Toon posts:

Kraak in opname

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb een SB live 5.1 en ik maak al geruime tijd hiermee opname via de line-in ingang, dit verliep allemaal vlekkeloos totdat ik dat vandaag, na een tijd van afwezigheid weer eens probeerde.

ja ik heb de search gebruikt, die lever weinig tot niks op wat mijn probleem betreft.

De line-in ingang doet het nog goed, de "thu"doet het in ieder geval, en zuiver ook. Neem ik nou iets op en speel dat af dan is er veel ruis te horen, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt terwijl ik dit nu met al tijden dezelfde opstelling doe.

het is dus niet overstuurd.

ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee, ik heb alle opname en afspeel instellingen gechecked, getest en kabels gewisseld enz. maar dat werkt niet....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 01:50 ]

Verwijderd

ik heb ff geluisterd...

met welke bitrate/software is dit opgenomen? klinkt alsof het aan de bitrate oid ligt (te laag?) het overstuurt absoluut nergens?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 01:29 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Het lijkt idd geen overstuur te zijn. Ik denk: los contactje.

(1) ander kabeltje gebruiken
(2) andere line-in gebruiken: heb je een onboard soundding? Probeer die eens.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
het is opgenomen met Cakewalk Sonar, gewoon op 44k 16 bit, zou er een transistortje kunnen zijn dooorgebrand op m'n geluidskaart o.i.d. ?

het rare is dus dat ik via de thru het gewoon wel goed hoor. dus bij m'n play control (winXp en) staat line in op half volume.
Als ik opneem met een ander programma (n-track studio) geeft dat hetzelfde probleem...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 01:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 01:33:
het is opgenomen met Cakewalk Sonar, gewoon op 44k 16 bit, zou er een transistortje kunnen zijn dooorgebrand op m'n geluidskaart o.i.d. ?
analoge source? anders zou het een wordclock/sync error kunnen zijn...

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Stekkertje enzo schoonmaken/blazen wil ook nog wel eens helpen...
iig wel als ik zelf zulk gekraak hoor bij mn discman.

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de oplossing gevonden :) , het enigste wat veranderd was sinds mijn laatste opname was een install van een programma.

het programma CPUidle... :X :( juist ja, die verneukt de boel
Pagina: 1