dit het gevolg is van de permissies.
ik heb in mijn code zoiezo al staan dat ik kan wijzigen:
adoConn.mode = 3 (volgens site van ms die ik hier vond is dit correct, http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;q175168)
Nu vraag ik mij af hoe ik dan op mijn server die opties kan wijzigen? ik heb ergens gelezen dat het met chmod 333 moet maar moet ik dan dat commando zelf ingeven?
dit is mijn asp moest je dit vandoen hebbeb
in de add.asp zet ik dan alles in mijn mdb.
maar : ik krijg zowel lokaal als op mijn server deze fout :
Microsoft JET Database Engine error '80004005'
Operation must use an updateable query.
/gb6/add.asp, line 17
nu heb ik hier op tweakers al zitten zoeken en ben ik er op uit gekomen dat dit het gevolg is van de permissies.
ik heb in mijn code zoiezo al staan dat ik kan wijzigen:
adoConn.mode = 3 (volgens site van ms die ik hier vond is dit correct, http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;q175168)
Nu vraag ik mij af hoe ik dan op mijn server die opties kan wijzigen? ik heb ergens gelezen dat het met chmod 333 moet maar moet ik dan dat commando zelf ingeven?
dit is mijn asp moest je dit vandoen hebbeb
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <% Dim adoConn Dim adoRec Dim filePath Dim strName strNaam=Request.Form("Naam") strEmail=Request.Form("email") strWebsite=Request.Form("website") strBericht=Request.Form("bericht") filePath = Server.MapPath("gb.mdb") ' Create ADO Connection Component Set adoConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") adoConn.mode = 3 adoConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & filePath adoConn.Execute "insert into gb (naam, email, website, bericht) values ('" & Request.Form("Naam") & "', '" & Request.Form("email") & "', '" & Request.Form("website") & "', '" & Request.Form("bericht") & "')" response.Redirect("www.tweakers.net") %> |