Met de optie +set r_allowSoftwareGL 1 kan ik /usr/local/games/quake3/quake3 wel draaien, maar dat gaat zeer langzaam.
Zonder die optie krijg ik de volgende output:
Blijkbaar heb ik met mijn SiS 300 - kaart geen ondersteuning voor hardwareacceleratie.
Ik kwam op de site van T.W., [http://www.winischhofer.net/sisdri.shtml] en heb geprobeerd Variant 2 te volgen.
Wat ik niet snapte was wat hij zei bij het eerste punt: 'Configure the kernel to use the SiS framebuffer as a module'
Het enige wat ik weet hoe je een module in je kernel moet krijgen is insmod, maar dat komt terug in punt drie. Bedoelt hij hetzelfde?
Het insmodden van module sisfb is een eitje, evenals de sis_drv.o meteen 'gepakt' werd door X.
Maar waar ik niet in slaag is om het DRI werkend te krijgen! sis_dri.o staat daadwerkelijk in /usr/X11R6/modules/dri ... en meer zou er toch niet nodig moeten zijn volgens Variant 2?
Zonder die optie krijg ik de volgende output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| ----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 3: 640 480
Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized
XFree86-VidModeExtension Activated at 640x480
Using 8/8/8 Color bits, 16 depth, 0 stencil display.
Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0".
GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
You are using software Mesa (no hardware acceleration)!
Driver DLL used: libGL.so.1
If this is intentional, add
"+set r_allowSoftwareGL 1"
to the command line when starting the game.
...WARNING: could not set the given mode (3)
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
----- CL_Shutdown -----
-----------------------
Sys_Error: GLimp_Init() - could not load OpenGL subsystem |
Blijkbaar heb ik met mijn SiS 300 - kaart geen ondersteuning voor hardwareacceleratie.
Ik kwam op de site van T.W., [http://www.winischhofer.net/sisdri.shtml] en heb geprobeerd Variant 2 te volgen.
Wat ik niet snapte was wat hij zei bij het eerste punt: 'Configure the kernel to use the SiS framebuffer as a module'
Het enige wat ik weet hoe je een module in je kernel moet krijgen is insmod, maar dat komt terug in punt drie. Bedoelt hij hetzelfde?
Het insmodden van module sisfb is een eitje, evenals de sis_drv.o meteen 'gepakt' werd door X.
Maar waar ik niet in slaag is om het DRI werkend te krijgen! sis_dri.o staat daadwerkelijk in /usr/X11R6/modules/dri ... en meer zou er toch niet nodig moeten zijn volgens Variant 2?