Toon posts:

Achtergrond kleur

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen hier ik zit met een probleempje.
Ik heb met Dreamweaver een site gemaakt (Ben beginner)
nu heb ik een pagina met foto's die klein zijn als je er op druk dan worden ze groter.
Waar ze groter worden is de achtergrond wit en ik wil dat liever grijs hebben zoals de rest van mijn pagina.
Ik heb me rot gezocht maar kan het niet vinden waar ik die kleur kan veranderen.
Ik kan namelijk niet als die foto groot geopend is op mijn rechtermuis toets klikken en naar eigenschappen gaan.
Wie kan mij helpen.

Edwin

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:59

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Nou, dat is wel erg basic. Toch even m'n trukendoos opengetrokken. Als je linkt naar een html-file waarin je die foto hebt neergezet, moet je in de body-tag toevoegen: bgcolor="#C0C0C0". Als je direct naar de foto linkt, dan heb je pech want een foto (jpg?) heeft geen bg over het hele scherm :+

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
hallo Prammenhanger je bent er snel bij Bedankt.
Maar ik heb het gedaan met dreamweaver en bij commands Creat web phot album in gedrukt.
Toen heb ik hem verwezen waar die foto's stonden en waar ze heen moesten.
Daar kon ik niks vinden over kleuren kan ik dit nu nog veranderen denk je ???

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:01

GeeBee

Oddball

Wat wel kan is elke foto opnemen in een apart HTML-bestand, die de juiste achtergrondkleur geven en vanuit het kleine plaatje linken naar het HTML-bestand.

Of je gebruikt een fotoboek: jalbum bijvoorbeeld.
http://www.datadosen.se/jalbum/

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:09

pistole

Frutter

ik ken dreamweaver niet, maar als je op een thumbnail klikt, opent ie dan een pagina met die foto, of is het een url rechtstreeks naar je foto? In het laatste geval pakt ie een setting die afhangt van wat je in windows hebt ingesteld als background color (default is dus wit)

Ik frut, dus ik epibreer

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:59

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

gebruik de search and replace-functie (als dreamweaver die heeft). search for <body> replace met <body bgcolor="#kleur"> :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:52

crisp

Devver

Pixelated

Beste Django, ik snap dat dit voor jou misschien nogal moeilijk is nog (aangezien je net begint), maar in dit forum wordt er van je verwacht dat je in elk geval deze basis wel onder de knie hebt.
Misschien is W&G dan te hoog gegrepen voor je en kan je beter je geluk beproeven op een forum voor wat minder gevorderden zoals http://www.beginnersweb.nl
Wij houden hier van de wat meer geavanceerde onderwerpen, daarom gaat dit topic dan ook dicht.

Prammenhanger: dan nog liever met CSS ;)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 15-08-2003 02:28 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.