Toon posts:

Een popup variabel "docken"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat het een brei van vragen wordt, wil ik eerst even uitleggen wat ik wil bereiken.

Ik wil door middel van een popup, een help functionaliteit toevoegen aan een grote, reeds aanwezige web applicatie. In de applicatie zal in eerste instantie een icoon worden geplaatst, in de interface, die de client een interface gaat tonen met daarin de help functionaliteit.

Deze interface komt in een popup terecht. Of het een modelessDialog betreft of een doodgewone window.open, dat is nog open.

Deze popup, zou ik graag strak aan de rechterkant, van de window willen hebben waar op dat moment de web applicatie draait. Je krijgt dus uiteindelijk 2 browser windows, die horizontaal tegen elkaar aan staan, in zegge de verhouding 85%-15%.

Nu is het openen van de window geen probleem, maar wel het positioneren. Internet Explorer biedt out of the box, geen mogelijkheid om buitenmaten van een browserwindow uit te lezen. De momenteel voor mij bekende enige mogelijkheid is, om een window.moveTo() op een bekende x en y positie uit te voeren, en vervolgens de verschillen te berekenen zodat je de inset krijgt van de browserwindow.

Resultaat hiervan is, een scherm dat bij het openen verplaatst van posities, en erg zenuwachtig overkomt.

Waar echter ook rekening mee moet worden gehouden, is dat de web applicatie gewoon geresized kan worden door de client. De help popup, zal daarom ook op dezelfde y positie moeten staan, en dezelfde height hebben.

Wie heeft er suggesties om dit voor elkaar te krijgen. Het lijkt me onmogelijk.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Dit lijkt me prima mogelijk.

* André roep crisp "Master of popups"

crisp heeft geloof ik een keer een puzzel gemaakt met popups en daar zat functionaliteit in die jij wilt.

Verwijderd

Mag ik hieruit opmaken dat je echt een popup wilt, en geen frames? Want het eerste wat ik denk is: een frameset.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 21:42:
Mag ik hieruit opmaken dat je echt een popup wilt, en geen frames? Want het eerste wat ik denk is: een frameset.
Ja dat zou iets zijn, wat pas gaat gebeuren als mijn idee niet lukt. Maar het liefst niet. Omdat het een best zware web applicatie is, hou ik liever zoveel mogelijk resources vrij ipv verborgen.

Het lullige is, ik kan me herinneren een week of 1,5 a 2 geleden, hetzelfde te hebben gezien (of ik droomde erover... ) en dat gaf mij de aanleiding tot dit stuntje.

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

Ik dacht zoiets bij www.hotmail.com te zien... probeer daar eens in te loggen ofzo en op help te drukken, had iets met help te maken in ieder geval... Dat komt er als het goed is _precies_ wat jij bedoeld...

om het te krijgen:

Ga naar http://www.hotmail.com/ en dan zie bij het login-scherm het woord "help" staan, dan komt die zomaar tevoorschijn zoals jij bedoeld (geloof ik)... Dan alleen nog even in de broncode kijken hoe dit precies werkt...

[ Voor 39% gewijzigd door Ciqniz op 14-08-2003 23:23 ]

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

dit is de code van die link:
HTML:
1
2
3
<a href="javascript:var h_win=window.open('/PaneHelp.srf?lc=1043&plc=1043&PHKey=ppRegNonEASI&PHIsID=60105',
'_helpdriver','toolbar=0,status=0,menubar=0,width=100,
height=100,left=100,top=2000,resizable=0');" target="_top">Help</a>

[ Voor 49% gewijzigd door eghie op 14-08-2003 23:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bingo! daar had ik het idee dus vandaan.

Enige wat ik nog erg jammer vind, is dat je browser gewoon domweg wordt gemaximaliseerd. Die top=2000 is overigens wel vreemd, is even kijken wat er verder in dat help scherm wordt gescript, want hier klopt anders iets niet :)

Ik had zoiets al zelf gescript, en dit is in principe de makkelijke versie, want je doet gewoon kortweg moveTo(0,0) en moveTo(window.opener.document.body.clientWidth,0). Nu nog een manier zoeken, om de window.opener onaangetast te laten.

edit:

Die top 2000 wordt denk ik gebruikt, om buiten het scherm wat window scripting te doen. In dat geval zou ik in principe ook buiten het scherm alsnog mijn moveTo truc kunnen doen... en dan heb ik de versie die ik nodig heb, en die de resize acties van de client tenminste respecteert.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 00:32 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

André schreef op 14 augustus 2003 @ 21:38:
Dit lijkt me prima mogelijk.

* André roep crisp "Master of popups"

crisp heeft geloof ik een keer een puzzel gemaakt met popups en daar zat functionaliteit in die jij wilt.
Dat waren chromeless popups, die hadden geen rand dus binnenmaat == buitenmaat, plus dat ik natuurlijk wist waar ik ze neer had gezet :)

Intentionally left blank

Pagina: 1