AOpen AK33; geen post, geen beeld, geen piepjes

Pagina: 1
Acties:

• Stiertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 14:25

Stiertje

Beginnend OC'er

Topicstarter
Dag beste mensen van het GoT forum.

AOpen AK33 Mobo
Duron 600 @ 1GHz stabiel
GForce2 MX 400 64 MB
384 MB SDRAM, 3 staafjes
Voeding 350W
en nog wat zooi

Probleem wat ik nu heb is dat de computer geheel niks meer doet. De voeding is nog goed, het hele systeem krijgt stroom en alle fans gaan draaien. Harde schijven en cd-rom spelers spinnen op. Maar verders gebeurd er helemaal niks. Geen beeld en geen post piepjes, niks. :X

Ik heb dir porbleem ook een paar dagen daarvoor gehad, toevallig dat mijn vriendin erachter zat, maar om haar de schuld te geven gaat me te ver >:) Maar na een beetje rommelen aan de videokaart deed het hele spul het weer.

Een dag daarna kreeg ik weer hetzelfde probleem. Ik weer videokaart checken, nu niks. Geluidskaart eruitgehaald, wel gelukt. Weer geluidskaart erin, ook gelukt. Dus ik denk, misschien oud geluidskaartje.

Maar de volgende keer opnieuw opstarten geeft weer hetzelfde probleem. Nu heb ik alles al los gehad en weer erop gezet, niks helpt. Systeem ligt nu buiten de kast, met proc en 1 streepje geheugen, nog niks.

Overigens heb ik wel flink zitten kloten met mijn processor. Oude koeling was al verschillende keren stilgevallen en daardoor is de proc flink heet geworden. Ook is er wat thermische pasta op het keramiek gekomen met verwisselen van koeling. Kweenie of dat misschien iets kapot zou kunnen maken? Maar dat zou niet verklaren dat er geen piepjes zijn.

Kortom, help mij plz.

In ieder geval bedankt voor het lezen.

Sig was TE oud!!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb je al een andere VGA-kaart geprobeert :? Een cheopo PCI kaart voldoet hiervoor....
Krijg je dan nog geen beeld is het waarschijnlijk niet je VGA-kaart. Bios-reset al gedaan ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Kweenie of dat misschien iets kapot zou kunnen maken? Maar dat zou niet verklaren dat er geen piepjes zijn.
Meestal kan dat geen kwaad.

Misschien je PC eens van de grond af aan weer opbouwen.
Dat je fans draaien wil nog niet zeggen dat je voeding helemaal goed is.
Je 3.3volt lijn kan er dan ook altijd nog uit liggen. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Wat hierboven staat is inderdaad waar, je mobo voeding kan wel dood zijn... ff nieuwe voeding proberen. Koelpasta kan ook geen kwaad, zolang het niet op de pootjes aan de onderkant zit...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Heb je de doos eerst al eens met default settings geprobeerd, dus géén 600 @ 1000Mhz?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.