Casema Digitale TV / Monitor TV

Pagina: 1
Acties:

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een televisie, deze heeft echter geen Coax input. Wel Scart.
Nou vroeg ik me af, als ik Casema Digitale TV neem, kan ik dat kastje dan op mn scart aansluiten en dat gebruiken als tuner voor mn tv ? En kan ik dan mijn Matrox TVOut aansluiten op dat kastje ? Of moet er in beide apparaten een coax hangen ?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gaat het toevallig om een plasma TV? Daar is het vrij normaal dat je er 'standaard' geen tuner bij hebt; die kun je er bijkopen. Casema digitale TV zou ik afraden, koop dan een sattuner; iets hogere setup, lagere constante kosten en véél meer zenders.

• P.B.
  • Niet online
Satteliet ga ik sowieso niet aan beginnen, dat is praktisch onmogelijk hier. Digitenne zou een alternatief kunnen zijn, maar dat wordt hier niet geleverd.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 19:28
hoezo sat. onmogelijk? is juist OVERAL mogelijk! Maar ik sluit me aan bij Hunter!

..::System Specs::..

• HunterPro
  • Niet online
niks is onmogelijk met een perspex schotel en een geschikte klem, neem dat maar van me aan :)

• P.B.
  • Niet online
Wrom sat dan ?

- DVB (cable) kwaliteit is te vergelijken met DVB (satteliet)
- Ongeveer even duur per maand (6,50 p/m voor satteliet, tegenover 7,50 p/m voor cable)
- Investering sat veeeeeeeeeel hoger
- Cable heeft geen lelijke schotel op het dak

• HunterPro
  • Niet online
omdat je eindelijk van dat hoerige casema verlost bent? :) en DVB is DVB. Alleen per kabel is de kans op storingen veeeeel hoger.

• P.B.
  • Niet online
.kick

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 10:21

ralfbosz

xm create bosz -c

Nog geen antwoord op de vraag, dus dan maar hier:

Ja je kunt die digitv-tuner als tuner gebruiken. Als het net zoals bij UPC is, kun je er ook de gewone zenders mee kiezen. Dus dan maak je er een volwaardige zender van.

En over schotel:

De glorietijd is voorbij, de enige leuke zenders zijn de Free To Air zenders, want de rest is zwaar gecodeerd en niet te kijken met een goudkaartje. (kleine kantekening voor Canal+ NL, sinds die ook nog in Irdeto uitzenden).

rm -r *

• P.B.
  • Niet online
ralfbosz schreef op 15 augustus 2003 @ 23:50:
Nog geen antwoord op de vraag, dus dan maar hier:

Ja je kunt die digitv-tuner als tuner gebruiken. Als het net zoals bij UPC is, kun je er ook de gewone zenders mee kiezen. Dus dan maak je er een volwaardige zender van.
Ok, thats done, i know :) (tenzij het verschilt van UPC)

Maar nu nog deze vraag:
En kan ik dan mijn Matrox TVOut aansluiten op dat kastje ?

• HunterPro
  • Niet online
Duncan schreef op 16 augustus 2003 @ 00:01:
[...]

Ok, thats done, i know :) (tenzij het verschilt van UPC)

Maar nu nog deze vraag:
[...]
je TV-out is, afhankelijk van het feit of het een SVHS of composiet-signaal is, gewoon direct op je TV aan te sluiten. Voor extreem gemak haal je een scart-schakelkastje, en zet je een convertertje van je aansluiting @ videokaart naar scart hierin, en je digitale TV tuner ook. Druk op de knop om te schakelen tussen beiden.

• P.B.
  • Niet online
Wat is het merk/type van dat kastje ?
En, mijn coax aansluiting wordt gesplitst, kan ik de overige niet-digitale tv's wel gewoon verder gebruiken ?

[ Voor 60% gewijzigd door P.B. op 19-08-2003 02:56 ]

Pagina: 1