PC reboot spontaan

Pagina: 1
Acties:

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hey tweakers,

Ik heb sinds een maand een nieuw systeem:

AMDXP 2800+
Boxed coolertje
Asus A7N8X Deluxe
2x 512MB PC2700 DDR SDRAM Cas 2 (Kingston HyperX)
Club3D GeForceFX 5200 128MB DDR DVI/TV-Out
ATA133 RAID PCI controller
2x Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB)
1x Maxtor 80GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm 8MB
DVD rom drive Liteon
NEC ND-1100A
3Com 3C905C-TX-m 10/100Mbit
Samsung Syncmaster 171S 17"

Soms, ik kan geen regelmaat vinden, reboot de pc automatisch.
Het gebeurd soms als ik op F5 druk, om een pagina te refreshen dus..

Eventlog van XP geeft niets aan.

Ook wil het beeld van de monitor wel eens uitvallen, een paar seconden is het beeld zwart en daarna komt ie weer terug..

Wat zou eventueel het probleem kunnen zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Puntslash op 14-08-2003 21:53 . Reden: toevoeging ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

deze : Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen al geprobeerd? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JdM op 14-08-2003 21:52 ]

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
wat voor een voeding zit er in?
mischien dat ie soms niet genoeg volt levert,
controleer dat anders even een progie, ik heb iets van msi, maar asus zal ook wel een progie bijgeleverd hebben, anders even kijken op download.com
er mag geloof ik 5% verschil in voltage zijn, correct me when im wrong

Verwijderd

Zet het automatisch herstarten uit, zodat je een BSOD te zien krijg misschien dat je dan meer te weten komt. Ik denk niet dat iemand met deze gegevens je echt een duidelijk antwoord kan geven.

Verder kun je je CPU testen met bv Prime95 en je geheugen met Memtest86. Maar dit staat ook allemaal al in de FAQ geloof ik. Dus lees die eerst maar eens door.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 21:55 ]

• Puntslash
  • Niet online
Hehe.. hele lijst.. ik zou de bios kunnen flashen.. maar weet niet of dit helpt.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

xxplosiefje schreef op 14 August 2003 @ 21:54:
Hehe.. hele lijst.. ik zou de bios kunnen flashen.. maar weet niet of dit helpt.
Als je het niet probeert zul je hetzelfde probleem houden , kom op en BEN de tweakert :Y)

Verwijderd

Ik begrijp niet waarom je je bios wil flashen, want als dat start zal het normaal gesproken wel goed zitten. Als er nou echt een bepaald probleem is met een bios versie bij moederbord x dan zou je dat vast wel ergens hebben gevonden op een van de vele fora (of is het forums??) die op internet te vinden zijn.

• Puntslash
  • Niet online
Da Union schreef op 14 August 2003 @ 21:54:
wat voor een voeding zit er in?
mischien dat ie soms niet genoeg volt levert,
controleer dat anders even een progie, ik heb iets van msi, maar asus zal ook wel een progie bijgeleverd hebben, anders even kijken op download.com
er mag geloof ik 5% verschil in voltage zijn, correct me when im wrong
Er zit een 450W Enermax EG465AX-VE FMA in.. Hier een screenshot van PCProbe:

Afbeeldingslocatie: http://tha-box.demon.nl/~mike/trash/pc_probe.JPG

• Puntslash
  • Niet online
Radian schreef op 14 August 2003 @ 21:56:
[...]

Als je het niet probeert zul je hetzelfde probleem houden , kom op en BEN de tweakert :Y)
Heb je deels gelijk in, andere kant. Er zit nu nog garantie op, dus als ik weet wat het probleem is, kan ik zo terug naar de winkel met het betreffende onderdeel..

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Ik weet niet hoe het zit met de A7N8X Deluxe, maar bij mijn A7N8X (rev. 1.04) kloppen die temperaturen voor geen hol. Ik zou de coolste overclock hebben als mijn CPU (geen gein) idd 25 graden zou zijn onder luchtkoeling. Hij is bij Motherboard Monitor alleen maar 20 graden warmer. Dit zou bij jou dan ongeveer 65 graden moeten zijn en dat is dan weer warm. Kijk ook eens in de bios naar je temps, die kloppen in dit geval wel.

Zou je een screenshot in stresstoestand kunnen maken dan kunnen we vergelijken.

Heb je je videokaart al geprobeerd te vervangen of aan te drukken? Als je beeld uitvalt zou dat ook een reden kunnen zijn. Een soort los contact?

[ Voor 13% gewijzigd door Smht op 14-08-2003 22:08 ]

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Als je proc te heet word slaat het systeem gewoon helemaal uit dat heb ik hier al getest want had proc cooler er niet goed opzitten in het begin.. De uitgelezen waardes vanuit software zijn hoger dan de officiele waardes in het bios heb ik hier ondekt dus check voor de zekerheid de waardes in bios. Je voltage lijnen zijn goed zo tezien op plaatje..

Test het systeem ook eens zonder kappen dat de kast goed cool is en dat het probleem niet aan de warmte ontwikkeling ligt in de kast..

welke revisie heb je van dat board ? bekijk ook eens het a7n8x topic messchien is er iemand die het zelfde probleem heeft

[rml][ Ervaringen]Asus A7N8X (Deluxe) - Deel 6[/rml]

[ Voor 17% gewijzigd door _MaLa_ op 14-08-2003 22:12 ]

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ik denk dat de temp inderdaad problemen oplevert, kijk eens in je bios waarop de shutdown temp staat, zet die even 10 graden hoger en kijk of het dan verholpen is.
Dat wil alleen niet zeggen dat je dan geen probleem meer hebt, je moet wel wat aan de koeling / airflow gaan doen.

_Mala_ net wat sneller ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bonus op 14-08-2003 22:11 ]

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Heb je al gehoord van het Blaster virus !!?!?!??!?

Verwijderd

Ik heb ook wel een patch voor je:

link naar patch

Verwijderd

BLASTER! :(
Updaten die PC

• Puntslash
  • Niet online
Blaster lijkt me erg onwaarschijnlijk.. ik heb een firewall draaien, die de poorten dicht zet.. Toch zal ik de patch even draaien.

Over de airflow, ik heb een Lian-Li pc-70, met standaard 4 fans. Ik denk niet dat dat een probleem opleverd..

Verwijderd

Firewall houd Blaster echt niet tegen, draai de patch van Microsoft en update je virusscanner.
Grote kans dat dan je probleem is opgelost. Bdw, firewall zet niet alle poorten dicht.

• Puntslash
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 13:03:
Firewall houd Blaster echt niet tegen, draai de patch van Microsoft en update je virusscanner.
Grote kans dat dan je probleem is opgelost. Bdw, firewall zet niet alle poorten dicht.
Firewall die ik heb wel ;) iptables op linux-box..

Iig Norton fix util geeft aan dat het virus zich niet bevind op mijn pc..
code:
1
W32.Blaster.Worm has not been found on your computer.

Ik heb de patch gedraait, tot nu toe nog geen last gehad van het probleem..
Pagina: 1