DVD+R booktype wijzigen op NEC 1300A

Pagina: 1
Acties:

• McCloud
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2025
Hallo,

Ik heb vandaag een NEC 1300A DVD-brander gekocht. Een aantal DVD+R's (FujiFilm) erbij gekocht en aan de slag gegaan. Backup gemaakt van de film A Knights Tale (m.b.v. DVD-Decrypter, DVD2One en Nero 6). De DVD speelt prima af in mijn Yamaha S520. Toen geprobeerd op de Panasonic RV32 speler van mijn ouders en in die speler doet ie 't niet (speler geeft aan NO-DISC). Ik heb speciaal voor die DVD+R schijfjes gekozen omdat die Panasonic speler in de compatibility lijst van http://www.dvdplusrw.org voorkomt.

Nu wil ik eens proberen om de film nog een keer te branden, maar dan de booktype van de DVD+R op DVD-ROM te zetten. Echter DVD-BitSetter werkt niet met de NEC 1300A. Weet iemand een manier om een DVD+R te branden met een DVD-ROM booktype? Of weet iemand een manier om toch DVD+R's af te kunnen spelen op een Panasonic RV32 (andere firmware of zoiets)?

Alvast bedankt.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op dit moment is de enige oplossing om de 1100A firmware erop te zetten, omdat die wel de booktype voor DVD+R standaard op DVD-ROM zet. Ik ga van het weekend proberen dit ook voor elkaar te krijgen met de 1300A :)

Je kan de 1100A firmware vinden op http://etna.rpc1.org :)

Je kan daarna overigens gewoon weer terugflashen naar een 1300 :)

webOS all the way!

• McCloud
Geweldig, ga het nu meteen proberen. Ik kan niet wachten op die nieuwe firmware voor de 1300A. Alvast bedankt voor je hulp.

• McCloud
Ben aan de slag gegaan met die firmware van de NEC 1100. Opnieuw dezelfde film gebrand (A Knights Tale). Nu geeft hij als booktype DVD-ROM aan en doet de film het in zowel mijn Yamaha S520 als de Panasonic RV32 van mijn ouders. :)

Heb gelijk NEC een mailtje gestuurd met het verzoek om die booktype bit change aan te zetten. Het is een goede brander en met deze optie wordt ie alleen maar beter. Zoveel moeite moet het volgens mij niet kosten om dat in een firmware in te bouwen (voor NEC in ieder geval niet).

Hermanvh, bedankt _/-\o_ voor het advies en veel succes met het wijzigen van de firmware van de 1300A. Het werkt nu allemaal wel met de 1100 firmware, maar ik wil toch ook wel weer de optie hebben om DVD-R schijfjes te kunnen branden in de toekomst. Als ik ergens mee kan helpen zeg je het maar.

Nogmaals bedankt.