Virus op mobiel krijgen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:38
Ik wil nu even wat programmaatjes instaleren op mijn Nokia 3650 via Bluetooth, alleen heb ik nu last van het blaster virus :( Is het mogelijk om een virus op mijn Nokia 3650 te krijgen :? Het is wel een non-windows apparaat :/

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nee, het blaster virus is een virus dat voor Windows gemaakt is, hij zal dus dan ook niks kunnen aanrichten.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Nee. Dat is niet mogelijk.
Jouw Nokia draait nl. geen RPC-service die misbruikt kan worden door de Blaster/LovSAN wormen.

Misschien dat er nog wel een sloot andere virussen zijn die je Nokia zouden kunnen besmetten (ik ben geen telefoonguru - wellicht dat iemand anders daar iets zinnigers over kan zeggen) - en dat er bepaalde exploits zijn specifiek voor jouw firmware (zoals misvormde SMS berichten die Nokia's kan laten crashen [uit mijn herinnering]) - maar de huidige Blaster/LovSAN wormen kunnen simpelweg niets beginnen met non-NT operating systemen.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:38
Hij is dus in feite alleen fatbaar voor speciale Symbian virussen (als die er zijn) :/

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 09:39

philipnorth

Zeg maar Danny

alleen op de SPV zou je misschien last van kunnen hebben, aangezien dat toch een Windows-based OS is (smartphone 2002)

Ben ik wel benieuwd naar trouwens

-Xbox Gamertag: Dbongers

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Master Tweaker schreef op 15 August 2003 @ 01:37:
Hij is dus in feite alleen fatbaar voor speciale Symbian virussen (als die er zijn) :/
Die zijn er, want er is een anti-virus-prog voor: http://www.datafellows.fi...chnical/symbian/faq.shtml

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
philipnorth schreef op 15 August 2003 @ 09:18:
alleen op de SPV zou je misschien last van kunnen hebben, aangezien dat toch een Windows-based OS is (smartphone 2002)

Ben ik wel benieuwd naar trouwens
Sowieso is het blaster virus alleen mogelijk op Windows NT4, Windows 2000 en XP, dus niet wat de SPV heeft (Windows CE?)

🌞🍃

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Uiteraard zal je telefoon niet besmet kunnen raken; Op www.microsoft.com staat die niet in het lijstje van vatbare OS-en :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.