Toon posts:

Stemmetje op Msi kt7 pro2 mobo irriteert me

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus op hcc zon mobo als beschreven hierboven gekocht. Nu zit er op de een of andere reden zon ingebakken koreaans vrouwtje op dit mobo. En steeds als ik mijn comp opstart kraamt zij een of ander verhaal uit gepaard met muziek waar ze bij de efteling jaloers op zijn. Allemaal leuk en aardig maar ik wil dat niet. Ik heb er echter geen idee van hoe ik dit fenomeen uit kan zetten. Echter de onboard soundblaster op dit mobo wil ik nog wel even blijven gebruiken. Dus iem een idee????

• Digicore
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

1. ze is niet koreaans maar wel taiwanees ;)
2. ze is multilingual -> je kan ze door een jumper te verzetten engels laten spreken (check je boekje maar eens):9
3. je kunt ze niet 'afzetten' :r
4. het heeft NIETS met de onboard soundblaster te maken, want die heb ik afstaan + ik heb het kabeltje van mijn "inhouse speaker" ook los gekoppelt en ik hoor ze nog steeds (weliswaar zeer stilletjes, maar toch...) :'(

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

Verwijderd

Het is trouwens chinees. het irritante aan het stemmetje is dat zelfs als alles in je systeem goed is aangesloten, ze nog meent iets te meoten melden. Ik verstond natuurlijk pas wat nadat ik hem op engels had gezet. Komt neer op system available...duh dat had ik ondertussen ook al gemerkt...Snap ook niet waarom die trut ingebakken zit want ze hebben die D-Led al...

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Die LED kan je niet zien als je kast dicht is. Zelfs al haast niet als je kast open is. Een beetje tweaker leest de manual zodat hij weet wat zijn systeem kan. Hij weet het zelfs van te voren als omdat hij online de specificaties heeft gelezen. De interne speaker heb je nergens voor nodig. Die kan dus gewoon los. Dan hoor je haar niet.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Digicore

Digicore

Stay true to yourself!

@Ortep

WRONG!!! ;) als je de interne speaker losmaakt hoor je haar nog wel - maar bijlange niet zo hard als voorheen...

Verwijderd

Vandaar dat dit hoerebord zo goedkoop is. It's a spawn of the devil.

Kan je die jumper niet gewoon weglaten op het bord? of gaat het dan mis?

• Digicore

Digicore

Stay true to yourself!

duh - die jumper kun je natuurlijk weglaten maar ik denk niet dat het iets uitmaakt ;)

• joost_e
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:54

joost_e

Aktief!

ik weet het niet hoor jongens, maar ik heb ook zo'n mobo gekocht op de HCC,

en nadat alles goed zat heeft miss saigon niks meer gezegd hoor!..

er zal wel wat verkeerd zitten ofzo..

En rotte! het boardje is rete goedkoop, en ontzettend uitgebreid, dus als dat het ergste is..

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 30 november 2000 09:30 schreef Digicore het volgende:
@Ortep

WRONG!!! ;) als je de interne speaker losmaakt hoor je haar nog wel - maar bijlange niet zo hard als voorheen...
Ja dat klopt. Dan werkt het via de interne 'buzzer' Maar die hoor je dus echt bijna niet.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 30 november 2000 09:46 schreef Digicore het volgende:
duh - die jumper kun je natuurlijk weglaten maar ik denk niet dat het iets uitmaakt ;)
Lees de gebruiksaanwijzing. Jumper weg is Engels in plaats van Chinees.

Het is een uitstekend bord, heel goedkoop en erg stabiel. Zo stabiel dat ik dat stemmetje dus zelden hoor. Ik hoef immers bijna nooit te booten.

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 21:55
Ik heb dit stemmetje nooit gehoord. Zijn er ook van die mobo's zonder stem ? (want ik heb dit mobo wel en die jumper kon ik ook al niet vinden).

Verwijderd

Als je die troela de mond wilt snoeren pak je een boormachine en boort het on-board speakertje (zwart, rond gevalletje met een diameter van een duppie) verrot. Dan praat ze nooit meer....

Maar persoonlijk vind ik het wel lekker:

'system available...'

Verwijderd

Ken het probleem met 'Misses MSI'. Bijft zij net zolang door zeiken totdat er geen problemen meer zijn? :?
Dat beteknd dus dat ik nog een foutje ergens heb zitten maar ik kan dat schatje niet verstaan dus ik weet begod niet wat ze zegt. |:(

• Digicore

Digicore

Stay true to yourself!

neen Compy - ze blijft zeiken, dus ook als alles 100% top draait (daar ging het nu net om....)

voor de rest een kei van een mobo!!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op donderdag 30 november 2000 10:22 schreef Cyrax het volgende:
Zijn er ook van die mobo's zonder stem ? (want ik heb dit mobo wel en die jumper kon ik ook al niet vinden).
Waarschijnlijk wel want ik heb em ook niet (geen jumper, geen stem) Ben ik best wel blij...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Lekker boeiuhhh! Is toch een goed mobo rete stabiel en best snel. Laat die trut dan toch gewoon eens in de zoveel tijs 'system available' zeggen, toch niks mis mee.

Mijn vrienden die geen reet van computers weten vonden het prachtig!

• Digicore

Digicore

Stay true to yourself!

en jullie hebben een MSI K7T PRO2??

dus niet een K7T PRO - of - K7T PRO2a?

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-08 16:43
Ik heb een MSI K7T PRO2 en GEEN stemmetje.
En uiteraard draaide de boel meteen goed. Niks fout aangesloten. :)

:D @WIN :D

p.s. ik heb m op de HCC bij MyCom gekocht. Zijn er mensen die m ook daar vandaan hebben en wel een stemmetje hebben ???

Verwijderd

jep, ligt er gewoon aan hoe je geheugen is ingesteld. Toen ik mijn pc 133 infeneon van cas 3 naar cas 2 zette, kraamde mijn pc ook uit: "system available".

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 23:29
Heb ook een K7T-pro-2 en GEEN stemmetje,
hoe krijg ik die nu te horen !?

Verwijderd

De MSI KT7 pro2 is vandaag uitgeroepen tot het beste moederbord door www.anandtech.com hiermee verslaat dit moederbord de Asus A7V en de Abit KT7-RAID, dat bord is ook nog een stuk goedkoper als de Abit en de Asus, laat ik nu zelf net de Abit gekocht hebben |:( , en dan zitten jullie nog te klagen over die troela die der mond niet wil houden :'(

Verwijderd

Dit is de reden waarom je dat stemmetje niet uit kan zetten!

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/motherboards/msi/k7tpro2/speaker.jpg

Verwijderd

ROTFL!!
Wat een geweldige thread is dit!

Ik moet ook zo'n troela hebben. Kan ze niet meer zeggen ofzo? 'System online and available for future actions by any possible authorised user' lijkt mij toch iets leuker elke ochtend bij het ontbijt.

En ik zou 'r ZEKER op dat Taiwanees laten staan. Dan ben je namelijk _echt_ een nerd. (Nee, niet omdat je een stemmetje in je compu hebt, maar omdat zelfs je vrouw Made in Taiwan is ;) )

Oh ja, als je nu nog 's een moederbord koopt. Kijk dan in het vervolg van te voren even of ze wel of niet kan praten ...

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Een beetje tweaker leest de manual zodat hij weet wat zijn systeem kan.
Huh??? Het is toch eerst klooien en als je er niet zelf uit komt de manual erbij pakken???

Verwijderd

Topicstarter
Woorden schieten te kort WAT EEN RESPONS anyway ik kan haar dus niet de mond snoeren heb ik begrepen maar ik heb er dus wel op cursus gestuurd en ze spreekt nu Engels. Op dit moment ben ik dus zon Furby }:O chippie op mijn mobo aan het solderen en probeer ik er ook Nederlands uit te laten kramen. Iedereen tnx

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Op donderdag 30 november 2000 20:07 schreef Skoezie het volgende:

[..]
Huh??? Het is toch eerst klooien en als je er niet zelf uit komt de manual erbij pakken???
je haalt de woorden uit mn modn :P

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

[b]Op donderdag 30 november 2000 21:26 . Op dit moment ben ik dus zon Furby }:O chippie op mijn mobo aan het solderen en probeer ik er ook Nederlands uit te laten kramen.
ROFLOL :)
maar ik wil ook zo'n japaneesje(goodmorning mister ronnie, system is availabel, no breaches detected :)). maar ik heb dat ding helegaar nooit gehoord op mijn msi kt7-pro, is dat iets nieuws van de pro 2 ofzo ??

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
ik krijg ook elke keer bij een koude start

'system available...'

terwijl er absoluut niets mis is met het systeem alle lampies zijn groen en alles werkt. Ik begin de schurft te krijgen van dat wijf.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Euh...natuurlijk is er niets mis...anders zou ze niet zeggen System Available

Wat draai jij eigenlijk voor OS op je machien dat je zo vaak moet booten?

Verwijderd

Windoos natuurlijk |:(

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

gewoon kassie open, w8en tot ze babbeld en dan schreeuwen "Houd je bek trut, ga naar de keuken!" daarna volgt een verontschuldiging en houd ze verder haar mond zoals het een vrouw betaamd als jij op de computer zit :P :9 :P:9:9:9:P:P:P:9:9:P

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Ik heb dus ook die msi k7t pro2

en dus ook dat stemmetje, verder is het niet vervelend ofzo...maar het volgende is wel ERG irritant

als ik me pc dmv het voedingsknopje uitzet, en daarna snel weer aan, blijft ze zegmaar bij "system available" hangen...en hoor in continu "system" en dat net zolang tot ik hem uitzet!

VRESELIJK irriterend!

het gaat hier dus om een k7t pro2 met een tbird 900@1000

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 14:17
EEN STEMMETJE
IK zou juist blij zijn ik heb een aso's>:) A7v vertel mij eens hoe ik aan een stemmetje kan komen

• estorino
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ook ik heb het gemerkt ja, ik lees net pas dat het ook in het Engels kan, ik dacht dat die chick aan het roepen was dat er iets mis was...

Ik denk dat ik "Eva" ("Good luck commander!") eerst maar eens in het Engels doe en als dat niet bevalt, speakertje mollen...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Ik zou het wel grappig vinden, zo'n stemmetje. Die ene keer per maand dat ik boot, ach ja, tis weer eens wat anders he.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Aaargh!
  • Laatst online: 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Dat stemmetje roelt gewoon!

zou je ook een ander stemmetje kunnen flashen: "Ready master , your wish is my command" ofzo >:)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets anders voor mijn kennisvergaring. Voordat ze roept "system available" kraamt ze nog iets anders uit iets in de trend van "please recheck your vendor"of zoiets. Hoort iem anders dit ook en wat zegt ze nu precies en uiteraard wat beteknd het? Ben trouwens bezig een flash progje te maken om te downloaden voor jullie zodat ze andere dingen erbij kan zeggen zoals "please hold busy opening cdrom for placing your breezer" 8-) Als iem nog andere suggesties voor zinnen heeft mail me maar *D

• -SpaceMaker-
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

Nieuwe batch K7T pro2's heeft waarschijnlijk geen stemmetje's meer of je kunt ze uit zetten..
Zijn veel klachten binnen gekomen bij MSI :(

-Think Progressive-

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
als je er nou eens mee geheugen bij plaatst? gaat ze dan "more, more!" kreunen?? of word ze heel opgewonden als je gaat overclocken >:) >:)

Misschien kan je dat bios flashen met eigen geluiden: "Oh my god, you killed the cpu. You Bastard!"

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ook last van?

• griphus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 13:03
Op donderdag 30 november 2000 10:15 schreef Ortep het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Dan werkt het via de interne 'buzzer' Maar die hoor je dus echt bijna niet.
Als je de pc speaker loskoppelt en die buzzer ook onbruikbaar maakt moet het stil zijn. Overigens hoorde ik dat chinese gelul vroeger wel eens, maar nu echt nooit meer (zo'n 4 maanden achter elkaar ofzo) vraag me af of ze nog leeft... >:)

Ik heb overigens dat niet getest met die buzzer en ik ga het ook niet doen!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Op vrijdag 01 december 2000 20:26 schreef weareborg het volgende:
als je er nou eens mee geheugen bij plaatst? gaat ze dan "more, more!" kreunen?? of word ze heel opgewonden als je gaat overclocken >:) >:)

Misschien kan je dat bios flashen met eigen geluiden: "Oh my god, you killed the cpu. You Bastard!"
LOL :D

Maar, dan zou ik dus nu al 2x "Oh no, you killed the cpu. You Bastard!" gehoord moeten hebben ;( .

w00t

Verwijderd

rofl. Ik heb ook dit bord en heb die teef nog niks horen zeggen. Hebben jullie geen stemmetjes in je hoofd ;)

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 11:24
Is het mooi helder geluid, of is het zo brak geluid dat je gelijk de neiging hebt om dat bord aan gort te rossen?

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:30

Nibbz

Postmaster General

Als je nou eens gewoon lief vraagt "Would you please shut up". Zou dat nie werken? Misschien gaat ze dan wel geil lullen. Of misschien krijg je nog wel een soort van hardware bevrediging.

13:37

Verwijderd

Ironisch he!!!
Ik heb een soort gelijk bord (ook met die Smart D-Led) en ik heb het eigenlijk andersom.
Ik wilde wel eens zien (lees: horen) hoe dat werkte maar ik kreeg dat ding maar niet aan de gang >:)

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

:P beetje tweakert gaaat gewoon erachteraan hoe je haar iets nieuws kan laten zeggen... Zoals bijvoorbeeld.. "Engage" of zo.. :)

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 10:52
Gewoon je mobo uit je kast halen, druppeltje water in dat buzzer geval laten lopen, en laten drogen. Werkte bij mijn Ericsson wel iig >:) Die gaf bijna geen geluid meer toen er water in was gekomen :P

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• FireStarter
Sorry dat ik dit topic weer leven inblaas, maar mijn MSI bord heeft dus geen stemmetje, het gaat over de RU versie. Hoe krijg ik dat stemmetje te horen?

w00t

Verwijderd

Je hebt dan net als mij een versie zonder "gesproken ondersteuning". Jammer maar helaas... Misschien kan je hem met de topicstarter ruilen?

Ik heb trouwens nog een probleem met deze mammaplank :'( Als ik windows XP gebruik (en dat doe ik) krijg ik zodra ik een 3d-spel opstart een BOSD (blue-screen) als ik mijn geheugen op 133 MHZ laat lopen. Op 100 MHZ werk alles echter prima... Iemand een idee (ja ik heb iets van 5 verschillende detonators en via 4 in 1 drivers geprobeerd).

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
de CAS latency in je bios effe op het hoogste getal zetten, en dan nog eens proberen

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
(jarig!)
Ideaal.

De eerste vrouw waar je op ctrl-alt-del drukt en dat ze d'r bek dicht houdt.

• FireStarter
Op woensdag 10 april 2002 18:41 schreef mlevd het volgende:
Ideaal.

De eerste vrouw waar je op ctrl-alt-del drukt en dat ze d'r bek dicht houdt.
>:)

w00t

Pagina: 1