Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Met telnet kan je standaard nooit als root inloggen, dus dat lost alweer een probleem op. Ik zou ook aanraden om daarom ssh te installeren, hierbij kan je wel degelijk inloggen als root.
Verder, ifconfig werkt alleen als je root bent. Of ik heb je verhaal niet helemaal gesnapt.
Verder, ifconfig werkt alleen als je root bent. Of ik heb je verhaal niet helemaal gesnapt.
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Verwijderd
euh...als je root bent in gelogd VIA su kan je idd niet alles in 1 keer intypen zoals bij een tty, dit komt door de profile (/etc/profile) of je /~/.bashrc die niet wordt gelezen bij SOMMIGE distro's ..redhat bv..
dus je moet naar de dir "cd-en"
dus je moet naar de dir "cd-en"
Verwijderd
Log in als onder je username. Typ dan: "su -"
, je kunt dan je rootwachtwoord ingeven. voila, nu ben je ingelogt onder root EN onder je usernam.
, je kunt dan je rootwachtwoord ingeven. voila, nu ben je ingelogt onder root EN onder je usernam.
Dit heeft niets met plain ascii te maken, maar je machine staat zo ingesteld dat root niet vanaf andere machines mag inloggen. Voor meer info, zie /etc/securettyOp donderdag 30 november 2000 04:38 schreef Mujo het volgende:
Vanaf windows client:
telnet 192.168.0.1 23 en ik kan inloggen.
Echter, niet als root, want dan wil het rootpassword
niet helemaal lekker doorkomen ivm plain ascii enzo.
Dit komt omdat als je su gebruikt je inlogscripts niet gedraaid worden. Je path blijft hetzelfde als van een gewone gebruiker (degene waarmee je bent ingelogd). In dat path staan meestal geen systemcommando's. Maar als je su - gebruikt ipv su dan worden je inlogscripts wel gedraaid en wordt je path (en de rest van je environment) hetzelfde als wanneer je als root was ingelogd. Zie man su.Maar dit kan gefixed worden door linux command
SU en dan alsnog rootpwd in te typen. So far so good.
Dan: waarom kan je ifconfig commando
nou niet intypen als je ingelogd bent op
je server?
PS: Niet lullig bedoeld, maar lees eens wat linux documentatie. Bijvoorbeeld www.linuxdoc.org/guides.html en www.linuxdoc.org/older_unmaintained.html Im vond er een aantal erg nuttig.
Geen beurs, geen tempo
Pagina: 1