[Access2000] Database door elkaar na comprimeren/herstellen

Pagina: 1
Acties:

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 10:50

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Ik heb hier een collectie van ruim 3500 dia's staan die ik per 50 mooi in een Access-database zet. Nu was een kennis hier en die wilde die database ook hebben. Gezien de grootte van het ding (dik 20 MB) heeft hij op comprimeren en herstellen gedrukt (zonder mij even in te lichten) met als gevolg dat de database wel fors kleiner is, maar sommige records door elkaar staan. De dia's lopen nu bijvoorbeeld van 1 t/m 10, 12 t/m 47, 49 en 50, 11 en 48..... Dit wil ik dus absoluut niet hebben... Het rare is, dat dit nu ook gebeurt bij een kopie van het .mdb-bestand dat ik als "back-up" had. Blijkbaar werkt die manier van back-uppen niet goed....

Helaas lukt het me niet om het probleem op te lossen (search, kennissen). Ik hoop dat ik goed genoeg gezocht heb, dus daarom hier de vraag: is er een manier om dit probleem op te lossen zonder alle afzonderlijke databases in de grote database en een voor een in een nieuwe database te moeten kopieren en ordenen?

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Lucske schreef op 15 August 2003 @ 00:07:
... die ik per 50 mooi in een Access-database zet.
Bedoel je dat je per 50 dia's een nieuwe tabel maakt? Dat lijkt me niet handig...

Kun je iets meer uitleggen waar je de verkeerde volgorde ziet, als je in de tabel bezig bent, in een query, in een formulier? Je kunt toch een sorteervolgorde opgeven om ze in volgorde te zetten?

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Klinkt een beetje als autonummering (gokje)

Misschien is het een idee een lege database te creeeren en deze vervolgens (opnieuw) te gaan vullen ?

Okee, ik lees net dat je dat niet wil.
Als het inderdaad om een autonummering veld gaat, zal het je niet lukken om deze weer goed te krijgen. Wat je wel kan doen is een veld toevoegen waarin je een aaneengesloten nummering kan maken.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 09:35 ]

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 10:50

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Ik drukte me een beetje onhandig uit: ik heb één database met daarin per vijftig dia's één tabel. Iedere tabel bestaat "in principe" * uit vijftig regels, genummerd van 1 t/m 50. Per nummer staan er nog een stuk of tien kolommen naast.

Door comprimeren en herstellen zijn bij sommige tabellen de rijen op een iets andere volgorde gezet. Het is gelukt om dit weer goed te krijgen door sorteren, maar ik weet nog van een vorige keer dat dit het probleem uiteindelijk niet oploste. We zullen zien hoe het nu gaat.

Vervolgvragen zijn nu dan:
- Hoe maak ik een goede back-up? Wanneer de database geopend is, verschijnt er een *ldb-file, ik neem aan een of andere beveiliging, in de map waar de database st aat opgeslagen. Ik had de *.mdb-file gezipt, maar toen was de file niet meer leesbaar. Erg vreemd.
- Hoe maak ik de databse compacter zonder comprimeren en herstellen te gebruiken?

Verwijderd

Goede back-up: kopie maken (indien je comprimeert, controleren...)
Comprimeren gaat volgens mij alleen met Access "functionaliteit", ik heb daar alleen maar positieve ervaringen mee !

Waarom eigenlijk verschillende tabellen ?

offtopic:
Je mag me eventueel ook wel direct "bij hotmail" mailen, even mijn username ervoor...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 12:01 ]