printer met USB 2.0 interface op USB 1.1 poort?

Pagina: 1
Acties:

• PijnJoh
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 18:58
Een kennis van me heeft sinds kort een laptop (toshiba 1900-???) met een aantal USB aansluitingen. Nu wil ze een multifunctional (HP PSC 2110) aanschafen om haar brieven en dergelijke te kunnen printen/kopieren/faxen.

Nu heb ik in de specs zitten neuzen van HP en nu viel me op dat de interface van het apparaat USB 2.0 is! Ik snap dat een pc met een usb 2.0 poort kan samenwerken met een usb 1.1 device, maar hoe zit dat andersom???

Iemand die mij uitleg kan geven?

Sjesus...

Verwijderd

in principe werkt het, maar bedenk wel dat de snelheid minder wordt, dus de functie waar die hoge snelheid voor nodig is zal langzamer werken, of als je pech hebt helemaal niet.

/edit: ik heb dat ding nog eens opgezocht:
http://www.hp-expo.com/nl/dut/products/allinone/c8648a.html
en de minimum eisen is gewoon 'usb'.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 11:49 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:54
Natuurlijk werkt dat gewoon. Er wordt heus wel rekening gehouden met mensen die USB 1.1 hebben, want dat zal toch al snel de meerderheid zijn. En het zal nog wel een heel tijdje duren voordat iedereen zover is om over te stappen op USB 2.0 waardoor de meerderheid op USB 2.0 zit.

The devil is in the details.

• PijnJoh
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 18:58
Bedankt voor de reactie! Ik zal de printer in kwestie maar eens bestellen, en dan zullen we eens proberen of we hem aan de praat krijgen. Lezende op het forum kwam ik er achter dat er talloze mensen zijn met problemen bij het aansluiten van een printer op de USB poort.

Ik blijf het gek vinden dat HP niet ook gewoon de oude interface noemt in de specs...

Sjesus...

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

PijnJoh schreef op 15 August 2003 @ 12:57:

Ik blijf het gek vinden dat HP niet ook gewoon de oude interface noemt in de specs...
Dat komt omdat het USB Implementers Forum er een zooitje van heeft gemaakt.

nieuws: USB 1.1 mag voortaan USB 2.0 heten

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT