Toon posts:

ftp testen

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan mijn ftp server testen, als ik met mijn eigen pc inlog lukt het wel, maar als ik een ander vraag om proberen in te loggen lukt dat niet.
Het schijnt dat je een bepaalt poort nummer moet gebruiken.
gebruik nu 2121 en zelf kom ik er in en alles doet het ook, maar je toch ook niet steeds een ander vragen van probeer het ff.
Wie heeft de oplossing ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

1) Welke FTP-d draai je?
2) Heb je een firewall?
3) Zit je achter een router?

Ey!! Macarena \o/

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Standaard word niet poort 2121 gebruikt, maar 21 dus je moet dan ftp://username:wachtwoord@ip-nummer(DNS-naam kan ook):2121

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Zit je achter een router met je serverpc? Zo ja: poort (in dit geval) 2121 op je router forwarden naar je serverpc
Heb je een firewall draaien die de boel blokkeert?
Logt die ander wel in met ftp://jouwip:2121 ? (poortnummer erbij dus?)

Verwijderd

Als je op je eigen pc met bijvoorbeeld internet explorer of de prompt kan inloggen (user+password), staat de ftp-service zelf in ieder geval goed ingesteld. Je hebt het over het inloggen vanaf een ANDERE pc. Bedoel je dan buiten je eigen netwerk, of niet?
Verschillende ftp-tools gebruiken andere poort-nummers. Je moet in ieder geval poort 20 en 21 open zetten voor de buitenwereld wanneer je ftp moet gaan werken. Daar komen de calls op binnen, en de data wordt dan via een poort boven de 1024 verzonden (random). Heb je een router of iets dergelijks? Kijk daar dan even of je met NAT de poorten open kunt gooien.

Succes!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Klinkt alsof de poorten die je gebruikt niet open staan in je firewall (waar je intern dus geen 'last' van hebt.
FTP gebruikt meerdere poorten meestal is het 20 en 21 en bij jou zal het dan 2121 en 2120 zijn.
Degene die je ftp server test moet dan ook wel specifiek opgeven dat je FTP server op een niet standaard poort zit. Misschien dat ie dat niet doet of niet kan met z'n client.

Senile! Senile Oekaki

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En volgens mij, is dit ook gewoon een zoekertje
Zoekertje 2

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Je zult moeten portmappen :)