[VBA] access2k, "enter" in tekst genereren

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:19
In een rapport, waarop produkten beschreven worden, probeer ik tussen de specs een enter in te voeren.

Het rapport ziet er nu als volgt uit:

code:
1
2
3
4
- Produkt 1
  hoogte, breedte, gewicht, kleur, aantal, etc.
- Produkt 2
  hoogte, breedte, etc.

Deze tekst wordt opgebouwd, dus obv de inhoud van de velden genereer ik de 2e regel, met daartussen komma's om de gegevens te scheiden.

Dit werkt op zich, maar ik wil het eigenlijk zo hebben:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
- Produkt
  hoogte
  breedte
  gewicht
  kleur
  aantal
  etc.
- Produkt 2
  hoogte
  breedte
  etc.

Alleen krijg ik Access niet zover dat ie een nieuwe regel "genereert" tussen de specsvelden. Dus mijn vraag: hoe krijg ik daar een nieuwe regel?
Ik heb alle chr(xx)'s afgezocht en nog wat andere dingen geprobeerd, maar daarmee lukt het niet. Het zal wel een of andere combinatie van tekens zijn (zoals ^p bij Word dat is voor zoeken op "enters")...maar welke :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is VbCrLf.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Stefke
Kun je dat toelichten? :) Ik snap niet echt wat je daarmee bedoeld, of wat ik daarmee moet

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

stefijn schreef op 15 August 2003 @ 00:01:
Kun je dat toelichten? :) Ik snap niet echt wat je daarmee bedoeld, of wat ik daarmee moet
Erhm, dat is de VB constant voor een nieuwe regel? :?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Stefke
nja...ben er een beetje uit, heb dit heel lang geleden zitten bouwen toen had ik wat meer zicht op VBA. In de helpfiles kan ik niets vinden over VbCrLf en ik weet zo effe niet waar het thuishoort :|

Kan ik dat gewoon tussenvoegen?

sql = [veld1] & VbCrLf & [veld2]

edit: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ hier heb ik toen echt suuuperlang naar gezocht, 2-3 jaar terug. Zag laatst die db, ik denk ga daar nog eens aan sleutelen. Dit werkt inderdaad! :D Dank u dank u

[ Voor 46% gewijzigd door Stefke op 15-08-2003 11:28 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 18:33
Overigens is vbCrLf een afkorting van Carriage Return - Linefeed, wat zoals je waarschijnlijk _niet_ weet de karakter combinatie is voor een nieuwe regel ( "NewLine" ) in Windows. ( Vergelijk het met "\n" in C )

Misschien dat je het op die manier beter kunt onthouden, en als je ooit nog eens wat voor Linux oid gaat maken, dat je er iets minder lang over doet om het te vinden.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Stefke
:P

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Gaat nergens over :z

Professionele website nodig?

Pagina: 1