Toon posts:

Rare vertraging bij laden van pagina vanuit cache

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een site in elkaar gesleuteld die nu wel een heel erg rare afwijking vertoond:

Ik kan het uitleggen, maar je kunt beter ook even zelf proberen...

Surf naar www.roykarsten.nl

Klik op de button "maserati", de pagina laadt verder geen probleem... zou je denken...

Want klik nu nogeens op de button "maserati"... en je ziet mijn probleem... de pagina doet er ongeveer 10 seconden over om te laden, terwijl er geen dataverkeer is. Het probleem doet zich alleen op deze pagina voor, en alleen als de pagina uit de cache wordt gehaald.

Weet iemand waar dit aan kan liggen, want ik heb echt geen flauw idee...

Alvast bedankt voor de hulp.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Da's een browser probleem want ik heb nergens last van met Mozilla FireBird 0.6.1 :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Ik heb dit inderaad ook bij win98+IE6, en in Mozilla nergens last van.
Zou wel eens een soort van renderprobleem kunnen zijn in IE. De pagina is ook bijna 100kb.

[ Voor 11% gewijzigd door André op 15-08-2003 00:17 ]

Verwijderd

Ik heb er ook last van inderdaad.
10 seconden schiet mn IE 6 (Windows XP) explorer naar 80% CPU usage en daarna krijg ik de pagina.

Heb je ergens een fout loopje die client-side wordt uitgevoerd of zo? Ik brabbel maar wat...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 00:17 . Reden: explorer versie ]

Verwijderd

Even tussendoor: mooie site, jammer dat ik op de icoontjes moet klikken en niet op de tekst als ik fabrieksspecificaties wil zien of meer informatie wil. Dat zou beter zijn denk ik :)

Overigens: bij het laden in 10 nieuwe explorers (SHIFT-klik) gaat het supersnel. Bij het aanklikken van de MASERATI link (en dus de frame-verwijzing) gaat het 10 seconden duren.

Denk dat daar ergens een probleem is.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 00:20 . Reden: frame wel, nieuw niet ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Hmm, ik heb toch het vermoeden dat de vele vele vele tabellen het probleem zijn. IE gaat daarop even 'hangen'.

Dit heb ik ooit meegemaakt met http://www.nobellaan.nl/astree . Daar gebruikte ik eerst tables, maar IE vertraagde enorm bij meer dan 2000 items in de tree, daarna ben ik layers gaan gebruiken en het probleem was opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door André op 15-08-2003 00:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 00:18:
jammer dat ik op de icoontjes moet klikken en niet op de tekst als ik fabrieksspecificaties wil zien of meer informatie wil.
Tja, ik weet het. Maar als de tekst aan een hyperlink is krijg je een lelijke streep eronder, en dat wilde ik niet. Is er ook een manier om hyperlinks te maken zonder streep eronder?

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 15 August 2003 @ 00:19:
Hmm, ik heb toch het vermoeden dat de vele vele vele tabellen het probleem zijn. IE gaat daarop even 'hangen'.
Ja, je kon wel eens gelijk hebben. De code zelf is ook echt een zootje. De site is ook een beetje via "trial and error" tot stand gekomen. Ik ben nu eenmaal geen HTML-guru. Enne, om de hele pagina via layers te coderen is voor mij ook een beetje te hoog gegrepen ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het probleem doet zich in ieder geval niet voor op maseratibody.html. Die kan je zonder problemen verversen.

Het kan idd een tabel probleem zijn. Probeer eens een simpele menu (dus zonder tabellen) en kijk of het dan ook voorkomt.

edit:

Ik krijg het ook als ik meteen op die knop klik (terwijl de pagina nog laadt).
Ja, cache was leeg ;)

Kan het niet een van die MM_scripts zijn die je pagina vernaggelen?

[ Voor 30% gewijzigd door BtM909 op 15-08-2003 16:44 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 16:28:
[...]

Tja, ik weet het. Maar als de tekst aan een hyperlink is krijg je een lelijke streep eronder, en dat wilde ik niet. Is er ook een manier om hyperlinks te maken zonder streep eronder?
Ja hoor. *click*

Verwijderd

een hele simpele manier om dat te doen: <a href="www.link.nl" style="text-decoration: none">dit is de link</a>

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 10:50
André schreef op 15 August 2003 @ 00:19:
heel erg offtopic

ik heb sinds kort dus ook hetzelfde probleem bij gamers.nl

ging altijd als een zonnetje maar tegenwoordig kan ik die pagina niet meer openen (duurt echt een paar minuten, waarin het betreffende IE venster compleet hangt).

zou dat ook door tabelgebruik zijn?

wel vreemd want voorheen deed 'ie het prima...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op 15 August 2003 @ 16:42:
Het probleem doet zich in ieder geval niet voor op maseratibody.html. Die kan je zonder problemen verversen.

Het kan idd een tabel probleem zijn. Probeer eens een simpele menu (dus zonder tabellen) en kijk of het dan ook voorkomt.

edit:

Ik krijg het ook als ik meteen op die knop klik (terwijl de pagina nog laadt).
Ja, cache was leeg ;)

Kan het niet een van die MM_scripts zijn die je pagina vernaggelen?
Ja, je hebt helemaal gelijk. Je kan die pagina zelf gewoon refreshen zonder enige vertraging...

Nu snap ik er echt niks meer van, ik bedoel die MM scripts staan in een ander frame, die als het goed is niet nog eens wordt geladen bij een refresh. Echt nogal vaag dit alles...

Oh, en bedankt voor de info over de streeploze hyperlinks, ik ga het straks even proberen ;)
Pagina: 1