Problemen met nieuw geheugen, help pleaze....

Pagina: 1
Acties:

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 18:20
Ik zit nu al een paar dagen te klooien met een 128mb 100mhz dimmetje van de hcc dagen. Het wil maar niet lukken hem goed aan de praat te krijgen. Daarom vraag ik het maar aan de experts hier :) Het probleem is als volgt:

Als ik het nieuwe dimmetje bij me andere 2 van 128 mb stop krijg ik onder windows allemaal vage crashes en BSOD en keiharde vastlopers onder spellen. Echtr als ik het dimmetje er weer uithaal is alles weer verdwenen en werkt het hoe het zou moeten werken. Ik heb dus al een beetje in het bios zitten kloten maar dat wou ook niet echt helpen. Dit zijn me bios instellingen nu voor de sdram gezooi:

SDRAM Ecc settings = Disabled
SDRAM timing settings by = manual
SDRAM PH limit = 64 cycle
SDRAM IDLE limit = 48 cycle
SDRAM TRC timing value = 8 cycle
SDRAM TRP timing value = 2 cycle
SDRAM TRAS timing value = 7 cycle
SDRAM CAS latency = 3 cycle
SDRAM TRCP timing value = 4 cycle
en de agp aperture size staat op 128.

Iemand hier op deze instellingen iets op te merken? Er zitten dus 3 dimmetjes van 128mb in allemaal 100mhz.
Ik heb een Athlon 550, msi 6167mobo en draai windows 98SE. Dus als iemand hier een oplossing voor weet zeg het dan alstjeblieft of moet ik vrezen dat het dimmetje misschien stuk is? :'( Als ik meer inf. moet geven hoor ik het wel.

Alvast bedankt

Jeroen

Verwijderd

is zou dit ( SDRAM timing settings ) even veranderen naar AUTO

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Zijn alle simms double sided? Trekt je mobo dat ook?

• Jeromes
Ik ga vanmiddag ff proberen hem op auto te zetten en de dimms zijn alle drie double sized (naar mijn idee). Ze zien er in iedergeval alle 3 het zelfde er uit, dus dat zal het wel niet zijn.

Iemand anders nog handige tips?

Jeroen

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Hoeveel ns zijn die dimmen?

Meh ...

Verwijderd

Verschillende merken op 1 mobo kunnen problemen geven! Hebben ook al je dimmen dezelde snelheid 7ns of 8ns, of misschien wel 1 van nog minder?

• Jeromes
Hoe kan ik dat zien? Op die nieuwe dimm staat een hele zooi cijfers en aan het eind stond -7 dus betekend dat 7ns? Of kan ik het gewoon met een proggie zien?

Jeroen

Verwijderd

Haal er eens zo'n oude dimm uit en stop er die nieuwe in zodat je nog steeds 256 hebt alleen dan met de nieuwe erin en probeer dan eens te gamen.

Suc6.

Verwijderd

Probeer anders maar alleen die van 7 ns erin te stoppen en dan de andere eruit te laten, als het probleem dan verholpen is kan de combinatie dus niet.
Pagina: 1