Ik heb (eindelijk) een functie gemaakt, die moet kijken of het laatste cijfer van een optelsom 0 is, van een veel groter getal (12 cijfers). Nu gaat de complete berekening een beetje ver (het is een berekening van zgn. scrap nummers van treinen), maar het komt er op neer, dat als die optel som een een tiental is, de functie een 'Juist' moet geven, en als dit niet het geval is, een 'Onjuist'
Dit werkt, dit geeft de berekende optelsom.
Als ik NA de Wend nu deze functie toevoeg:
krijg ik op de functie een #waarde terug. Met getallen werkt het wel (ipv de juist/onjuist)
ook aanhalingstekens werken niet.
Het is ongetwijfeld erg simpel, wat ik fout doe, maar ik kom er gewoon even niet op. Any help?
(gesearched, maar ik kon niets vinden, het zal me niets verbazen als je geen strings kan meesturen met een functie!)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| Function uic(nummer As String) As Integer
If Len(nummer) < 12 Then
MsgBox ("U hebt een niet volledige UIC code ingevoerd.
Het is onmogelijk om het scrapnummer te berekenen")
GoTo einde
End If
Dim berekening_dump As Integer
Dim verm_met_2 As Integer
Dim verm_met_1 As Integer
Dim controle_uic As Integer
While Len(nummer) > 0
verm_met_2 = Left(nummer, 1) * 2
verm_met_1 = Mid(nummer, 2, 1)
If verm_met_2 > 9 Then
verm_met_2 = (1 + Mid(verm_met_2, 2, 1))
End If
berekening_dump = berekening_dump + verm_met_2 + verm_met_1
nummer = Right(nummer, Len(nummer) - 2)
Wend
uic = berekening_dump
einde:
End Function |
Dit werkt, dit geeft de berekende optelsom.
Als ik NA de Wend nu deze functie toevoeg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| If Right(berekening_dump, 1) = 0 Then Dim controle As String controle = Juist Else controle = Onjuist End If uic = controle |
krijg ik op de functie een #waarde terug. Met getallen werkt het wel (ipv de juist/onjuist)
ook aanhalingstekens werken niet.
Het is ongetwijfeld erg simpel, wat ik fout doe, maar ik kom er gewoon even niet op. Any help?
(gesearched, maar ik kon niets vinden, het zal me niets verbazen als je geen strings kan meesturen met een functie!)
[ Voor 7% gewijzigd door 456 op 14-08-2003 21:24 . Reden: layout ver..... ]
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd