Ik zit nu al een paar dagen te klooien met een 128mb 100mhz dimmetje van de hcc dagen. Het wil maar niet lukken hem goed aan de praat te krijgen. Daarom vraag ik het maar aan de experts hier
Het probleem is als volgt:
Als ik het nieuwe dimmetje bij me andere 2 van 128 mb stop krijg ik onder windows allemaal vage crashes en BSOD en keiharde vastlopers onder spellen. Echtr als ik het dimmetje er weer uithaal is alles weer verdwenen en werkt het hoe het zou moeten werken. Ik heb dus al een beetje in het bios zitten kloten maar dat wou ook niet echt helpen. Dit zijn me bios instellingen nu voor de sdram gezooi:
SDRAM Ecc settings = Disabled
SDRAM timing settings by = manual
SDRAM PH limit = 64 cycle
SDRAM IDLE limit = 48 cycle
SDRAM TRC timing value = 8 cycle
SDRAM TRP timing value = 2 cycle
SDRAM TRAS timing value = 7 cycle
SDRAM CAS latency = 3 cycle
SDRAM TRCP timing value = 4 cycle
en de agp aperture size staat op 128.
Iemand hier op deze instellingen iets op te merken? Er zitten dus 3 dimmetjes van 128mb in allemaal 100mhz.
Ik heb een Athlon 550, msi 6167mobo en draai windows 98SE. Dus als iemand hier een oplossing voor weet zeg het dan alstjeblieft of moet ik vrezen dat het dimmetje misschien stuk is?
Als ik meer inf. moet geven hoor ik het wel.
Alvast bedankt
Jeroen
Als ik het nieuwe dimmetje bij me andere 2 van 128 mb stop krijg ik onder windows allemaal vage crashes en BSOD en keiharde vastlopers onder spellen. Echtr als ik het dimmetje er weer uithaal is alles weer verdwenen en werkt het hoe het zou moeten werken. Ik heb dus al een beetje in het bios zitten kloten maar dat wou ook niet echt helpen. Dit zijn me bios instellingen nu voor de sdram gezooi:
SDRAM Ecc settings = Disabled
SDRAM timing settings by = manual
SDRAM PH limit = 64 cycle
SDRAM IDLE limit = 48 cycle
SDRAM TRC timing value = 8 cycle
SDRAM TRP timing value = 2 cycle
SDRAM TRAS timing value = 7 cycle
SDRAM CAS latency = 3 cycle
SDRAM TRCP timing value = 4 cycle
en de agp aperture size staat op 128.
Iemand hier op deze instellingen iets op te merken? Er zitten dus 3 dimmetjes van 128mb in allemaal 100mhz.
Ik heb een Athlon 550, msi 6167mobo en draai windows 98SE. Dus als iemand hier een oplossing voor weet zeg het dan alstjeblieft of moet ik vrezen dat het dimmetje misschien stuk is?
Alvast bedankt
Jeroen