IP-adres bekend, woonplaats?

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 14:19

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Hoi,

Ik vroeg me af of dat wanneer je iemands IP-adres hebt -en degene zit niet achter een proxy- of dat het dan mogelijk is om de woonplaats van degene te achterhalen. Er zijn namelijk van chello lijsten met IP-ranges en woonplaatsen, maar hoe zit dat met andere providers? Wellicht een tikkie illegaal?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Dit valt onder de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Je mag dit dus niet opzoeken. Die lijsten zijn ook illegaal. Zul je het willen weten, dan kun je kijken of de persoon met zijn IP zijn naam achterlaat. Dan kun je in het telefoonboek gaan zoeken, daar hebben zij namelijk wel toestemming voor gegeven.

You can't have everything. Where would you put it?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

http://www.ripe.net/index.html en anders was er nog een waarj e het e.e.a. geografisch mee kon tracken.

Een straatnaam zal je er echt niet mee krijgen (hooguit op een WHOIS alstie een domain heeft)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Maar toch, er is zon'n programmaatje (dacht zonealarm), waarbij als je geprobeerd gehackt te worden, dat je dan kan kijken waar dat ip adres zich bevind, en het lijkt mij niet dat dit super illegaal is als zonealarm het toepast?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

edit:
Om misberstanden te voorkomen, en hacktip replys voor te zijn , uit voorzorg dicht.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.