Toon posts:

[XP] nieuwe comps probs [/yech]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok dan

had voor vreind van me comp in elkaar gezet en helaas heeft ie alleen maar problemen

hij heeft een

amd2200
k7vt2
sound onboard (jah weet ut )
lan onboard
en een gf4 mx 440

de ene moment loopt ie bijna door tot het einde van de installatie dan ineens irq_l-not equal gedoe , ander moment komt ie niet eens verder dan de helft .. mem test gedaan en dat was allemaal goed :/

het vage is , ik heb alles al in de bios uitgegooit en alle kabels eraf gehaald een x maar tog blijft ie dit prob geven .. wat zou het kunnen zijn ??

Verwijderd

Gebruik memtest86 eens om te testen of het geheugen wel goed werkt. Ik het vaak gehad dat het geheugen brak is of niet goed samenwerkt met een bepaald mobo. Of probeer het gewoon met ander geheugen uit bijvoorbeeld je eigen pc. Verder kun je kijken of je CPU niet te warm wordt etc.. maar daar is ergens hier een faq voor. Ik zal zometeen even kijken waar dat ook alweer stond.

Hier is ie: FAQ.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 04:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 04:04:
de ene moment loopt ie bijna door tot het einde van de installatie dan ineens irq_l-not equal gedoe , ander moment komt ie niet eens verder dan de helft .. mem test gedaan en dat was allemaal goed :/
Je geheugen zou dan idd niet de oorzaak zijn.

Wat ik tegenwoordig vaak tegen kom is kapotte cd-rom spelers 8)7
De ene keer lezen ze goed de andere keer niet, vandaar dat i de ene keer verder komt dan de andere keer.

Probeer het eens met een andere cd-rom speler.
(weet je zeker dat het niet aan de cd-rom zelf licht ?)

Nou probeer het allebij eens en laat het ons weten :7

Verwijderd

Topicstarter
hahahaha heb dat al geprobeerd helaas :/

ik heb 4 xp cd's en 2 win2k cd's geprobeerd in 1 de brander en 2 de dvd speler maar geen succes :/

Verwijderd

hmmmm, heb ik ook wel eens gehad, zo nu en dan. Bij mij lijkt/leek dat steeds te liggen aan OF nvidia drivers OF SBLive drivers. Probleem is dat het nauwelijks te recreeren was/is bij mij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 05:23:
hahahaha heb dat al geprobeerd helaas :/

ik heb 4 xp cd's en 2 win2k cd's geprobeerd in 1 de brander en 2 de dvd speler maar geen succes :/
Zo jij hebt veel geld :P ;)

Uhm de harddisk ?
Daar hoor ik hierover niks, ook vaak als je hd niet helemaal meer goed is kan je rare meldingen krijgen.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 10:16:
[...]

Zo jij hebt veel geld :P ;)

Uhm de harddisk ?
Daar hoor ik hierover niks, ook vaak als je hd niet helemaal meer goed is kan je rare meldingen krijgen.
Idd ik zie die melding vaak bij hd probs, of een raid controller met corrupte driver.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

hier the same nu! Op eigen config niks aan de hand, voor een ander problemen! @ verschillende hd gedaan, lost niks op :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 10:38:
hier the same nu! Op eigen config niks aan de hand, voor een ander problemen! @ verschillende hd gedaan, lost niks op :S
Ik snap niet helemaal wat je zegt :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 11:04:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je zegt :X
Sorry, Ik bedoel:

Op mijn eigen config heb ik nergens last van maar op een config die nagenoeg gelijk (alleen andere HD en nieuwer type mobo) wel dat IRQ etc etc etc probleem! Heel vervelend, en heb de oplossing nog niet gevonden!

Verwijderd

Ik heb ook een keer zoiets gehad en na echt van alles geprobeerd te hebben (je kunt de ide kabels ook nog s verwisselen en de nieuwste bios revisie flashen) was bij mij de oplossing om de CMOS van de bios te clearen. Hiervoor bevindt zich meestal een apart jumpertje op je mobo, misschien dat je dat eens kunt proberen?

Verwijderd

Ik sluit me aan bij Spyro_LG ;) Probeer eerst ff door die hele FAQ te lopen want het kan wel aan 100e dingen liggen. We kunnen alleen maar het logiste noemen ;)
Probeer ook zoveel mogelijk hardware te vervangen om te kijken waar het probleem ligt.
cpu/moederbord/geheugen/vga/harddisk/cd-speler/cd xp.
Nou de cd heb je al vervangen, nou de rest nog :P

Verwijderd

Hey Deathstar heb je nog wat uitgeprobeerd ?

Edit :

Hallo Hallo
Word er nog gereageerd of gaan we met dit topic een ander weekend verder 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 09:46 ]

Pagina: 1