Toon posts:

Samsung S300 JAVA-midlet =>Fout bij Installeren!! Oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het grote Samsungs S300 wordt een aantal malen gesproken over het downloaden van Java-midlets via WAP/GPRS. Men krijgt dan de melding 'Fout Bij installeren'

Bij de helpdesk van Samsung word je op 2 verschillende manieren afgewimpeld:

1. Je zult je instellingen wel niet goed hebben staan...
2. Er staan te plaatjes/beltonen/spelletjes op, daardoor passen er een geen spellen meer bij.

Het schiet dus niet echt op.... iemand een echte oplossing voor dit probleem? Google geeft weinig over dit probleem, behalve dat ik niet de enige ben die het ervaart.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 17:10 . Reden: typo ]

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb hetzelde probleem, maar heb na 'tig topics over de S300 gelezen te hebben -op verschillende fora- , geen oplossing kunnen vinden :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb T-mobile 600 abbo, zonder de GPRS Internetuitbreiding.

Dit betekent dat ik wel kan WAP-en, maar geen internetverbinding kan maken via GPRS.

De instelling hiervan zijn:

Profiel: T-Zones GPRS
Adres Startpagina: http://wap.samsungmobile.com/cebit.jsp (voor de spellen)
Beveiliging: Niet veilig
IP-adres: 10.10.10.10
Drager: GPRS
Gebruikersnaam: ****
Wachtwoord: ****
APN: wap

bij het java menu (*#9998*5282#)
vul ik bij APN in: internet

DNS instellingen staan op automatisch.

• EmRuTToY
  • Niet online
Bedankt voor de tip! Ik heb het geprobeert, maar (weer) zonder resultaat :(
Als ik van http://wap.samsungmobile.com/cebit.jsp een spel wil downloaden (ringtone lukt wel) zegt hij "JAR server niet gevonden", dus ik heb het ook bij nl.samsungmobile.com geprobeert (de nederlandse site) en daar kreeg ik dit bericht niet, maar verbrak hij de verbinding vanzelf :S. Ik had ruimte vrijgemaakt dus daar ligt het niet aan.

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb polyphonic ringtones op mn pc (*.mmf bestanden) deze wil ik via infrarood sturen naar mijn samsung s300 dan klik op de infrarood verbinding en kies ik de bestand die ik wil verzenden naar mijn toestel maar dan krijg ik de volgende error :

De overdracht is mislukt. Er is een fout opgetreden terwijl draadloze verbinding bezig was om de verbinding met het andere apparaat voor te bereiden.
Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd.

Snap er dus nixxxx van..Iemand die mij kan helpen??? :/

• EmRuTToY
  • Niet online
probeer het met de kabel die je erbij hebt gekregen

• richy t
  • Laatst online: 26-02 12:05
Het probleem van de topic starter heb ik dus met de s100, heb dus ook heel veel informatie opgezocht en ook niets heeft geholpen. Het schijnt zo te zijn dat je pas die java spellen kan downloaden op je gsm als je een gprs abbonement hebt, misschien moet je dat eens proberen. Ik kan dat dus niet aangezien orange niet de s100 ondersteunt met gprs, waar ik dus ook heel erg van baal.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben onlangs ook weer het internet over gestruind... niemand heeft een concrete oplossing.

Het lijkt er op dat de provider bij niet-GRPS abonnees maximaal pakketje van 2kb toe laat... hierdoor is wappen via grps wél mogelijk, maar downloaden van bestanden die groter dan 2kb (of misschien iets groter) zijn niet. Beltonen via GRPS-wap is wél mogelijk, omdat die kleiner zijn.

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:15

Roy

Hobbies?

richy t schreef op 08 October 2003 @ 21:02:
Het probleem van de topic starter heb ik dus met de s100, heb dus ook heel veel informatie opgezocht en ook niets heeft geholpen. Het schijnt zo te zijn dat je pas die java spellen kan downloaden op je gsm als je een gprs abbonement hebt, misschien moet je dat eens proberen. Ik kan dat dus niet aangezien orange niet de s100 ondersteunt met gprs, waar ik dus ook heel erg van baal.
Ik heb dit probleem ook met de S100, en tot nu toe geen oplossing gevonden. Ik kan wel GPRS-en, dus ik denk dat ik dat eens ga proberen, kost wel iets meer geld, maar ik wil het gewoon proberen :P
Nu nog een leuk spel vinden :D

Trouwens, heb jij met die s100 ook last van 'dementie'. Oftewel: opeens zijn de instelling van WAP weg? Heel vreemd, soms wil ik wappen en dan zijn alle profielen leeg :S

Inderdaad...

• richy t
  • Laatst online: 26-02 12:05
Roy schreef op 09 October 2003 @ 12:08:
[...]

Ik heb dit probleem ook met de S100, en tot nu toe geen oplossing gevonden. Ik kan wel GPRS-en, dus ik denk dat ik dat eens ga proberen, kost wel iets meer geld, maar ik wil het gewoon proberen :P
Nu nog een leuk spel vinden :D

Trouwens, heb jij met die s100 ook last van 'dementie'. Oftewel: opeens zijn de instelling van WAP weg? Heel vreemd, soms wil ik wappen en dan zijn alle profielen leeg :S
Nee heb ik nooit last gehad van 'dementie', maar ik kan ook niet meer wappen aangezien ik alle instellingen voor wap heb veranderd. Had ik geloof ik via een engels forum, die mensen hadden ook last van het installeren van spellen voor de s100. Nou iemand had het over instellingen die je kunt proberen en dan zou het wel willen (ook internationaal) maar goed lukte dus ook niet.Ik weet helaas ook niet meer waar ik dat vandaan heb. Trouwens een goede site met een goed forum voor samsung is http://www.aviworld.de , is wel duits maar goed. Nou hou me op de hoogte als het lukt ben zeer benieuwd.

Verwijderd

ik zal je de oplossing geven. het feit dat het installen is omdat niet alle java midlets werken.
en omdat je je vergist in het aantal geheugen. je moet eerst oude games verweideren dit lukt niet zomaar nee hij gaat zeuren maar dat is oplos baar.

*#9998*5282# Java menu (GRPS/CSD settings for JAVA server) deze even chekken of alles goed staat!

*2767*JAVA# Java Reset and (Deletes all Java Midlets) ook wel *2767*5282#

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 17:06 ]

Verwijderd

Naja, ik heb een oplossing:
verkoop de s300 aan mij ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 19:53:
Naja, ik heb een oplossing:
verkoop de s300 aan mij ;)
[n00b-mode]

Kan ik dan spelletjes spelen??? :*)

[/n00b-mode]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 17:05:
ik zal je de oplossing geven. het feit dat het installen is omdat niet alle java midlets werken.
en omdat je je vergist in het aantal geheugen. je moet eerst oude games verweideren dit lukt niet zomaar nee hij gaat zeuren maar dat is oplos baar.

*#9998*5282# Java menu (GRPS/CSD settings for JAVA server) deze even chekken of alles goed staat!

*2767*JAVA# Java Reset and (Deletes all Java Midlets) ook wel *2767*5282#
je bent wel heel zeker van je zaak... werkt dus mooi niet.

De eerste optie, kijken naar GRPS settings voor JAVA server, heeft niets te maken met de foutmelding: 'Fout bij installeren!'

Dit gaat over het feit, dat als je een java midlet download, de GRPS-WAP verbindig verbroken wordt en er een nieuwe GRPS-JAVA verbinding opgestart wordt.
Staan de instellingen hiervan niet goed, dan krijg je de melding: 'kan JAR-server niet vinden'.

De tweede optie, het deleten van je (standaard) JAVA-midlets, werkt ook niet in dit geval. Ten eerste verwijdert deze code de midlets NIET, zorgt alleen dat je telefoon even vastloopt en opnieuw opstart.

Voor midlets is meer dan genoeg ruimte, er zijn namelijk firmware versies beschikbaar (ge-mod door gebruiker) die acht midlets bevatten.

Het gaat fout tijdens het downloaden, bij verschillende spellen, van verschillende servers. Het probleem zit hem volgens mij in het download limiet dat de provider stelt bij een niet-GRPS abonnement. Deze breekt de download af, waardoor de installatieprocudere in werking wordt gesteld.

Deze kan niet voltooid worden, want het bestand is niet compleet >> "Fout bij installeren" :?

Verwijderd

Mensen het ligt aan je wap instellingen met wap is het ook goed om de games te downen ga naar http://www.wapworld.nl/wa...bieders/allwap/allwap.htm en neem de instellingen daarover. Het kost je dus alleen je belminuten(t-mobile dan). Uiteraard ook het wapprofiel allwap kiezen. Alleen dat vechtspel loopt wel soms vast.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 00:06 ]

Pagina: 1