Adonias schreef op 15 August 2003 @ 11:56:
Wellicht moet je een processor hebben met mmx... ik had laatst een connexant modem in een P100.... en die deed het niet omdat de drivers meldden dat er geen mmx gedetecteerd was...
Dat komt doordat dat een softmodem was- hier totaal niet van toepassing- veel 'harder' dan een VGA kaart met eigen GPU kom je niet.
Wekkel schreef op 15 August 2003 @ 11:57:
Kom je met een Socket 5 bord niet gigantisch in de problemen als je dual voltage MMX procs erin mikt? Mij is bijgebleven dat dit de frituurdood van een CPU zou betekenen.
Valt best mee. Het verschil 2.8V en 3.3V is maar 20% en daar konden ze prima tegen in die robuuste oude tijden. Zie bijvoorbeeld
hier hoe ik een P233MMX op een So5 plank aan de praat krijg op 3.3V en er een paar benches mee draai.
killer1979 schreef op 15 August 2003 @ 11:59:
Ik heb zelf een p233 MMX, en wil daar het zelfde mee proberen, maar ik heb ook gehoord dat geheugen ook wel belangrijk is... Heb er nu 96 MB in, dus ik ga het binnenkort ook ff proberen, daarnaast een 4 MB S3 (superrrrr kaartje ahum) en een voodoo1 add-on, dus ik ben benieuwd hoe die het gaat doen...
Geheugen kan relevant zijn, maar dat geldt voor de app die je wilt draaien. Als je enkel een IE venster wilt hebben op 640x480 en geen andere zooi, dan is 32MB ruim zat. Meer dan 64MB is zelfs af te raden wegens cacheable limieten (met name bij Win9x).
sampoo schreef op 15 August 2003 @ 12:05:
Ik denk niet dat een PCIbus die op lagere snelheid loopt al te veel problemen gaat geven.
Ik geloof ook niet dat de huidige kaarten een PCI versie hebben die niet backwards compatible zijn met oudere revisies.
Electrisch is het zeker compatibel, maar je maximale bandbreedte zakt van 133MB/s naar 100MB/s. Precies hoe een R7000 omgaat met PCI bandbreedte weet ik niet, maar vermits het een voor AGP ontworpen chip is, kan ik me voorstellen dat het soms flink gaat bursten. Als dat gebeurt en de bus kan het niet aan, krijg je vertraging. Bovendien voorziet iirc de PCI 2.1 spec niet meer in snelheden onder de 30MHz. Misschien kan het wel, maar dan zit je out of spec.
Vermits het zo simpel is de FSB op te krikken naar 30 danwel 33MHz (waarbij geheugen de beperkende factor is), zie ik geen enkele reden dat niet te doen.
SyncMaster schreef op 15 August 2003 @ 11:56:
overclock je pentium 75 naar 90 MHz. De processor kan dit gemakkelijk aan en de pci-bus loopt dan op 30 MHz, wat nog net binnen specs ligt. Dan zal je die ATI wel aan de praat kunnen krijgen. Als de pc dan ook nog voldoende geheugen heeft (32 of meer) zal hij snel genoeg werken
De processor kan dat niet zo vanzelfsprekend gemakkelijk aan. Ik ken verhalen van P75's die tot 166MHz komen en heb zelf eentje tot 133MHz getrokken, maar dat is niet de regel. Vooral de eerste stepping P75 geeft vaak al fouten op 90MHz- die eerste P75's waren gewoon afgekeurde P90's
Alleen doen als a) geen snellere CPU voorhanden is en b) je problemen krijgt bij 75/50/25
[
Voor 34% gewijzigd door
dion_b op 15-08-2003 12:18
]