[Opera] Te grote fonts

Pagina: 1
Acties:

• Soef
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

Topicstarter
Ik heb nu voor een te lange tijd al last van te grote fonts op websites in opera. Aangezien ik opera als primaire webbrowser gebruik in ux wil ik hier gewoon snel een oplossing voor vinden. Hier zie je mijn probleem:

http://members.home.nl/w.koning/meuk/lfol.png

Ik heb dit probleem echter alleen in Opera dus het ligt niet aan de instellingen van mn linux installatie (mandrake 9.1, kde 3.2.1).

Op de screenshot draai ik Opera 7.11, maar ik heb het zelfde probleem met de beta versies 7.20x...

Is er iemand anders met het zelfde probleem en een oplossing?

Some things can not happen until they happen...

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

[file] -> [preferences] -> [fonts and colors]

Daar dingen aanpassen biedt geen oplossing? zie het niet staan bij je verhaal.

It seemed like a good idea at the time

• Soef

Soef

-Soef^IO-

Topicstarter
Stacium schreef op 15 August 2003 @ 08:58:
[file] -> [preferences] -> [fonts and colors]

Daar dingen aanpassen biedt geen oplossing? zie het niet staan bij je verhaal.
sorry vergeten te melden, alle instellingen in opera staan normaal, en kleiner helpt ook niet... ik heb opera ook al gigantisch vaak opnieuw geinstalled, zelfs de static versie geprobeert; helpt ook niet, en de .opera folder weggemieterd; helpt ook niet... :(

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
lag zulk soort spul niet meer aan de X configuratie?

font path en resolutie enzo?

Verwijderd

zit je niet toevallig ingezoomd? Onder Windows is me dat iig wel eens gelukt, stond ie op 200 procent zoom en ik maar denken waarom al die lettertjes zo groot waren :(

• Soef

Soef

-Soef^IO-

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 10:00:
zit je niet toevallig ingezoomd? Onder Windows is me dat iig wel eens gelukt, stond ie op 200 procent zoom en ik maar denken waarom al die lettertjes zo groot waren :(
nee :P, das ook niet mogelijk he... na zoveel keer opnieuw installen zoals ik melde...

• Soef

Soef

-Soef^IO-

Topicstarter
Ik kick hem nog een keer, want ik heb nog steeds olifanten letters in Opera :(

Verwijderd

over ingezoomene je ken um ook uitzoomen :-D

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 09:07:
over ingezoomene je ken um ook uitzoomen :-D
Over Nederlands, je kan ook goed typen en dit is al gezegd.

Als je opnieuw installed blijven heel vaak de instellingen van de vorige install staan :)

• Soef

Soef

-Soef^IO-

Topicstarter
zmn schreef op 19 augustus 2003 @ 09:10:
[...]

Over Nederlands, je kan ook goed typen en dit is al gezegd.

Als je opnieuw installed blijven heel vaak de instellingen van de vorige install staan :)
Nederlands is idd een vak. Lezen ook!!! *hint*

quoting /me:
ik heb opera ook al gigantisch vaak opnieuw geinstalled, zelfs de static versie geprobeert; helpt ook niet, en de .opera folder weggemieterd; helpt ook niet...

Verwijderd

heb je ook al een andere browser geprobeerd om te kijken of je daar ook het zelfde probleem hebt?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:08
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 09:37:
heb je ook al een andere browser geprobeerd om te kijken of je daar ook het zelfde probleem hebt?
Zoals hierboven al verschillende malen opgemerkt: lees de draad voor je blaat :/

Nee, hij heeft dit alleen in Opera en niet in andere browsers onder Linux, zoals duidelijk in de openingspost staat.

Verwijderd

Kan je het met een andere/nieuwe user proberen?

Heb je een netwerk met nog een andere linux machine? Zoja, dan kan je evt proberen vanaf die andere machine via ssh in te loggen en dan opera te starten, zodat eea door de X van de andere machine wordt gedaan.

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 15:43

zwik

randomized

Probeer eens de .qt directory te verwijderen. Ik weet niet welke DE/WM je gebruikt maar in het geval van KDE moet je de dir. pas verwijderen wanneer je KDE gestart hebt.
Dit werkt bij mij iig zo wel.

• McCloud
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2025
Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden??? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem. In Opera 7.11 zijn mijn fonts extreem groot (ik draai Red Hat 9). Dit is gebeurd toen ik de True Type fonts van Windows installeerde. Daarvoor waren de fonts erg klein en bijna onleesbaar. Nu zijn ze veel te groot. Met de instellingen in Opera krijg ik het niet voor elkaar om de grootte te wijzigen.

Verwijderd

probeer eens qtconfig te runnen en kijken of de instellingen daar eea veranderen?

• McCloud
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2025
Heb ik al geprobeerd. Geeft geen veranderingen. Ik baal er echt van. Ik vind Opera vele malen prettiger en sneller werken dan Mozilla, maar m'n scherm ziet eruit alsof ik een optie voor blinden aan heb staan.

Verwijderd

Andere fonts kiezen en voor Author mode bij Page Style het vinkje bij My fonts and colors zetten....

Verder moet je natuurlijk wel voor ALLE fonts die je kunt imstellen een kleiner font nemen, en de minimale fontgrootte op nul zetten.

Als laatste,
Opera laat zelfs het preferences panel staan, althans de layout.

Na de-installatie moet je eigenlijk efkens op "opera*" als root zoeken, en alles weggooien wil je echt schoon zijn.

Moet je natuurlijk weer niet dingen als "operator" gaan weggooien... :9

Normaal zet Opera zich in

/usr/share/opera
/home/"gebruikersnamen"/.opera
En nog wat opera.rc dingen ergens...
Pagina: 1