Ik zit hier met het volgende probleem. Na het vervangen van m'n tweede hardeschijf met een Raid0 Array, loopt m'n pc na een half uur vast. Maar dat is alleen als ik de PC dus onbeheerd laat (dus energie beheer kick's in) Heel irritant, aangezien ik 's nachts nogal eens E-mule laat draaien. Voordat ik die Raid configuratie had, had ik dus nooit problemen.
Mijn config mbt energie beheer:
Screensaver disabled, Monitor gaat uit na vijf minuten, Hardeschijven gaan nooit uit, Standby en Hibernate disabled
Oude configuratie was: 1x 30Gb ATA100 Maxtor + 1x 40 Gb ATA100 Maxtor.
Nieuwe configuratie is: 1x 30Gb ATA100 Maxtor + 2x40 Gb ATA133 Raid0 array
Via PCI latency patch geinstallerd. Raid contoller is een Highpoint 372 op een Abit KX7-333.
Wat is er nog meer veranderd: Progs stonden eerst op D:\ op 30Gb Maxtor. Deze partitie staat nu op m'n Raid0 array.
De twee Maxtor liquid bearing's zijn gloednieuw en zitten elk op een eigen rounded kabel als Master. Voeding is 431W Enermax dus dit lijkt me geen voedingsprobleem. Systeem is terug geklokt naar default. +5V=4.90 +12V=11.81
Norton en Chkdsk geven geen problemen. Ik ben echt door m'n ideeen heen. Lijkt me iets met het Energybeheer icm die Raid0 aangezien het alleen gebeurt als de PC wat langer niet gebruikt wordt terwijl deze aanstaat.
Mijn config mbt energie beheer:
Screensaver disabled, Monitor gaat uit na vijf minuten, Hardeschijven gaan nooit uit, Standby en Hibernate disabled
Oude configuratie was: 1x 30Gb ATA100 Maxtor + 1x 40 Gb ATA100 Maxtor.
Nieuwe configuratie is: 1x 30Gb ATA100 Maxtor + 2x40 Gb ATA133 Raid0 array
Via PCI latency patch geinstallerd. Raid contoller is een Highpoint 372 op een Abit KX7-333.
Wat is er nog meer veranderd: Progs stonden eerst op D:\ op 30Gb Maxtor. Deze partitie staat nu op m'n Raid0 array.
De twee Maxtor liquid bearing's zijn gloednieuw en zitten elk op een eigen rounded kabel als Master. Voeding is 431W Enermax dus dit lijkt me geen voedingsprobleem. Systeem is terug geklokt naar default. +5V=4.90 +12V=11.81
Norton en Chkdsk geven geen problemen. Ik ben echt door m'n ideeen heen. Lijkt me iets met het Energybeheer icm die Raid0 aangezien het alleen gebeurt als de PC wat langer niet gebruikt wordt terwijl deze aanstaat.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover