Hoi
Ik ben bezig met een quiz, en wil aan het einde de resultaten optellen. Alle resultaten komen in een array en daarin wil ik tellen hoevaak de verschillende types (a tm f) voorkomen. Deze wil ik dan afdrukken op volgorde van de meeste score naar de laagste score. Het lukt me wel alle waardes te tellen maar niet om ze te sorteren.
Op dit moment sorteert hij op de volgorde waarop de letters in de array staan ( zie eerst de b, daarna de c daarna de d etc)
Ik wil niet op de volgorde van de letters sorteren maar op het aantal
Type = b Aantal = 4
Type = c Aantal = 2
Type = d Aantal = 4
Type = a Aantal = 1
Type = f Aantal = 1
Type = g Aantal = 1
Voorbeeld.
Type b aantal 4
Type d aantal 3
Type f aantal 1
etc
Wie kan mij verder helpen?
Ik ben bezig met een quiz, en wil aan het einde de resultaten optellen. Alle resultaten komen in een array en daarin wil ik tellen hoevaak de verschillende types (a tm f) voorkomen. Deze wil ik dan afdrukken op volgorde van de meeste score naar de laagste score. Het lukt me wel alle waardes te tellen maar niet om ze te sorteren.
Op dit moment sorteert hij op de volgorde waarop de letters in de array staan ( zie eerst de b, daarna de c daarna de d etc)
Ik wil niet op de volgorde van de letters sorteren maar op het aantal
Type = b Aantal = 4
Type = c Aantal = 2
Type = d Aantal = 4
Type = a Aantal = 1
Type = f Aantal = 1
Type = g Aantal = 1
Voorbeeld.
Type b aantal 4
Type d aantal 3
Type f aantal 1
etc
Wie kan mij verder helpen?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <? $type = array('b','b','c','d','d','d','b','d','a','b','c','f','g'); $i=0; uasort($type,SORT_NUMERIC); foreach (array_count_values ($type) as $type=>$count) { echo "Type = ".$type." Aantal = ".$count."<BR>\n "; } ?> |
[ Voor 44% gewijzigd door Erpenator2 op 15-08-2003 09:11 ]