Toon posts:

[RH9] Updaten zonder steeds RPM's te downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel net begonnen met RH9, en reinstalleer de boel geregeld, omdat ik het vaak in de soep draai;)

Aangezien ik met een band-breedte limiet zit, sla ik alle RPM's (en SRPM's) die ik download op in een map. Ook de RPM's van Up2date. Het zijn gewoon alle RPM's op 1 grote bult (mja, lekker overzichtelijk:P)

Als ik nu echter na een verse installatie de pakketen wil updaten, gaat ie zeuren over package depenencies (hoe schrijf je dat woord eik?;)), logisch, omdat ze niet in de juiste volgorde geinstalleerd worden. Kan ik tegen Up2date een directory op mn eigen HDD zeggen waar hij zijn RPM's kan vinden, zodat hij ze niet steeds hoeft te downloaden? Moet ik daarvoor ergens een .conf bestand aanpassen?

BTW, ik gebruik ook geregeld apt-get, kan ik die ook om de tuin leiden naar dezelfde directory, zodat hij niet perse steeds dezelfde RPM's hoeft te downloaden?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 21:21 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Gewoon rpm -i *
Maargoed, da's met een beetje gezond verstand ook makkelijk uit te vinden. Met apt-get weet ik het niet zeker, aangezien je dan de packages.gz nodig hebt, en ik weet zo 1-2-3 niet hoe je die het makkelijkste zelf kan maken.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Gebruik dan liever rpm -uvh * in die directory. De u is bedoeld voor upgraden.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 22:37:
Gebruik dan liever rpm -uvh * in die directory. De u is bedoeld voor upgraden.
Hoofdletter U graag (-Uvh). Indien je toch bezig bent: -Fvh is nog mooier, dat upgrade alleen het nodige.