Log files Trillian, Miranda, enz. uitwissellen?

Pagina: 1
Acties:

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om bestaand logfiles van de verschillende IM onderling uit te wissellen of im- en exporteren?
Ben ooit begonnen met ICQ, daarna naar Trillian en zit nu te denken over Miranda... maar wil eigenlijk wel mijn logs bewaren (ok, dat is mogelijk) en nog liever in het programma wat ik op dat moment gebruik in te lezen.
Zijn daar universele programma's voor? Of voelt iemand zich geroepen dit te maken ;)

Verwijderd

Ik heb er wel eens naar gezocht in het verleden, maar heb toen niets gevonden. :)
Dus ik ben bang dat iemand zich geroepen moet voelen. :P

• hemiparo
  • Niet online
JOEHOEEE!??!

(hmmm... en nu maar wachten dus)

ff serieus: heb ook vaak geprobeerd iets te vinden maar niks kunnen vinden. Bij Trillian is het volgens mij wel mogelijk om log-bestanden handmatig aan te passen maar dat is me toch echt te veel moeite. Is toch eigenlijk vreemd dat er helemaal niet zoiets bestaat? (aan de andere kant: op deze manier hou je je klanten natuurlijk wel bij je product)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

het zijn toch .txt files waar hij het in op slaat...
die zou je dan gewoon kunnen kopieren, of niet?

• hemiparo
  • Niet online
klopt... maar is dat ook zo bij Miranda? En als ik terug zou willen naar Trillian... of ICQ? Volgens mij gaat het dan niet werken :(

• hemiparo
  • Niet online
heb ondertussen nog wat gezocht en ook bij Trillian en Miranda communities is niks (bruikbaars) te vinden. Of ik zie het in ieder geval niet... dit kickje is mijn laatste hoop (en anders maar geen log-bestanden, maar het zou toch wel leuk zijn)

Verwijderd

Je kunt de .txt-bestanden toch gewoon bewaren? Of wil je ze kunnen viewen in het proggie dat je op dat moment gebruikt?

• hemiparo
  • Niet online
bestanden bewaren klopt idd... maar viewen in het progje wat ik gebruik? Dat weet ik niet... het liefste zou ik ze gewoon in willen lezen in het progje wat ik op dat moment gebruik...

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 11:09

Nietzman

Woei!

Er is een plugin voor Miranda die je Trillian DB in kan lezen en kan converteren naar Miranda....

Als je dan ook de XML plugin voor Miranda pakt, slaat Miranda zijn logs op als XML. En daar kan je natuurlijk alles mee doen....

• hemiparo
  • Niet online
Nietzman, weet je ook WAAR die plugin te vinden is? Degene die ik kon vinden op de site kon alleen mijn contacts inlezen...

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 11:09

Nietzman

Woei!

Hmm, je hebt gelijk. Alleen de contacts...

Euhm... Voor zover ik weet (Gebruik het tijden niet meer.) export Trillian nog steeds zijn history naar .txt bestanden. Deze zou je kunnen 'converteren' naar een XML bestand, (Maar dan zul je toch echt een programmatje moeten schrijven die dat doet.) die je vervolgens weer in Miranda inleest.

Of je doet het op mijn manier door de oude Trillian logs gewoon in een map "Oude Trillian logs" in je Miranda dir neer te pleuren.... :P Heb je ze toch nog....

• hemiparo
  • Niet online
:) maar goed... ik moet er denk ik maar vanuit gaan dat het (nog) niet kan...

(maar ik zal af en toe eens in dit topic kijken, je weet maar nooit...)

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik heb er wel eens over gedacht om voor Trillian zo'n stukje software te schrijven die de logs in een Database plaatst en het zo mogelijk maakt verschillende chatsessies op verschillende locaties te mergen.

Echter het log-formaat van Trillian gooit wat roet in het eten (hoewel niet geheel onoverkomelijk). Men gebruikt geen speciale tekens voor scheiding tussen naam en tekstbericht. Ook copy&paste ik wel eens een stuk van een tekstbericht van iemand anders in mijn eigen bericht. Hierdoor krijg je regels die exact lijken op de rest van het gesprek alleen dan met andere namen. Men had iets meer in de vorm van XML moeten kiezen wil het Log bestand voor een computer verwerkbaar zijn, of je moet je algoritmes zodanig opstellen dat ze echt patroonherkenning gaan doen.

|_____vakje______|

Pagina: 1