[Windows XP] Automatische updates installeren heel traag

Pagina: 1
Acties:

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 20:34

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Wanneer ik hier op Windows XP home de automatische update gebruik, duurt het ruim 5-10 minuten PER update om te installeren, update.exe gebruikt gedurende die tijd ongeveer 80-90% CPU en gebeurt er een minuut of 5-10 niets. Dan is het opeens gebeurd en zie je die progress balk verspringen.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Het is btw een PIII-800 met 128MB RAM.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

E.e.a. kan veroorzaakt worden door een trage verbinding, langzame HD, grootte van het bestand etc. etc.

Komt het ook voor bij een download van bijv. 1 MB?

Gebruik anders niet de methode van automatisch updaten maar doe het handmatig op het moment dat jij het wilt. Kun je je ook niet ergeren.

ARME AOW’er

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Het komt ook voor bij kleine bestanden ja, het installeren begint pas na het downloaden. Er is ook geen netwerkverkeer te bespeuren tijdens de install. Verbinding is een Planet ADSL van 256/64.

Overigens treed het ook op bij handmatige Windows Update.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tijdens de installatie is er uiteraard geen netwerkverkeer. De installatie is immers lokaal!

Zou me er niet druk om maken en accepteren dat het niet vlot gaat. Misschien raakt je HD vol of is je windowsdiectory ernstig verspreid over je HD. Regelmatig defragmenteren kan helpen.

Hou er ook en vooral rekening mee dat bij ingeschakeld systeemherstel eerst van alle bestanden een backup wordt gemaakt. Ook dat kan uiteraard enige tijd duren.

ARME AOW’er

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Ik installeer net hier de patch voor het RPC probleem en zie dat hij bij het onderdeel "Lijst stuurprogrammas van derden maken" enorm lang (ruim 5 minuten) blijft hangen, misschien schijnt dat wat licht op de problematiek. Dat het lang duurt heb ik inmiddels wel vrede mee, ik vraag me alleen af waarom dan? Op mijn andere PC die weliswaar iets vlotter is (1.2GHz) gaat dezelfde patch in seconden.

[ Voor 21% gewijzigd door Gerco op 14-08-2003 22:11 ]

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:19
Heb hetzelfde meegemaakt met een paar patches. Er staan hier 4 computers, bij 3 was het binnen een minuut geinstalleerd, bij 1tje duurde het bijna 20 minuten.

De reden bleek office 2000 te zijn. Aangezien ik te lui was geweest om Word fatsoenlijk te sluiten voor de update was er waarschijnlijk iets in gebruik, wat niet ge-update kon worden (alhoewel het na 20 mins ineens lukte).

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je het probleem alleen vandaag? Vandaag is nl. heel microsoft best traag.
Afgelopen week was de update ook al traag. Toen was iedereen natuurlijk zijn pc aan het updaten. Ligt dus niet aan je pc of verbinding.

Money for nothin' and your chicks for free

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
DeeJee schreef op 15 augustus 2003 @ 11:24:
Heb je het probleem alleen vandaag? Vandaag is nl. heel microsoft best traag.
Afgelopen week was de update ook al traag. Toen was iedereen natuurlijk zijn pc aan het updaten. Ligt dus niet aan je pc of verbinding.
Nee, dit probleem doet zich al maanden voor, heeft dus in ieder geval niets met de worm te maken :) Op de pc staat wel Office 97, lijkt me niet dat dat enige invloed (van betekenis) heeft, aangezien ik altijd alles afsluit voor windowsupdate.

De eerste keer dat ik 'em updatte, duurde het ruim 3 uur voordat alle updates eindelijk installed waren, het downloaden duurde maar een minuut of 5-10, dus de verbinding kan het ook niet zijn (hij begint pas met installen als alles gedownload is).

Misschien toen maar eens reinstallen met Windows XP Pro ofzo, dat Home edition gaat me ook weleens vervelen, maar ja, hij is wel legaal enzo...

Pagina: 1