[JS] Vanuit iFrame naar volledige pagina

Pagina: 1
Acties:

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

Topicstarter
Het gaat om een pagina in HTML waar een aantal iFrame's in zitten. Omdat de server geen PHP uit de HTML kan halen kunnen er alleen bestanden met een *.PHP extensie gebruikt worden als daadwerkelijk PHP-bestand. Jammer genoeg is het vrijwel onmogelijk om nu nog van alle HTML-bestanden PHP-bestanden te maken. Daarom moet er een PHP-bestand die IP's van gekickte users moet herkennen en blokkeren, maar dat terzijde, toegevoegd worden aan de HTML. Dat PHP-script is geen probleem, dat is al gefixed. Maar deze wordt in de HTML gevoegd via een iFrame. Zo kan elk HTML-bestand het PHP-script bevatten en stuk voor stuk de 'slechte' users eruit filteren. Maar onderdeel van dat PHP-script is dat nadat er inderdaad een slecht IP tussenzit de bezoeker via een Javascript eruit gekicked wordt.

Deze code is:

code:
1
2
3
4
5
<script language="Javascript">
<!--
location.href="pagina.php";
//-->
</script>

Dit geldt dus alleen voor de pagina die in het iFrame staat, als de iFrame de child is, blijft de parent nog steeds hetzelfde en bevat nog steeds de child met daarin de nieuwe pagina (pagina.php).

Ik heb al van alles geprobeerd, onder andere: top.location.href, window.location dat soort dingen... ook dingen met document en allerlei tests met location, wat vaak eindigde in fouten.

Hoe moet ik het nou oplossen, niet alleen het iFrame moet dus worden aangepast, de _hele_ pagina moet verder gekicked worden, dus ook de adresbalk moet een ander adres aangeven zeg maar B)

Ik heb wel wat kennis van HTML/Javascript/PHP, maar dit gaat me net ff te ver... Is dit eigenlijk wel mogelijk?? Moet ik een andere oplossing gaan zoeken? Of moet de complete website opnieuw opgezet worden?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

JavaScript:
1
2
3
top.location.href = "pagina.php";
window.open("pagina.php", "_top");
location.replace("pagina.php");

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

Topicstarter
Het volgende was voor mij perfect:

code:
1
window.open("pagina.php", "_top");

Bedankt voor de codes, als ik het zo bekijk had ik het toch misschien wel kunnen weten, maar de simpelste details zijn vaak het moeilijkst (bij mij vaak wel)...

De bovenste deed het echter bij mij niet, en de onderste had ik (volgens mij) nog niet geprobeerd...

Maar de middelste doet het dus perfect, bedankt!