Toon posts:

Wie kan mij helpen een juiste keuze te maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuwe videokaart kopen, en nu lees en zie ik de laatste tijd veel over de GeForce van Nvidia. Er zijn voor zover ik dat heb gezien een aantal merken die met deze chip werken: Soundblaster, Leadtek, Asus, Guillemot.
Ik heb helaas nog nergens een vergelijkende test tussen deze kaarten onderling gezien, dus mijn vraag is aan jullie om wat ervaringen in dit topic uit te wisselen.
Ik ben denk ik wel een 'gamer' maar dan aan de kant van de simulaties zoals racing en flying. Ik heb een PII 450 met 128Mb op een Asus P2b moederbord en (nu nog) een Viper V550.
Doe ik er goed aan om een GeForce kaart te kopen, of kan ik me beter concentreren op een TNT2 kaart?
Alvast bedankt allemaal.

p.s. ik ben hier een echte 'newbie' dus neem me niet kwalijk als ik iets verkeerds doe of zeg.
Jacko

Verwijderd

een GeForce is zeker een goede keus op dit moment, ik denk dat hij heel snel verleden tijd zal zijn maar voorderest echt een gamer "die-hard".

Soundblaster...dat is van creative en die maakt zelf de kaart (als OEM dan), de annihilator, ik zelf zou gaan voor deze kaart, omdat hij gewoon tot nu toe bij mij het snelst en het best overkomt, maar die van guillemot komt ook wel goed uit de bus.
dan heb je ook nog een GeForce van ASUS, de V6600, die heb je dan met zon 3D bril enzo erbij dat is ook wel erg leuk.

kijk eens op anandtech ofzo, of op tomshardware, daar hebben ze vast wel een roundup

succes

Verwijderd

Topicstarter
Hi Jaws,
Ik denk zelf ook het hardst over de Annihalator, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik daar het meest over heb kunnen vinden. Wat misschien wel prettig is, is dat ik denk dat je van zo'n 'grote' naam ook een goede ondersteuning mag verwachten.
Asus en Guillemot zijn ook geen kleintjes, maar zijn volgens mij toch minder bekend.
Nou hoeft onbekend natuurlijk niet onbemind te zijn, en daarom hoop ik dat er nog een paar mensen reageren die ervaringen met dit soort kaarten hebben.
Thanx Jacko

Verwijderd

Goedendag

Heb zelf een prophet met tv-out (Guillemot)
Te koop bij ACCELL in utrecht.
Vette kaart, had Voodoo2 SLI, welke ook nog best strak werkte maar die Prophet is toch wel een hele verademing. En dat ie snel oud zal zijn is bullshit. Hij roelt nu en als over een paar maanden die T&L games uitkomen roelt ie weer, gezien de meegeleverde demo's op de cd.

Du je zit wel effe gebeiteld.

Verwijderd

Dus DARRYL, na al dat gezeik in die andere thread heb je toch eindelijk je kaart. ;)
Ik heb zelf ook het VGA-card dillema. Momenteel in het bezit van V2, maar ik wilde hem al een 1/2 jaar geleden upgraden.

Toen de V3 werd aangekondigd, wachtte ik op de TNT2 (32bits) Die was me toen te duur. G400max leek me later wel wat, maar die is verouderd tegen de tijd dat 'ie een beetje goed verkrijgbaar is (tegen een redelijke prijs!) Dan had je de Savage 2000 en de G-kracht (of was het nou andersom) In eerste instantie SDR, later met DDR.

Wat ik wil zeggen is, dat je ELKE KEER weer nieuwe technologieen in het vooruitzicht krijgt.
Na een jaar met V2 (!) ga ik nou de knoop doorhakken. Het wordt dus een G-Force, ik weet alleen nog niet welke, dus daar gaan we weer.....
prijs < 500,- is mijn streven.

Verwijderd

achja ondersteuning, installeer toch de reference drivers :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, die prijs weer he?
Daar zit ik ook een beetje mee, vooral de prijs van de DDR versie baart me zorgen.
Maar ja, voorlopig heb ik bij mij in de buurt (Delft) nog geen bedrijf kunnen vinden die de Annihalator op voorraad heeft!
Nog ff zoeken dus!
Jacko

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:06

bloody

0.000 KB!!

waarom niet gewoon een matrox g400 32 MB??
Deze kaart heeft bumpmapping aan boord (betere oppervlakte structuren). tnt &co komt hier voorlopig nog niet aan. bovendien gaat bumpmapping in de zeer nabije toekomst ook veel meer in spellen toegepast worden (bv wargasm sequeal, carma 3, expendable enzenz).
bovendien kan ik hiermee op mijn celeron 333 met 128 mb, quake 3 op 800*600 met alle opties aan vloeiend spelen.

nope

Verwijderd

Topicstarter
Hellup! Nog meer keuzes :-)
Wie kan mij vertellen wie een op GeForce gebaseerde kaart echt op voorraad heeft?
Ik zoek me gek, allemaal adverteren ze ermee, maar niemand heeft er een!
Jacko

Verwijderd

Ik ga morgen een Asus V6600 ophalen, ze vertelden mij dat die Geforce kaarten gewoon heel moeilijk te krijgen zijn en heel duur zijn om in te kopen, die dingen gaan overal als warme broodjes over de toonbank en er worden maar weinig geleverd aan leveranciers, Alfaserv ik zal morgen wel vragen of ze er nog 1 hebben, oke ?

Dennis

Verwijderd

Topicstarter
Hi Dennis,

:) :) :+ :+ YESSSSSS!

Wil je me dan s.v.p. ff mailen?
Thanx Jacko

Verwijderd

Jacko, ik mail morgen wel even. Zal wel in de middag worden, maar als ze hem op voorraad hebben kun je hem gewoon bestellen heb je hem maandag in huis. Moet het perse een Creative Geforce zijn of mag het ook een Asus zijn.

Dennis

Verwijderd

Topicstarter
Hi Dennis,
Het liefste toch een Annihalator, maar ik denk dat een Asus ook goed is.
Jacko

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees nou net in het forum dat de Annihalator Geforce sdr niet meer leverbaar zou zijn, en ik heb er net een besteld bij Buy-Online.
Huh ?? Hoe zit dat nou??
Jacko

Verwijderd

Ik had ook een Viper 550, nu een Guillemot ³D Prophet :9

Loopt als een tierelier

tweak core op 145 en memory op 200 en sinds HCC geen troubles ;)

Om het even welke Geforcekaart je koopt, ze zijn allemaal snel t.o.v Viper 550 !¡

suc6

• Jackkel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-05 10:04
De Geforce lijkt mij een betere keuze dan de TNT2 aangezien deze een GPU bevat... het merk maakt niet al te veel uit, meestal zit je wel goed met een Asus of een Soundblaster

Ik heb een Asus en 't draait rete snel zowel standaard als "getuned" :+

Grtz, Jack

• metoo
  • Laatst online: 06-06-2022
htt27.11 - GeForce Shootout
GeForce Karten im Test auf RIVA Station:

Shootout

Getestet wurde die ASUS AGP-V6600 Deluxe, die ELSA Erazor X und die Guillemot 3D Prophet. Wie sich die Karten im Test geschlagen haben erfahrt ihr hier:

p://www.rivastation.com/

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• metoo
  • Laatst online: 06-06-2022
buy on line heeft trouwens ook geen Gforce in de schappen, alleen een plaatje op de site

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Alle kaarten waren uitverkocht Jacko, maar je hebt er al 1 besteld zag ik.

Dennis

Verwijderd

Topicstarter
Yep!!
Misschien had ik beter kunnen wachten op de DDR, maar ja....... Wachten is moeilijk!
Jacko

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik heb 2 weken terug een compleet systeem besteld met oa die v6600 deluxe.

denhis, merk je ook dat je beeldkwaliteit (2d) ook beter word? ik heb namelijk nu ook nog een 550, en vooral op hogere resos word ie wat wazig

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Pagina: 1