Toon posts:

IIS en MS-SQL server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie:
Van een oude webserver (LAMP configuratie) zijn we overgestapt naar een oplossing met Windows 2003 Server (IIS) + PHP + MySQL. Binnenhet bedrijf draaien we al twee MS-SQL servers, dus om het beheer te vereenvoudigen willen we de MySQL database overzetten naar MS-SQL. Database en Webserver draaien op 1 server.
De MS-SQL (+service pak 3A) zijn geinstaleerd, de database is aangemaakt en er is een testtabel. tot zo ver geen problemen:

Maar nu het probleem:
Als we de database vanuit een php-webapplicatie willen benaderen werkt het niet. De database kan niet worden benadert lijkt het. Moet er in de MS-SQL, of Information Server nog iets extra's worden ingesteld, qua rechten of beveiliging? Of moeten de twee producten zonder meer direct met elkaar werken.

Verwijderd

Wat voor foutmelding krijg je dan in je php-webapplicatie?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Je moet de security van de MS-SQL-server op mixed mode zetten. Dit is de enigste manier om hem te benaderen. (tenminste zo heb ik hem aan de praat en dit idee heb ik indertijd gevonden op het Internet)

Verwijderd

heb je de webapplicatie dan wel zodanig aangepast dat die opzoek gaat naar een mssql db (bijv. @mssql_connect ipv @mysql_connect). heb je ook de php extensie geinstalleerd (mysql wordt standaard ondersteund, mssql niet...) en ook je php.ini aangepast?

mixed mode heeft er overigens niks me te maken... ik benader met php een mssql db gewoon met een db user... gaat prima...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 09:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik het probleem gevonden. Er was een probleem met de MS-sql extensie. Ik heb de dll vervangen en nu lijkt het allemaal goed te werken.
Pagina: 1