onverklaarbaar, of toch niet

Pagina: 1
Acties:

• tm474881
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 09:26
Ik was gisteren lekker aan het solderen op me kamer op zolder, maar blijkbaar iets te lang en de soldeerapparaat zei opeens boem en de zekering sloeg door dus stroom door het hele huis weg, dit is geen probleem, even schakelaar overzetten en het is weer terug.

Nu denk je wel dit hoort hier niet ofzo, maar laat me ff uittikken.

nadat we de zekering weer hadden omgezet, ging alles weer lekker aan, zo ook de tv beneden, maar de tv gaf geen geluid........

nu zit ik te denken van kan de tv niet tegen een stroomuitval ofzo en is de audio gedeelte doorgebrand.

Via dit forum heb ik met de code voor philips tv's (dealer menu ofzo) de fout code audio module defect.
na de tv te hebben uitgezet en weer aangezet, nog steeds geen geluid maar wel geluid uit de HT via de tv.
dus ongeveer 5 minuten de stekker eruit. na het weer aanzetten van de tv was het geluid er wel maar die audio module defect code stond er nog wel in, en pas na de reset error buffer functie ging ie pas weg.

Nu kan je wel denken so what hij doet het toch weer waarom een nieuwe topic, maar ik zou hier graag verklaring voor willen want wat ik tot zover heb meegemaakt met philips geeft me niet veel vertrouwen in het merk want mijn tv boven (een sony) ging wel gewoon aan (met geluid) en een spanning piek kan het niet zijn want op het moment dat we de zekering omzette ging er erg veel tegelijk aan (mijn pc, monitor, tv, versterker, beneden 2 satteliet receivers, HT, en tv dus ik denk eerder een spanningsdaling

Tnx anyways

• mbuts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 16:09
Ik heb ook een philips tv en die gebruik ik wel eens om mijn ups te testen en nooit problemen met audio gehad bij spanningsuitval

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-07 21:32

krvabo

MATERIALISE!

Welk type TV en hoe oud is ie precies?
Het kan natuurlijk ook slijtage zijn geweest en dat doorslaan net teveel is geworden.

edit:
Misschien een paar extra leestekens en het zou net iets duidelijker zijn geweest.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

De processor van je tv was in de gewoon in de war en zou me er niet druk om maken.

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 01:36:
De processor van je tv was in de gewoon in de war en zou me er niet druk om maken.
Denk t ook...
Onze Samsung wil ook wel eens raar doen.
Als je er overmatig mee gaat zappen pleurt ie opeens even uit!
En,
Onlangs hadden we hier ook stroomuitval...
En deed mn stereo nadat de stroom er weer was eerst ook 5 minuten niks.
Achja de techniek staat voor niks tegenwoordig :)

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

offtopic:
had ik een keer met mijn stereo, de vonken er aan de achterkant uit terwijl ie uitstond (ik stopte er alleen een speakerkabeltje in O-).)
Ging nog wel aan, maar kwam geen geluid meer uit. :P

ontopic: kan de TS misschien nog eens posten..we willen graag meer horen :D

[ Voor 3% gewijzigd door krvabo op 15-08-2003 01:59 ]

• tm474881
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 09:26
Jeah sorry van die lange saaie tekst, ik had geen zin om te gaan knoeien met hooefdletter enzo :p.

Maar ja, het is een Philips 28PW8707, en hij is nog maar 2 of 3 jaar oud, dus als het aan slijtage light bel ik gelijk philips op.

@krvabo: wat bedoel je nou met TS (ben niet zo bekend met die afkortingen)

Maar voor de rest heb ik nog geen problemen gehad met het geluid enzo dus ik denk dat het wel goed zit, alleen ik was gewoon een beetje bezorgd

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

ff ter info, een spanningspiek is JUIST als veel apparaten stroom vragen, dus daling (??)
Normaal hoor je alles aan te zetten met stekkers eruit en/of apparaten uit.

ma ma ma ma ma macron one

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

tm474881 schreef op 15 augustus 2003 @ 23:45:
Jeah sorry van die lange saaie tekst, ik had geen zin om te gaan knoeien met hooefdletter enzo :p.
NP (no problem)
@krvabo: wat bedoel je nou met TS (ben niet zo bekend met die afkortingen)
TopicStarter (jij dus :))
Maar voor de rest heb ik nog geen problemen gehad met het geluid enzo dus ik denk dat het wel goed zit, alleen ik was gewoon een beetje bezorgd
Doet hij het weer dan?

Pagina: 1