Toon posts:

[geforce2 mx 400] problemen met andere videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik een andere videokaart in mn systeem gezet nl nvidia geforce 2 mx 400 32MB ipv matrox g50. Sinds ik dat heb gedaan loopt mn computer vast bij verschillende games(o.a. cs, rise of nations etc..) soms krijg ik bij cs c++ runtime error ook loopt hij helemaal vast. Er zijn vooral bij cs ook zwarte flashes te zien.
Ik heb windos al eens opnieuw geinstalleerd en de nieuwste drivers gedownload en de nieuwste bios voor mb, het lijkt er alleen maar erger op te worden.

mn Systeem:

duron 800
aopen ak33 moederboard 384 mb Ram
creative 5.1
win xp prof sp1(en updates)
Als iemand suggesties heeft graag wil niet graag terug naar mn oude kaart.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

poe.. windows xp met een mx 400 wil wel eens problemen maken ja.. Ik heb er ook erg last van gehad met een pc voor mn (lach niet :P) opa. Uitkomst boden de detonator 30.82 drivers ! Dus uninstall de drivers die je nu hebt en install deze:
http://download.guru3d.co...db.php?action=file&id=441

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik er vandaag ook nog even opgehad maar dacht dat het niet beter was, zag dat er weer nieuwe drivers waren van gisteren ofzo, maar zal het nog ff proberen
bedankt in elk geval.

Verwijderd

Voor de mx 400 zijn de 23.11 drivers de besten (en de snelsten). Ik heb al vaak gezien dat die drivers veel problemen oplosten. Vergeet niet je drivers goed te verwijderen voor je de 23.11 installeert. Die driver staat wel op www.guru3d.com

Verwijderd

Topicstarter
heb die 23.11 drivers geinstalleerd na de oude weg te halen daarna doet hij het wel beter maar na een tijdje loopt hij helamaal vast(resetten) en geeft hij na opstarten een error report dat het door geforce 2 mx 400 komt

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

30.82 heb je geprobeerd he ?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Probeer 29.42...deed wonderen voor mijn gf2 mx 400
Misschien n hitte problem

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle gesuggereerde drivers geprobeerd, heb nu 29.42 erop staan daar is ie nog niet op vastgelopen maar heb nog wel beetje last van vlakken die knipperen bij cs.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas. hij crasht nogsteeds, ook doen sommige games het helemaal niet met 29.42

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 15:39:
Helaas. hij crasht nogsteeds, ook doen sommige games het helemaal niet met 29.42
Misschien toch even aan je kaart gaan voelen of die niet te warm wordt.. Misschien een fannetje er op laten blazen.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Zit er trouwens een fan op die mx? Er zijn versies met en zonder fan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee er zit geen fan op, waar moet ik voelen of ie warm is, op koel element of op printplaat en hoe warm kan dat ongeveer zonder problemen worden?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 19:40:
Nee er zit geen fan op, waar moet ik voelen of ie warm is, op koel element of op printplaat en hoe warm kan dat ongeveer zonder problemen worden?
Je kan aan de heatsink voelen, en aan de printplaat achterop, in zoon vierkantje tussen allemaal condensatortjes (onderkant van de gpu core)

4015Wp west (Dordrecht)

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
wel eerst ff zorgen dat je geen statische electriciteit meer bevat (is dat de goede benaming?)

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

ja hoor, goede benaming. Ik zou ook maar eerst eens zien of als hij niet te warm wordt, anders zou ik zeggen andere windows?

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 17:21
raar, ik heb een asus gf2 mx 400 , 32 mb en alles doet het perfect :S
cs, windows xp pro , en andere games ..........
Pagina: 1