Toon posts:

[win2k] SVCHOST

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

sinds dat ik terug ben van vakantie heb ik het volgende probleem.
Steeds als ik mijn computer opstart verschijnt er na een paar minuten een ongeldige bewerking van het bestand SVCHOST.EXE dat dtg wordt afgesloten.

Voor die tijd werkt mijn pc prima, na die tijd echter niet meer. Sites als die van de NS, waar ik een tijd en datum in kan voeren, werken maar voor de helft. Alle op databases gebaseerde sites, ondermeer dus ook GoT en Ilse, werken niet meer. Krijg de helft in beeld en dat was het dan.

Nu heb ik al een reinstall gedaan maar het probleem blijft zich voort zetten. Nu aan jullie dus de vraag, kan ik de SVCHOST van een andere pc gebruiken? Of ligt het aan mijn install en zal ik een andere cd moeten proberen?

Alvast bedankt voor de reactie,

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-03 14:06
-edit- te laat staat hierboven al

[ Voor 85% gewijzigd door lexited op 15-08-2003 00:13 . Reden: te laat... ]

1 - 2 - 3

Verwijderd

Ik kijk ervanop hoeveel mensen hiermee (incl ik) besmet zijn, echt een top wrompje wat dat betreft, knap werk, wordt gewoon op je pc gezet zonder dat je er wat voor heoft te doen behalve online zijn? Normaal moet je nog even een exe draaien ofzo he,... nu niet?

Ik ben er ook uren mee kwijt geweest, wist toen nog niet dat het om een wormpje ging,... via google kwam ik daar ineens achter,... patchje van microsoft geinstallerd en probleem direct opgelost,... ik vond het al zo vreemd dat zelfs na me al meerdere keren succesvol gebruikte image weer eens teruggezet te hebben dat dit probleem nog steeds bleef bestaan met die svchost die steeds na ongeveer een minuut er weer uitklapte en o.a. copy/paste funcitonaliteit wegviel.

Conclusie, zoek doe patch op, installeren en je bent er vanaf,... installeer daarna misschien meteen even een firewall (ik verbaasde me erover dat ik na installatie in 15 minuten al iets van 40 connecties van alle kanten vd wereld naar mijn ip zag verschijnen op allerlei poorten, in de 3000 ,4000's ... op 135, 137 etc etc,..... noem maar op en iemand v over de wereld probeerde er wel naar te connecten.

Misschien dat iemand mij dat nog eens kan uitleggen hoe dat kan? :)

Verwijderd

echt een top wrompje wat dat betreft, knap werk
Dit had elke leek kunnen maken, als de code fatsoenlijk was geweest was de schade waarschijnlijk vele malen groter geweest..

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Link naar die patch

Had er zelf ook last van, maar alles werkt weer naar behoren :)

Verwijderd

Check: RPC crash/shutdown 'vraag bak' - deel 2 voor info en hulp ;)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Lijkt mij duidelijk verder, last van een virusje :P.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.