HK irritatie: Check dit filmpje! etc...

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:43

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
De HK bestaat de laatste tijd voor de helft uit
- check dit filmpje
- omg, check dit
- whehehe, cool filmpje
- w00t vet filmpje

Dat wekt enige irritatie bij mij op, zeker omdat al die filmpjes gewoon altijd van de bekende weblogs afkomen (bv. www.flabber.nl). Is het niet makkelijker om gewoon een centraal topic te openen met al die onzinnige filmpjes, de reacties erop slaan toch totaal nergens op en bestaan meestal uit niet meer dan, woot, vet, cool, omg.

Ik vroeg me zomaar eens af hoe jullie hier over denken :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Als de policy wordt aangepast en iedereen verplicht wordt om daarin te posten lijkt me dat prima :), want nu vindt iedereen zijn filmpje net iets té belangrijk om daarin te dumpen dus wordt er een nieuw topic geopend (8>

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
* We Are Borg heeft een hekel aan grote topics :) .

Wat is de irritatie dan ? Klik gewoon op zo'n topic en kijk of je het leuk vind of niet. Snap niet dat je je er kan ergeren

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Ik vind het eerlijk gezegd nogal meevallen hoeveel topics er (momenteel) zijn met filmpjes als hoofdrol in de HK. Ik heb er welgeteld 2 gezien in de lijst die ik krijg als ik nu op Huiskamer klik, misschien een paar overgeslagen vanwege de onduidelijke titel, maar véél meer zullen het er niet zijn. Het is alleen zo dat af en toe er een vloedgolf van filmpjestopics komen, daar moet je gewoon even doorheen prikken :)

Wel ben ik van mening dat er soms te veel van dezelfde soort topics komen in een bepaalde tijd, nu is het bijvoorbeeld een rage om een topic te openen/hebben met 'raad [iets] aan de hand van [dit]' topics.

The devil is in the details.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

het zijn niet zozeer die topics die irritatie opwekken, als wel de steeds terug komende zelfde replies :/

• We Are Borg

We Are Borg

Erkens schreef op 14 August 2003 @ 19:19:
het zijn niet zozeer die topics die irritatie opwekken, als wel de steeds terug komende zelfde replies :/
Zoals
LOL :D
ROFLOL :D
OMFG :D
_/-\o_
etc ;) ?

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 14-08-2003 19:20 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

We Are Borg schreef op 14 augustus 2003 @ 19:20:
[...]

Zoals

[...]

[...]

[...]

[...]

etc ;) ?
dat ook ja, ik dacht dat daar een policy tegen was? ook in de HK?

maar ik doelde meer op replies als "i'm with stupid" etc ;) hmm eigenlijk valt dat buiten dit topic denk ik :P

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Of wat dacht je van
dan moet je eens dit checken!
:P

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Jupiler schreef op 14 August 2003 @ 19:25:
Of wat dacht je van

[...]

:P
Dat is ondertussen al verboden

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Rival24 schreef op 14 August 2003 @ 19:09:
[...]

Als de policy wordt aangepast en iedereen verplicht wordt om daarin te posten lijkt me dat prima :), want nu vindt iedereen zijn filmpje net iets té belangrijk om daarin te dumpen dus wordt er een nieuw topic geopend (8>
Dit is mijn topic.

In het begin was ik zelf fanatiek met het plaatsen van die filmpjes, maar nu heb ik er geen zin meer in.

Het lijkt wel of ze verwachten dat ik zelf mijn eigen topic ga bijhouden/updaten, en dan gaat de lol er wel een beetje van af.

Het zelfde zie ik bij Post hier al je internetspelletjes., in het begin was het wel leuk, maar als je 3x je eigen topic met een aanvulling omhoog kickt, gaat ook daar de lol snel vanaf.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Resistor schreef op 14 August 2003 @ 19:26:
[...]

Dit is mijn topic.

In het begin was ik zelf fanatiek met het plaatsen van die filmpjes, maar nu heb ik er geen zin meer in.

Het lijkt wel of ze verwachten dat ik zelf mijn eigen topic ga bijhouden/updaten, en dan gaat de lol er wel een beetje van af.

Het zelfde zie ik bij Post hier al je internetspelletjes., in het begin was het wel leuk, maar als je 3x je eigen topic met een aanvulling omhoog kickt, gaat ook daar de lol snel vanaf.
Heb je ook gelijk in, daarom zou het ook verplicht centraal gehouden moeten worden, net zoals bijvoorbeeld het nutteloze mededelingen topic en bikkeltopic. Dat werkt prima, staat veel onzinnige zooi in, maar wel mooi bij elkaar.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gewoon een uitgebreide start post etc etc
ipv alleen maar iets in de trant van "dit moet je zien [linkje]"
ook wat betere replies zullen de lol aan zulke topics flink kunnen vehogen, tja leuk dat andere hem ook leuk vinden, maar waarom?

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Erkens schreef op 14 August 2003 @ 19:28:
ook wat betere replies zullen de lol aan zulke topics flink kunnen vehogen, tja leuk dat andere hem ook leuk vinden, maar waarom?
Maar wat heeft het in vredesnaam voor nut om te zeggen "lmao", ja leuk dan weet ik dat iemand het grappig vindt, maar interesseert me dat? Of interesseert degene die het post het eigenlijk wel wat? Daarom is een algemeen filmpjestopic wel een oplossing omdat zo'n topic dan groot wordt en in grote topics wordt minder snel gereplied, dus minder spam :)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Rival24 schreef op 14 augustus 2003 @ 19:28:
Heb je ook gelijk in, daarom zou het ook verplicht centraal gehouden moeten worden, net zoals bijvoorbeeld het nutteloze mededelingen topic en bikkeltopic. Dat werkt prima, staat veel onzinnige zooi in, maar wel mooi bij elkaar.
Erkens schreef op 14 augustus 2003 @ 19:28:
Denken jullie dat al zulk soort speciale eisen en regels de sfeer positief zullen beïnvloeden? Waarom wel/niet?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets duidelijker gemaakt :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik zie werkelijk de stortvloed aan filmpjes in de HK momenteel niet zo eigenlijk :o

verder vind ik het weinig zinvol om elke 'LOL :D" die je neerzet uitgebreid te beargumenteren, hoe zie je dat voor ogen? HK is geen SG of WL, soms vind je gewoon iets grappigs en dat mag je best laten zien zo. Het is iig niet sfeerbedervend. Als ik naar Hans Teeuwen ga ik ook niet aan mn medekijkers uitleggen waarom ik het zo grappig vindt :P

Eigenlijk is er alleen een policy tegen korte antwoorden die irritant zijn. De sfeerverpestende replies dus, en die kennen we nog wel uit HK1. Zolang die niet zichtbaar zijn, zie ik niet in waarom je een heel betoog moet schrijven waarom je het filmpje leuk vind :P

Ook zie ik nog geen reden om een algemeen topic te starten, daar zie ik nog genoeg verschillende soort topics voor om dat niet te doen. ik heb vroeger weleens een algemeen vrouwenplaatjes topic geopend, omdat er echt per vrouw een topic werd geopend. Dat vond ik wel wat uit de hand lopen omdat het de rest van de onderwerpen dreigde onder te sneeuwen. Nu vind ik dat geenszins het geval ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Glimi schreef op 14 August 2003 @ 19:31:
[...]

[...]
Denken jullie dat al zulk soort speciale eisen en regels de sfeer positief zullen beïnvloeden? Waarom wel/niet?
1. Ja 2. Ja Als deze 2 zaken samen toegepast zouden worden, dan heeft dat imho een hoop voordelen.

- minder w00t, cool, lmao, omfg
- minder dubbele filmpjes omdat je makkelijk kunt zoeken ("?limit=999")
- als je zin heb in filmpjes zijn ze makkelijk te vinden
- je kunt makkelijk bijhouden waar je gebleven bent ivm bookmarks e.d.

Negatieve dingen kan ik zo vlug niet bedenken.

• Han
  • Niet online

Han

Rival24 schreef op 14 August 2003 @ 19:40:
1. Ja 2. Ja Als deze 2 zaken samen toegepast zouden worden, dan heeft dat imho een hoop voordelen.

En hoe denk je dat te kunnen gaan bewerkstelligen? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
LuNaTiC schreef op 14 August 2003 @ 19:38:
ik zie werkelijk de stortvloed aan filmpjes in de HK momenteel niet zo eigenlijk :o

verder vind ik het weinig zinvol om elke 'LOL :D" die je neerzet uitgebreid te beargumenteren, hoe zie je dat voor ogen? HK is geen SG of WL, soms vind je gewoon iets grappigs en dat mag je best laten zien zo. Het is iig niet sfeerbedervend. Als ik naar Hans Teeuwen ga ik ook niet aan mn medekijkers uitleggen waarom ik het zo grappig vindt :P
Opmerkingen als LOL zijn gewoon compleet zinloos, imho hetzelfde als "pics, specs", gewoon simpele one-liners.. zei ik one-liners? ik bedoel one-worders die gewoon echt nergens op slaan. Het is een forum, geen èchte huiskamer :)
Eigenlijk is er alleen een policy tegen korte antwoorden die irritant zijn. De sfeerverpestende replies dus, en die kennen we nog wel uit HK1. Zolang die niet zichtbaar zijn, zie ik niet in waarom je een heel betoog moet schrijven waarom je het filmpje leuk vind :P
Je bedoelt Pics, specs? Meer kan ik me er eigenlijk niet herinneren.
Ook zie ik nog geen reden om een algemeen topic te starten, daar
zie ik nog genoeg verschillende soort topics voor om dat niet te doen. ik heb vroeger weleens een algemeen vrouwenplaatjes topic geopend, omdat er echt per vrouw een topic werd geopend. Dat vond ik wel wat uit de hand lopen omdat het de rest van de onderwerpen dreigde onder te sneeuwen. Nu vind ik dat geenszins het geval ;)
Mja, als je per vrouw een topic wilt zien moet je op Fokforum zijn, daar mag ook wat meer ;). Nu zijn er een paar topics die enigszins gesorteerd zijn (mooie jonge meiden topic oid e.d.) Dat is al een flinke vooruitgang vergeleken met vroeger, dat wel. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat er nog meer filmpjes komen (meer gebruikers is meer filmpjes), voorkomen is beter dan genezen (8>
XceeD schreef op 14 August 2003 @ 19:45:
[...]
En hoe denk je dat te kunnen gaan bewerkstelligen? :)
Rival24 in "HK irritatie: Check dit filmpje! etc..."

[ Voor 7% gewijzigd door Rival24 op 14-08-2003 19:55 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Als ik naar Hans Teeuwen ga ik ook niet aan mn medekijkers uitleggen waarom ik het zo grappig vindt :P
_O_

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Ook weer zoiets....

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Zucht. Ik wilde aantonen dat dat een vergelijking was die het mooi samenvatte. En die smiley vond ik daar het best voor geschikt. Of moest ik gaan zeggen 'LuNaTiC, een perfecte vergelijking die helemaal aantoont wat je bedoelt'?

Te veel zeiken is niet goed voor je gezondheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 14-08-2003 19:58 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:54
je kunt je natuurlijk ook overal aan ergeren. Mag je hier dan halemaal niet meer laten merken wat je ergens van vindt zonder er tekst bij te plaatsen. Das nu het mooie van smilies, veel zeggen met weinig woorden, wat is daar op tegen :?

tevens wil ik absoluut niet als miereneuker overkomen hoor, maar wat is dit dan? Terminator Jezus Das waar je je zelf zo aan ergerd :?

[ Voor 26% gewijzigd door Maverick op 14-08-2003 20:01 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• We Are Borg

We Are Borg

Je kan ook ingaan op argument van LuNaTiC, want ik vind dat hij een punt heeft :)

Vind het allemaal prima zo :)

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Jupiler schreef op 14 August 2003 @ 19:58:
Zucht. Ik wilde aantonen dat dat een vergelijking was die het mooi samenvatte. En die smiley vond ik daar het best voor geschikt. Of moest ik gaan zeggen 'LuNaTiC, een perfecte vergelijking die helemaal aantoont wat je bedoelt'?

Je hoeft niet overal wat te zeggen. Ik heb ook vaak dat ik krom van het lachen achter mijn computer zit, maar ik zeg niets omdat ik weet dat ik niets toevoeg, of je moet spoilers van het filmpje gaan weggeven.

Het is moeilijk een evenwicht te vinden, (te) korte reacties voegen niets toe, maar geen reacties zorgen er voor dat een topic in de archieven wegzakt, en weet de TS niet hoe de rest van de lezers het vond/vind.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Maverick schreef op 14 August 2003 @ 19:58:
je kunt je natuurlijk ook overal aan ergeren. Mag je hier dan halemaal niet meer laten merken wat je ergens van vindt zonder er tekst bij te plaatsen. Das nu het mooie van smilies, veel zeggen met weinig woorden, wat is daar op tegen :?
Niks op tegen :)
Echter zodra "iedereen" dat doet... :P
Glimi schreef op 14 August 2003 @ 19:31:
verder vind ik het weinig zinvol om elke 'LOL :D" die je neerzet uitgebreid te beargumenteren, hoe zie je dat voor ogen? HK is geen SG of WL, soms vind je gewoon iets grappigs en dat mag je best laten zien zo. Het is iig niet sfeerbedervend.
uiteraard moet het niet een tweede WL of SG zijn :P
maar na 10 replies "LOL :D" heb ik het al wel gehad, ik zou namelijk willen weten waarom/waardoor het grappig is, zodat ik wel of niet een filmpje download.
Tuurlijk is het mijn eigen keus om wel of niet zo'n topic te openen/lezen.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Erkens schreef op 14 augustus 2003 @ 20:05:
maar na 10 replies "LOL :D" heb ik het al wel gehad, ik zou namelijk willen weten waarom/waardoor het grappig is, zodat ik wel of niet een filmpje download.
Er is ook nog zoiets als "de verrassing". Als iemand zegt wat er zo grappig is weet je al waar je op moet letten. Net alsof je de afloop van een boek vertelt aan iemand die het leest. En je kan toch moeilijk zeggen "he, die xx in dat filmpje is wel heel erg grappig! En die xx dan!"

Maar een topic vol met "LOL :D" is dan natuurlijk ook weer van het goede te veel. Wat Resistor zegt, er moet een middenweg gevonden worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Steve op 14-08-2003 20:10 ]

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Maverick schreef op 14 August 2003 @ 19:58:

tevens wil ik absoluut niet als miereneuker overkomen hoor, maar wat is dit dan? Terminator Jezus Das waar je je zelf zo aan ergerd :?
Als ik wist dat er een centraal filmpjestopic was had ik het daar zeker wel in geplaatst, maarja.. dat staat in geen enkele faq. Verder hoef je niet per se te reageren met onzinnige replies, zeg wat nuttigs (of iets wat bij nuttig in de buurt komt) of houd je hoofd dicht.
We Are Borg schreef op 14 August 2003 @ 20:02:
[...]

Je kan ook ingaan op argument van LuNaTiC, want ik vind dat hij een punt heeft :)

Vind het allemaal prima zo :)
Lezen :?
Jupiler schreef op 14 August 2003 @ 19:58:
Je toont niets aan, je geeft je mening. Een mening die bestaat uit een paar tekens, dit is een discussie, en geen HK.
Teveel onzin posten ook niet.
Jupiler schreef op 14 augustus 2003 @ 20:09:
[...]

Er is ook nog zoiets als "de verrassing". Als iemand zegt wat er zo grappig is weet je al waar je op moet letten. Net alsof je de afloop van een boek vertelt aan iemand die het leest. En je kan toch moeilijk zeggen "he, die xx in dat filmpje is wel heel erg grappig! En die xx dan!"

Maar een topic vol met "LOL :D" is dan natuurlijk ook weer van het goede te veel. Wat Resistor zegt, er moet een middenweg gevonden worden.
Eerst de startpost lezen/uitvoeren, dan pas verder lezen?

[ Voor 17% gewijzigd door Rival24 op 14-08-2003 20:14 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Rival24 schreef op 14 augustus 2003 @ 20:12:
[...]

Eerst de startpost lezen/uitvoeren, dan pas verder lezen?
Wat voor nut heeft 't dan nog als er gezegd wordt wat er grappig is in de reacties, je weet het dan immers al...

• We Are Borg

We Are Borg

Hmm, merk dat je behoorlijk uit de hoek kan komen Rival24. Maar goed, dat hoort bij een discussie. Dan nu mijn mening uitgebreid (wie over iets klaagt moet feedback verwachten, dus bij deze ;) )

Zullen we van alles een groot topic maken?

Dus:

- Post hier je grappige filmpjes
- Post hier je grappige plaatjes
- Post hier je grappige werk verhalen
- Post hier je grappige gesprekken via mIRC'

etc?

Het is de huiskamer zoals al is opgemerkt, niet W&L. Elk filmpje 'verdient' naar mijn mening een eigen topic als het een nieuw onderwerp is. En dat er geen grote start post bij zit is ook wel logisch. Waarom alles in zo'n groot topic, omdat JIJ je er aan irriteerd? Sorry, maar slecht argument. Ik denk dat er ook heel weinig mensen zijn die zich er aan irriteren behalve jij dan. Kortom, leer er mee leven. Dit is de HK en het bevalt een hoop mensen. Je zal toch met wat _nieuwe_ argumenten moeten komen ALS je dit idee een kans wilt geven, want LuNaTiC (HK crew) vind het tot nu toe niet echt een geweldig idee :)

[ Voor 13% gewijzigd door We Are Borg op 14-08-2003 20:27 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:54
Erkens schreef op 14 August 2003 @ 20:05:
Tuurlijk is het mijn eigen keus om wel of niet zo'n topic te openen/lezen.
Lijkt me ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Maverick op 14-08-2003 20:21 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Rival24 schreef op 14 August 2003 @ 20:12:
[...]

Als ik wist dat er een centraal filmpjestopic was had ik het daar zeker wel in geplaatst, maarja.. dat staat in geen enkele faq. Verder hoef je niet per se te reageren met onzinnige replies, zeg wat nuttigs (of iets wat bij nuttig in de buurt komt) of houd je hoofd dicht.

[...]
Je mag hem alsnog omhoog halen hoor, vind ik helemaal niet erg ;)

Mijn topic was er toen nog (net) niet dacht ik, maar hij is wel voor (oudere) topics gemaakt, ik ergerde mij toen ook al aan al die losse filmpjetopics (ik wilde hem al openen voordat HK1.0 dicht ging), als ik heel veel zin heb ga ik echt de HK1.0 archieven induiken. En als iemand anders tijd en zin heeft mag die het doen.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

We Are Borg schreef op 14 August 2003 @ 20:18:
Hmm, merk dat je behoorlijk uit de hoek kan komen Rival24. Maar goed, dat hoort bij een discussie. Dan nu mijn mening uitgebreid (wie over iets klaagt moet feedback verwachten, dus bij deze ;) )

Dus:

- Post hier je grappige filmpjes Post hier grappige filmpjes
Systeembeheerders en hun problemen :)
Systeembeheerders en hun problemen :) Deel 2
Systeembeheerders en hun problemen :) deel 3

- Post hier je grappige internetspelletjes Post hier al je internetspelletjes.

etc?

Het is de huiskamer zoals al is opgemerkt, niet W&L. Elk filmpje 'verdient' naar mijn mening een eigen topic als het een nieuw onderwerp is. En dat er geen grote start post bij zit is ook wel logisch. Waarom alles in zo'n groot topic, omdat JIJ je er aan irriteerd? Sorry, maar slecht argument. Ik denk dat er ook heel weinig mensen zijn die zich er aan irriteren behalve jij dan. Kortom, leer er mee leven :).
Er zijn genoeg topics geweest die een (spontane) verzameling werden, vooral de fotosoep topics zijn/waren hilarisch.

Als je een 'groot' verzamelingstopic maakt, zorg dan voor een duidelijke startpost, duidelijke inleiding, en dan een [plain]
[/] en dan verder gaan in bv
Wat?
Waar?
Wat is het?
en bij filmpjes Grootte?
En dan kan er altijd nog TOPIC? bij.

Dat topic is voor de echt hilarische filmpjes die wel reacties moeten krijgen, zoals de 'Belgische Smart Test', dat is een filmpje die veel (in mijn 'grote' topic) ongewenste reacties kreeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Resistor op 14-08-2003 20:43 . Reden: Aanvulling :) ]

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Jupiler schreef op 14 augustus 2003 @ 20:15:
[...]

Wat voor nut heeft 't dan nog als er gezegd wordt wat er grappig is in de reacties, je weet het dan immers al...
DIe heb je niet gelezen als je doet wat ik zeg...
We Are Borg schreef op 14 augustus 2003 @ 20:18:
Hmm, merk dat je behoorlijk uit de hoek kan komen Rival24.
Je ne sais pas :P
Maar goed, dat hoort bij een discussie. Dan nu mijn mening uitgebreid (wie over iets klaagt moet feedback verwachten, dus bij deze ;) )

Nee dat hoeft helemaal niet, zeker niet als het een vraag oid is van iemand ofzo, of een leuk verhaaltje wat ie heeft geschreven. Maar ik erger me gewoon aan dat simpele "new topic, copy, paste, post, LOL, OMFG". Vooral wat filmpjes betreft, het zijn echt dingen die je kijkt en dan het topic niet meer opent (tenzij er in de zeldzame gevallen een discussietje ontstaat)
Dus:

- Post hier je grappige filmpjes
Is er al, maar mag imho meer gebruik van gemaakt worden
Is er GELUKKIG al, stel je voor dat elk leuk plaatje wat je tegenkomt een topic zou krijgen :/
Is er geloof ik al eentje van systeembeheerders, dat werkt heel erg goed heb ik het idee, veel grappige verhalen, weinig domme replies.
Daar heb je quote databases voor, en logs mogen niet op GoT
etc?
Nee, het zijn puur de filmpjestopics die de meest stompzinnige reacties bevatten.
Het is de huiskamer zoals al is opgemerkt, niet W&L. Elk filmpje 'verdient' naar mijn mening een eigen topic als het een nieuw onderwerp is. En dat er geen grote start post bij zit is ook wel logisch. Waarom alles in zo'n groot topic, omdat JIJ je er aan irriteerd? Sorry, maar slecht argument.
Dat is mijn stelling, de argumenten volgen daaronder 8)7
Ik denk dat er ook heel weinig mensen zijn die zich er aan irriteren behalve jij dan. Kortom, leer er mee leven :).
Dit topic was een poging om achter de meningen van andere gotters te komen, ik verdedig mijn argumenten zo goed mogelijk, en heel misschien verandert er wel iets :) (8>

• We Are Borg

We Are Borg

Maar waarom een groot topic is dan mijn vraag?

- Worden de topics van alle filmpjes zoveel dat de andere onderwerpen ondergeschoven worden (argument wat LuNaTiC al gaf)?
- Waarom een groot topic? Zoek maar in LA op "groot topic". Deze discussie is vaak gevoerd en grote topics zijn vaak meer een last dan een toevoeging (ik zeg vaak, niet altijd ;) )

Waarom iets veranderen wat al goed gaat? Behalve als misschien een handjevol mensen het irritant vinden.
Rival24 schreef op 14 August 2003 @ 20:33:
Dit topic was een poging om achter de meningen van andere gotters te komen, ik verdedig mijn argumenten zo goed mogelijk, en heel misschien verandert er wel iets :) (8>
Meningen vragen en standpunt verdedigen is een mooi iets :). Maar zie je ook in dat je mening niet echt gedeeld wordt?

Trouwens, als je de mensen wilt bereiken om meningen te vragen, start een topic in de HK. Een serieus topic (kan gelukkig tegenwoordig in de HK), met jouw vraag stelling hier en met de vraag of andere mensen het ook irritant vinden. Lijkt me wel een idee, maar je moet maar vragen of die enge rode mannetjes het ook goed idee vinden ;)

[ Voor 45% gewijzigd door We Are Borg op 14-08-2003 20:37 ]

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
User not allowed to access this forum
(Interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)

:( :( :(

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

WiNlUx schreef op 14 August 2003 @ 20:46:
User not allowed to access this forum
(Interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)

:( :( :(
Het staat duidelijk in de topic title en het topic zelf dat dit over HK gaat, dat jij daar (nog) niet in kan is gewoon pech, maar HK zaken moeten gewoon in LA besproken kunnen worden :)

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
We Are Borg schreef op 14 August 2003 @ 20:34:
Maar waarom een groot topic is dan mijn vraag?

- Worden de topics van alle filmpjes zoveel dat de andere onderwerpen ondergeschoven worden (argument wat LuNaTiC al gaf)?
Neuh, dat is nog niet echt het geval, maar ik heb hier al argumenten tegen gegeven. Rival24 in "HK irritatie: Check dit filmpje! etc..."
- Waarom een groot topic? Zoek maar in LA op "groot topic". Deze discussie is vaak gevoerd en grote topics zijn vaak meer een last dan een toevoeging (ik zeg vaak, niet altijd ;) )
In dit geval denk ik dat het om een "niet altijd" gaat, vanwege de argumenten die ik ook al eerder heb gegeven.
Waarom iets veranderen wat al goed gaat? Behalve als misschien een handjevol mensen het irritant vinden.
Omdat het beter kan, en er niemand zich meer aan irriteert. (of iig minder)
Meningen vragen en standpunt verdedigen is een mooi iets :). Maar zie je ook in dat je mening niet echt gedeeld wordt?
Nee, dat zie ik niet in, er zijn een paar mensen het wel met me eens, en ik hoop dat als andere mensen er over nadenken ze het ook een goed/beter idee gaan vinden.
Trouwens, als je de mensen wilt bereiken om meningen te vragen, start een topic in de HK. Een serieus topic (kan gelukkig tegenwoordig in de HK), met jouw vraag stelling hier en met de vraag of andere mensen het ook irritant vinden. Lijkt me wel een idee, maar je moet maar vragen of die enge rode mannetjes het ook goed idee vinden ;)
Serieuze discussies kunnen nog steeds niet in de HK, en tevens horen mensen ook buiten de HK te komen, GoT is een techforum u know...

Verwijderd

Van mij mag een "Ja/Nee" poll inzake er best komen. Kunnen we kijken wie de mening van Rival deelt, want argumenten doen er hier niet enorm veel toe: je irritert je eraan of niet.
Persoonlijk vind ik het prima zo, zolang het maar niet uit de kluiten gaat wassen: overdaad schaadt. Waar die grens ligt is - nogmaals - persoonlijk.

• We Are Borg

We Are Borg

Rival24 schreef op 14 August 2003 @ 20:47:
Serieuze discussies kunnen nog steeds niet in de HK, en tevens horen mensen ook buiten de HK te komen, GoT is een techforum u know...
:D

* We Are Borg moet aan een topic denken en ik denk dat wanneer LuNaTiC dit leest, dat hij aan hetzelfde topic denkt :P.

Serieuze discussie moet kunnen hoor in de HK, maar goed ;). Voor mij is deze discussie afgelopen, succes ermee, maar ben bang dat het niet doorgevoerd zal worden

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
We Are Borg schreef op 14 August 2003 @ 21:13:
Serieuze discussie moet kunnen hoor in de HK, maar goed ;). Voor mij is deze discussie afgelopen, succes ermee, maar ben bang dat het niet doorgevoerd zal worden
Zou idd moeten kunnen in de HK, maar staat nog steeds veel onzin tussen. Discussies over beleid, policy of whatever horen ook gewoon in LA.

Verder, doei, je hebt nauwelijks argumenten kunnen verzinnen dus voor mij een bewijs dat het wel degelijk een goed idee is.

• We Are Borg

We Are Borg

Rival24 schreef op 14 augustus 2003 @ 21:23:
[...]

Zou idd moeten kunnen in de HK, maar staat nog steeds veel onzin tussen. Discussies over beleid, policy of whatever horen ook gewoon in LA.

Verder, doei, je hebt nauwelijks argumenten kunnen verzinnen dus voor mij een bewijs dat het wel degelijk een goed idee is.
:D DAT is de rede dat ik stop met discussieren, want je manier van discussieren is echt af en toe verschrikkelijk. "Geen argumenten die negatief idee vinden dus goed idee". Als je denkt dat het zo werkt heb je het echt mis.

Zullen we de rollen omdraaien:

Je hebt voor mij niet echt argumenten gegeven om het in te voeren. Crew (Luna) vind het niet irritant, ik vind het niet irritant, hoop andere users vinden het niet irritant. Kortom, JIJ hebt geen argumenten verzonnen die ons overtuigen, kortom, slecht idee :). Zolang je de crew niet overtuigd, dan is het een idee wat niet ingevoerd zal worden, kortom, slecht idee.

[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 14-08-2003 21:29 ]

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
We Are Borg schreef op 14 August 2003 @ 21:28:
[...]

:D DAT is de rede dat ik stop met discussieren, want je manier van discussieren is echt af en toe verschrikkelijk. "Geen argumenten die negatief idee vinden dus goed idee". Als je denkt dat het zo werkt heb je het echt mis.
Zo werkt dat dus wel, ik ga in op argumenten, zie ik jou niet doen.
Zullen we de rollen omdraaien:

Je hebt voor mij niet echt argumenten gegeven om het in te voeren. Crew (Luna) vind het niet irritant, ik vind het niet irritant, hoop andere users vinden het niet irritant. Kortom, JIJ hebt geen argumenten verzonnen die ons overtuigen, kortom, slecht idee :). Zolang je de crew niet overtuigd, dan is het een idee wat niet ingevoerd zal worden, kortom, slecht idee.
Tja, als jij gewoon NIET ingaat op m'n argumenten, of zelf niet met argumenten komt dan werkt het niet echt.

En btw: jij stopte met deze discussie :?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

laten we het even ontopic houden, doe dat ruzie'en :? oid per mail anders ofzo.

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Mijn wijze moeder zei altijd Als je niet tegen je verlies kunt, moet je niet meedoen aan het spel
Affijn, back on topic.
Rival24 schreef op 14 augustus 2003 @ 19:40:

Je noemt geen punten die iets met de sfeer te maken hebben, op je eerste punt na. Vandaar dat ik de rest even achterwege laat en alleen die bespreek

Wat is het voordeel van minder w00t, cool, lmao en omfg? Hoeveel reply's zouden er dan nog komen in zo'n topic denk je dan? Topics waarin filmpjes worden gepost vragen eigenlijk gewoon op zulk soort reacties omdat je met een puur persoonlijk aspect zit van een filmpje; het filmpje is gemaakt om LOL te zijn, dus you can only hate it or love it imho :) Eventueel worden de reactie uitgebreid met een korte want.... maar ik kan me niet voorstellen dat iemand hele hannes verhalen gaat ophangen over een filmpje dat ter verdrijving van 1-2 minuten tijd gemaakt is.

Veder zie ik niet echt dat zulk soort reacties topics verzieken. Ze komen afaik alleen voor in het soort topics beschreven door je en er wordt niet in elk topic waarin iets gezegd wordt gelijk OMFG oid geroepen zoals het bijv met PICS wel gebeurde :)

Tevens zit er wel een nadeel aan regels.
• Regels moeten gecontroleerd worden door moderators, dus extra werk en moeten we echt iemand een OW gaan geven omdat ie LMAO post?
• Mensen moeten op veel dingen gaan letten, wat niet meewerkt met de ongedwongen sfeer die binnen de HK hangt atm
• Waar gaat de grens liggen. Mag binnekort "LMAO_o_ Btw mooie typesetting" ook niet omdat het te weinig tekst is?

[edit] Oja, ik ga trouwens wel OW's uitdelen voor verder gezeik in deze thread :)

[ Voor 3% gewijzigd door Glimi op 14-08-2003 21:52 ]

Verwijderd

Misschien een hele domme vraag, maar hoe kan ik in de HK komen?! Ik heb genoeg posts lijkt me. Met wie moet ik daarover contact opnemen?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Dit is nu echt al in overvloed te vinden... [rml]***[ HK] Belangrijk nieuws voor users met ID 1-35.000***[/rml]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 21:52:
Misschien een hele domme vraag, maar hoe kan ik in de HK komen?! Ik heb genoeg posts lijkt me. Met wie moet ik daarover contact opnemen?
met Mededelingenforum ;)

edit: hmm, ik ben lang aan het typen geweest :D
Glimi schreef op 14 August 2003 @ 21:51:
Wat is het voordeel van minder w00t, cool, lmao en omfg? Hoeveel reply's zouden er dan nog komen in zo'n topic denk je dan? Topics waarin filmpjes worden gepost vragen eigenlijk gewoon op zulk soort reacties omdat je met een puur persoonlijk aspect zit van een filmpje; het filmpje is gemaakt om LOL te zijn, dus you can only hate it or love it imho :) Eventueel worden de reactie uitgebreid met een korte want.... maar ik kan me niet voorstellen dat iemand hele hannes verhalen gaat ophangen over een filmpje dat ter verdrijving van 1-2 minuten tijd gemaakt is.
tuurlijk, geen heel verhaal, maar ik vind het irritant als ik 10tallen replies "moet" lezen die allemaal niets bevatten ;)
kom niet aanzetten met dat je het niet moet lezen, want het verpest wel het topic om "leuk" te blijven ;)
Een filmpje dat leuk is (of juist niet) vind ik prima, niks mis mee, maar meestal ga ik die pas downloaden zodra ik wat reacties heb gezien. En dus zou ik wat gevarieerdere reacties willen zien.
Tuurlijk kan je het niet "bestraffen" als iemand "LOL" post oid, dat verpest het al helemaal wat uiteindelijk kan leiden tot geen filmpjes meer, dus dat is ook niet echt de bedoeling lijkt me :)

Maar een tekstje WAAROM ik dat filmpje echt moet zien, dat wil ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Erkens op 14-08-2003 21:58 ]

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Ik heb ff geen zin meer in die quote tags dus nu ff in verhaalvorm.

Glimi: Het roepen van de w00t, omg reacties is net zo zinloos en irritant als het roepen van pics, slotje, oud, specs, het is gewoon niet ontopic of zinvol en stimuleert posthoeren ook om alleen maar meer te posten. (Topics met veel posts worden minder bespammed dan nieuwe topics)

Verder was dit topic/deze discussie me te doen om het samengooien van alle filmpjes in een groot topic en zo dus automatisch het terugdringen van die onzinreplies. Als dat zou gebeuren is het moderaten verder ook niet zo'n probleem, if filmpjestopic then sluit en doorverwijzen naar filmpjestopic.

Hier op GoT heb je als voorbeeld het grote destop topic of zoiets, daar open je toch ook niet steeds een nieuw topic voor als je een desktop met een compleet ander thema hebt?

Ik zou zeggen, neem eens een kijkje bij de link die in de 2e post staat, ziet er imho heel goed uit.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Rival24 schreef op 14 augustus 2003 @ 22:15:
Verder was dit topic/deze discussie me te doen om het samengooien van alle filmpjes in een groot topic en zo dus automatisch het terugdringen van die onzinreplies. Als dat zou gebeuren is het moderaten verder ook niet zo'n probleem, if filmpjestopic then sluit en doorverwijzen naar filmpjestopic.
mja, opzich leuk als alle filmpjes netjes bij elkaar staan, echter op die manier mis je wel reacties van andere. Wat 1 persoon leuk vind vinden andere wellicht niet. En dus is in dat geval een eigen topic wel handig.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Erkens schreef op 14 August 2003 @ 21:57:
[...]
Maar een tekstje WAAROM ik dat filmpje echt moet zien, dat wil ik.
Als de poster van het filmpje genoeg info geeft waar het over gaat lijkt het mij al goed.

Een fictieve quoot:
OMG! dat met die strobaal :D :D :D
/me naar kast voor schone broek omdat ik er in gepist heb van het lachen
De info van de TS geeft de samenvatting, de reactie geeft aan wat je kunt verwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Resistor op 14-08-2003 22:31 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Resistor schreef op 14 August 2003 @ 22:30:
[...]

Als de poster van het filmpje genoeg info geeft waar het over gaat lijkt het mij al goed.

Een fictieve quoot:

[...]

De info van de TS geeft de samenvatting, de reactie geeft aan wat je kunt verwachten.
yup, dat zou ik al fantastisch vinden :)
zeker als er dan ook nog andere mensen mee rennen naar die kast 8)7
want zo'n tekstje kan je ook als reply geven op zo'n topic tenslotte.
Maar verplichten kan je het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Erkens op 14-08-2003 22:33 ]

• kamerplant
  • Niet online
Rival24, Erkens enzo: Ik moet zeggen dat ik persoonlijk het erg vervelend zou vinden als "one-line" reacties niet meer zouden mogen. Ik kom af en toe in de HK voor de ontspanning, als ik daar dan ook weer allemaal (kwampachtige) zware replys voorgeschotelt krijg heb ik er geen zin meer in.
Replys als "LOL :D" zijn misschien niet heel informatief, maar dat is het doel van de HK niet. De HK is voor ontspanning, de sfeer. Het is zoals een echte huiskamer waar mensen sosiaal met elkaar om gaan. Als ik samen met andere mensen gezellig op een plek zit zijn we ook niet met z'n allen doodsstil omdat toevallig niemand iets serieus te zeggen heeft, stel je voor, dat is toch niks? :o
Het maakt een forum ook heel erg 'kill' op een of andere manier. Lastig uit te leggen, het is in ieder geval erg slecht voor de sfeer.

En dingen in grote topics stoppen zie ik ook niet zitten om eerlijk te zijn. Ik zie mezelf, en veel andere users, niet elke dag 'het grote filmpjes topic' checken om de nieuwste filmpjes te bekijken. Nee, als ik de HK in kom, kom ik toevallig een topic met een filmpje tegen en bekijk hem dan, spontaan. Alles in zo'n grote topic resulteert erin dat er veel minder mensen kijken, terwijl de meeste het eerst waarschijnlijk wel leuk vonden. :) Opzich zou dat dus een verlies zijn wat jammer is.
Overigens zakken topics waarin een filmpje wordt gepost over het algemeen snel weg zodat het niet snel voor komt dat je voor de zoveelste keer dat zelfde topic weer bovenaan ziet staan. Tenzei je natuurlijk constant in de HK rondhangt waarvan je je af kunt vragen of dat wel de goede manier is. ;)

Aan de andere kant kan ik jullie ook wel een beetje begrijpen. Als er nou inderdaad een [tag] voor de topictitel komt, kun je makkelijk buiten dat soort topics blijven en hoef je je ook een stuk minder aan de "one line" replys te storen. :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door kamerplant op 14-08-2003 23:11 . Reden: stukje erbij :+ ]

🌞🍃

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

volgens mij moeten we even goed in oog houden dat er een klein maar subtiel verschil zit in het soort oneliners. Rival24 claimt dat oneliners zoals 'LOL :D' etc net zo weinig toevoegen als 'pics!' 'Oud!' etc.

Misschien inhoudelijk even veel/weinig, maar dat is echt niet een issue. Sommige topics vragen nou eenmaal niet altijd om lappen tekst of onderlinge 'chats', or whatever. Dat geeft ook helemaal niet, het is de HK. Daarmee wil ik niet zeggen dat 'omdat het maar HK is' dat je alles mag doen wat je wilt, want dan zou ik mezelf behoorlijk tegenspreken na al die tijd.

Het enige wat de mods voor ogen hebben is om een leefbaar forum te houden, schoon en waar de sfeer gewaarborgd wordt. Mods doen dat niet in hun eentje, dat _moet_ samen met de users. Het is de reden waarom HK gesloten wordt, en het doet me goed dat de sfeer erg verbeterd is sindsdien.

Als je gaat kijken hoe het komt dat de HK dichtging, dan was dat zeker niet door oneliners zoals 'LOL :D'. Het kwam ook niet omdat er geen centraal topic was voor alleen filmpjes. Kortom, ik zie nog steeds niet het hele punt voor een centraal topic en ik zie al helemaal niet wat er mis is met dit soort oneliners. Deze oneliners doen de sfeer namelijk helemaal geen kwaad. JUIST die andere oneliners (vaak PICS en SPECS, of nog erger: OUD) zorgden ervoor dat mensen zich gingen irriteren aan elkaar. Ik moet de eerste nog tegenkomen die zich aan iemand kan irriteren omdat ie een filmpje leuk vindt en dat met 'LOL :D" duidelijk maakt.

Of misschien ben jij de eerste :P

toevoeging:

misschien wordt het duidelijker als je mijn sticky in HK nog eens leest; daar staat de kern van wat wij verwachten als mensen posten: respect voor de topicstarter, respect voor elkaar posts. Ga elkaar niet in de haren vliegen en lok elkaar niet uit de tent met nutteloze negatieve posts als 'Oud :Z' etc. DAT doet de sfeer geen goed, dat veroorzaakt alleen maar wrijving, flames en de gevolgen hebben we al eerder kunnen zien.

ik vind 'sfeer' het keyword als we het hebben over argumenten aangaande oneliners en als we het hebben over het oprichten van een groot topic, dan is daar al genoeg over gezegd, dat gebeurt namelijk wanneer het nodig geacht wordt als er teveel topics van zijn, als het duidelijk is dat het de rest van topics in HK ondersneeuwt.

[ Voor 21% gewijzigd door LuNaTiC op 14-08-2003 23:21 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Databeest: HK moet ook gezellig zijn, maar die geforceerde lol's enzo zit ik niet op te wachten. Het is namelijk geen echte huiskamer, sociaal zijn doe je maar in de kroeg irl :P. Lol en omfg e.d. zijn ook chatuitspraken vind ik, iets wat je er vlug uitflapt.

Verder dat je geen moeite wilt doen voor een filmpje kan ik wel begrijpen, persoonlijk vind ik het niet zo erg om moeite te doen voor iets wat ik eventueel wel leuk vind.
Ik kom af en toe in de HK voor de ontspanning,
Heel GoT == ontspanning als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt dit alles niet voort uit een bepaalde drang tot organisatie Rival? B)

Ik betrap mezelf er namelijk vaak op dat ik iets bedenk, maar dat dat in werkelijkheid niets met de sfeer te maken heeft, maar enkel met het willen scheppen van orde in chaos (nee, ik heb geen roode lazer op m'n kop :P); er zijn dan wel argumenten te bedenken die betrekking hebben op de sfeer, maar in werkelijkheid zijn die schijn.
Misschien denk jij ook op die manier? Als dat zo is, betrap jezelf erop. :p

Waar ik deze mogelijkheid uit opmaak, is dat er gewoonweg niets mis is met de sfeer in de HK in welk topic dan ook. Er is echter wel sprake van een bepaalde mate van rommeligheid (die verschild van persoon tot persoon) die voorkomen zou kunnen worden door de filmpjes etc. op 1 hoop te gooien. :)

(Is overigens serieus bedoeld en absoluut niet beledigend. ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Dat speelt ook in enige mate mee ja, tis een grote teringzooi waar je niets terugvind als je het nodig hebt. Van die dokussen die hun titel dusdanig moeten verneuken zodat je met de search echt in geen 100 jaar meer iets terug kunt vinden. Behalve iemand toevallig die vage naam heeft onthouden en dat met zo'n lullige "had je maar moeten searchen" of "oud" aankomt.. RAAAAAAARGH, zo dat is eruit :p. Maar het komt wel neer op het verhaaltje van jackmcfox, tis nu echt gewoon vet irritant met al die dubbele topics, foute namen, en zo kan ik nog wel eeuwen doorgaan, maar ik geef het op, anders wordt ik alleen maar moe, en da kunnen we natuurlijk niet hebben (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

met onduidelijke topictitels heb je wel degelijk een punt hoor, want dat is helemaal niks in de HK. Ik probeer zelf altijd en overal een duidelijke topictitel te verzinnen, zodat het de lading dekt en ik het makkelijk kan terugvinden.

Sommige topics moeten juist een onduidelijke titel hebben voor de grap, alhoewel dat lang niet altijd het geval is. Helaas is het denk ik ondoenlijk om topictitels te gaan renamen in HK, want dan ben je echt láng bezig :o (het is namelijk altijd al zo geweest ;)).

Overigens als je zoekt dan vindt ie ook wel vaak de inhoud van het topic, dus gelukkig ben je ook weer niet helemaal afhankelijk van een goede topictitel :) (ook al scheelt het wel een hoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Die chaos was voor mij de reden om mijn topic te openen toen.
Kijk maar eens naar mijn eerste woorden van mij:
Je ziet regelmatig een filmpje voorbij komen, en als je het later terug wilt vinden lukt dat niet meer? Post de link hier en dan maken we van dit topic een database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:32

RSP

Wat ik nog irritanter vind is dat de topics 9/10x met haakjes worden aangegeven .. Alle lullige woorden worden te pas en te onpas tussen die rothaken gezet... als het over autobanden gaat dan doen mensen al [AUTOBANDEN] m'n spanning is rot
alsof er al 1000 topics over autobanden zijn hier irriteer ik me nog meer aan dan die loze topics over filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

RSP schreef op 15 August 2003 @ 14:12:
Wat ik nog irritanter vind is dat de topics 9/10x met haakjes worden aangegeven .. Alle lullige woorden worden te pas en te onpas tussen die rothaken gezet... als het over autobanden gaat dan doen mensen al [AUTOBANDEN] m'n spanning is rot
alsof er al 1000 topics over autobanden zijn hier irriteer ik me nog meer aan dan die loze topics over filmpjes :)
dat is juist handig want dan weet je waar het over gaat en dus dekt de titel de lading van een topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Erkens schreef op 15 August 2003 @ 14:44:
[...]

dat is juist handig want dan weet je waar het over gaat en dus dekt de titel de lading van een topic.
Het zou makkelijker zijn als iedereen bijvoorbeeld [WINXP] zou gebruiken ipv [XP], [IXPEE] [WINDOWS_XP], [WindowsXp] enz... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Rival24 schreef op 15 augustus 2003 @ 14:50:
[...]

Het zou makkelijker zijn als iedereen bijvoorbeeld [WINXP] zou gebruiken ipv [XP], [IXPEE] [WINDOWS_XP], [WindowsXp] enz... :)
In WOS is het natuurlijk onzin om overal WIN ervoor te zetten, want in WOS mag het alleen maar over Windows' gaan, dus [XP], [98], [2000], etcetera zou voldoende moeten zijn.

Maar eerlijk gezegd zie ik hier het probleem niet zo van, je kan toch in één oog opslag zien over welke versie het gaat? Dat is het handige van de verschillende benamingen ala 98, 2000 en XP :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
MaRc0 schreef op 15 August 2003 @ 15:03:
[...]

In WOS is het natuurlijk onzin om overal WIN ervoor te zetten, want in WOS mag het alleen maar over Windows' gaan, dus [XP], [98], [2000], etcetera zou voldoende moeten zijn.

Maar eerlijk gezegd zie ik hier het probleem niet zo van, je kan toch in één oog opslag zien over welke versie het gaat? Dat is het handige van de verschillende benamingen ala 98, 2000 en XP :)
Het gaat natuurlijk om de uniformiteit, de tag die je gebruikt zal me worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Rival24 schreef op 14 August 2003 @ 22:15:
Ik heb ff geen zin meer in die quote tags dus nu ff in verhaalvorm.

Glimi: Het roepen van de w00t, omg reacties is net zo zinloos en irritant als het roepen van pics, slotje, oud, specs, het is gewoon niet ontopic of zinvol en stimuleert posthoeren ook om alleen maar meer te posten. (Topics met veel posts worden minder bespammed dan nieuwe topics)
Daar ben ik het niet mee eens, w00t, OMG, ROFL, dat soort reacties zijn _juist_ ontopic, hoe zou je anders willen reageren in een topic waar een leuk filmpje is gepost om jou te vermaken. Zoals LuNaTiC al zei: waarom mag je niet lachen bij een cabaretier? Is dat offtopic? Moet je onderbouwen waarom je erom lacht? Dan is de grap er juist snel af. Na een mop moet je niet de clue uit gaan leggen, doet af aan de grap.
Ja, maar op dit punt sta je toch echt alleen. Er zijn per dag misschien 2 topics over filmpjes, een leuk spelletje en dan houdt het op. Die 3 topics (tops!) zijn toch niet irritant vergeleken met de 100 (?) HK topics waar ze in opgeslokt worden? Ik vind dat iig niet.
Hier op GoT heb je als voorbeeld het grote destop topic of zoiets, daar open je toch ook niet steeds een nieuw topic voor als je een desktop met een compleet ander thema hebt?
Dat is heel wat anders. Een filmpje krijgt in HK iets van 50 replies dat hij grappig is, een goed filmpje misschien 100 of 200 ofzo, maar een desktop in het grote desktop topic krijgt doorgaans geen enkele reply. Dat is het grote verschil. Bovendien is het in de techfora niet de bedoeling om 20 topics te openen, een per desktop pic. Dat vervuilt de techfora en daarom beperkt men het tot 1 topic. In HK vervuilen die 3 topics per dag (die vervolgens ook snel wegzakken) totaal niet.

Ik blijf erbij dat je me niet kunt overtuigen om een groot topic te starten voor filmpjes en vervolgens ieder topic dat los geopend wordt te sluiten :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 15 August 2003 @ 15:53:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, w00t, OMG, ROFL, dat soort reacties zijn _juist_ ontopic, hoe zou je anders willen reageren in een topic waar een leuk filmpje is gepost om jou te vermaken. Zoals LuNaTiC al zei: waarom mag je niet lachen bij een cabaretier? Is dat offtopic? Moet je onderbouwen waarom je erom lacht? Dan is de grap er juist snel af. Na een mop moet je niet de clue uit gaan leggen, doet af aan de grap.
Wat ik dus ook wil zeggen is dat je toch niet HOEFT te reageren, het zijn echt van die loze chatkreten die je in een chatbox of in de kroeg wel zou gebruiken (alhoewel, als je omfg irl gaat gebruiken is er iets mis met je :P)
. Er zijn altijd wel mensen die een filmpje leuk vinden, het is een soort van automatisme om dan maar even wat onzin te spammen in zo'n topic.
Ja, maar op dit punt sta je toch echt alleen. Er zijn per dag misschien 2 topics over filmpjes, een leuk spelletje en dan houdt het op. Die 3 topics (tops!) zijn toch niet irritant vergeleken met de 100 (?) HK topics waar ze in opgeslokt worden? Ik vind dat iig niet.
Als je 1x per dag op www.flabber.nl kijkt ben je helemaal bij met onzinfilmpjes en spelletjes. Ik snap niet dat er per filmpje/spelletje weer een topic geopend moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rival24 schreef op 15 August 2003 @ 16:18:
Wat ik dus ook wil zeggen is dat je toch niet HOEFT te reageren,
En gelukkig maar ;)
het zijn echt van die loze chatkreten die je in een chatbox of in de kroeg wel zou gebruiken (alhoewel, als je omfg irl gaat gebruiken is er iets mis met je :P)
. Er zijn altijd wel mensen die een filmpje leuk vinden, het is een soort van automatisme om dan maar even wat onzin te spammen in zo'n topic.
Jij vind het onzin, en jij vind het loze chatkreten. Iemand anders die het leest, of diegene die het post, hoeft dat niet te vinden. Hou daar rekening mee :).
Als je 1x per dag op www.flabber.nl kijkt ben je helemaal bij met onzinfilmpjes en spelletjes. Ik snap niet dat er per filmpje/spelletje weer een topic geopend moet worden.
Omdat niet iedereen op die site zit misschien :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kunnen we dan een paar HK-tags afspreken. Dat moet toch nog wel te doen zijn en persoonlijk ben ik daar ook wel een voorstander van. Bovendien heeft het minder reden tot tegenstand.

Laat zeggen dat we de volgende tags gaan gebruiken (ondervoorbehoud van wijzigingen :P), dan heb je de steeds terugkerende non-text onderwerpen waar iemand zich potentieel aan kan ergeren gedekt: [FILM] [PICS] [SPEL] [POLL]. Bovendien zorgt het voor een iets meer verzorgd 'uiterlijk' als je de HK binnen wandelt. :)

Kleine moeite omdaar een sticky over te bouwen (wil ik desnoods doen), maar het is natuurlijk meer werk om het ook te handhaven, dus of de modjes daartoe bereid zijn is natuurlijk maar de vraag. Een vraag die ze hier mooi kunnen beantwoorden. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
blackd schreef op 15 August 2003 @ 16:22:
[...]

En gelukkig maar ;)

[...]

Jij vind het onzin, en jij vind het loze chatkreten. Iemand anders die het leest, of diegene die het post, hoeft dat niet te vinden. Hou daar rekening mee :).

[...]
Mja, GoT is een forum met enig niveau (tenminste dat dacht ik :P). Dit vind ik nou toch niet echt replies op niveau.
Omdat niet iedereen op die site zit misschien :?
Tis ook maar een voorbeeld (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
nee niet nog meer regeltjes 8)7 |:(

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Wat ik nou nog niet heb horen zeggen hier is hoe het nou is om een topic met alleen serieuze replies te hebben.

Stel, ik open een topic met een echt te gek filmpje..

Waarom post ik dat?
Omdat ik het wil delen met de anderen omdat ik er zo'n lol van heb gehad. Je wilt hun ook een lolletje aanbieden.

Vervolgens zit je met spanning te wachten wat ze er van vinden. Als jij alleen 3 replies krijgt met dikke details erin en dat hij wel grappig is...
Mjah, dan is jouw lol er ook vanaf.. is het ook meteen de moeite niet meer om dat nog eens te delen met anderen.

Als je nou replies krijgt van: " LOL!! :D " e.d. dan ben je blij dat de andere het leuk vinden, want daarom opende je juist dat topic. Toch? :) Anders heeft het weinig nut.

Dus doe gewoon gezellig, maak gewoon een "LOL-reply" want zo te zien heb je het naar je zin gehad met het filmpje, dus jij bent blij. En de TS ook, want die ziet dat hij een ander er plezier mee gedaan heeft.

Heb gewoon lol,... maak het niet te bar.

:)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DeMoN schreef op 15 August 2003 @ 17:23:
Heb gewoon lol,... maak het niet te bar.

:)
precies, maar als je alleen maar "LOL :D " ziet is daar ook geen LOL aan, dus als iedereen dan een andere reactie plaatst (lees: leuke variant op LOL bedenken etc) is het ook een stuk leuker om dergelijke topics te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Erkens schreef op 15 August 2003 @ 17:27:
[...]

precies, maar als je alleen maar "LOL :D " ziet is daar ook geen LOL aan, dus als iedereen dan een andere reactie plaatst (lees: leuke variant op LOL bedenken etc) is het ook een stuk leuker om dergelijke topics te lezen :)
Ja, maar ik neem aan dat je wel snapt dat ik dat ook wel bedoelde :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DeMoN schreef op 15 augustus 2003 @ 17:30:
[...]

Ja, maar ik neem aan dat je wel snapt dat ik dat ook wel bedoelde :)
tuurlijk het is wel HK, niet een saai duf forum als WL of DOC ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Laatst online: 30-09 17:12

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Zijn jullie nou nog steeds met dat getrut bezig ?

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soepkip schreef op 15 August 2003 @ 17:43:
[...]

Zijn jullie nou nog steeds met dat getrut bezig ?
Pardon? Ik volg je even niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weer een topic over de sfeer in de HK. :'(
Als mijn vrienden me iets grappigs vertellen lach ik gewoon. een "lol" is gewoon een ontopic reactie in mijn ogen. Gewoon een bevestiging voor de TS dat het filmpje inderdaad grappig is. Je kunt gewoon weten dat er na zo'n TS meestal geen diepzinnige discussie komt. Dus als je die wilt start je die maar op, en anders scrol je gewoon naar beneden tot je een reactie ziet van meerdere regels ;) (Je kunt ook gewoon alleen het filmpje gaan bekijken.)

Regels over tags in de HK vind ik kolder, mensen mogen wel wat meer moeite doen voor een goede titel dat is waar. Maar gebruik dan desnoods TR met een betere titelsuggestie...

Oneliners in de HK heb ik geen enkelprobleem mee, mits ze een topic niet verknallen.... en nee een LOL op een grappige post verknald niks. een'"pics" in een topic waar het toevallig gaat over een meisje/vrouw doet dat wel. Het is namelijk offtopic. En een "oud" is sfeerbedervend.

Grote topics? eigenlijk zou ik daar gewoon alleen een kotssmiley bij willen zetten. Het is gewoon zo zwaar klote. En sowieso, ik zie het in dit topic ook aangehaald worden voor leuke spelletjes... Tegelijkertijd wordt dat couronne of zo, als een van de meest sfeermakende topics in de HK bestempeld... ik zie hier iets vreemds.

sowieso zakken die grappige filmpjes na een paar reacties toch wel weer naar beneden, dus het is ook niet zo dat je 100 keer "lol" onder elkaar hebt staan, en dat het topic maar hoog in de lijst blijft staan.

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-08-2003 19:11 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfredt schreef op 15 August 2003 @ 19:11:
Regels over tags in de HK vind ik kolder, mensen mogen wel wat meer moeite doen voor een goede titel dat is waar. Maar gebruik dan desnoods TR met een betere titelsuggestie...
Op die manier krijg je veel te veel TR's, dan verliezen ze imo hun effect. Het effect dat gelijk moet zijn aan een SeM-topic. Er is altijd wel iets te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 17:05
Ik heb nog geen HK access, en kan dus eigenlijk niet me praten, maar ik herrinner de HK als dolkomisch!

* Suepahfly wacht geduldig to range 45.000 - 50.000 aan de beurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 19:18:
[...]

Op die manier krijg je veel te veel TR's, dan verliezen ze imo hun effect. Het effect dat gelijk moet zijn aan een SeM-topic. Er is altijd wel iets te verbeteren.
hoezo teveel TRs?

gewoon als je je stoort aan een titel als "check dit" of "[filmpje] oeps" even een TR maken met als inhoud:

Titelchange naar "leuk filmpje over circusartieste op SBS >:)"

(or whatever)

[ Voor 19% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-08-2003 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

Maak je niet zo druk joh!

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

juist, zo discussieren we d:)b ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfredt schreef op 15 August 2003 @ 19:22:
[...]

hoezo teveel TRs?

gewoon als je je stoort aan een titel als "check dit" of "[filmpje] oeps" even een TR maken met als inhoud:

Titelchange naar "leuk filmpje over circusartieste op SBS >:)"

(or whatever)
Ik begrijp wel hoe je het bedoelt. ;)
Maar ik stoor me aan zoveel verschillende titel's dat er geen beginnen aan is (en dat vindt LuNaTiC dus ook :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Heeft iemand er echt problemen mee als deze op slot gaat? Volgens mij komen er geen argumenten die de crew gaan overtuigen alle filmpjes in 1 topic te proppen en dus heeft de hele discussie ook geen zin meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Grrrrrene schreef op 15 August 2003 @ 22:52:
Heeft iemand er echt problemen mee als deze op slot gaat? Volgens mij komen er geen argumenten die de crew gaan overtuigen alle filmpjes in 1 topic te proppen en dus heeft de hele discussie ook geen zin meer :)
losse topics zijn geen probleem, en als iemand een of andere db/page/whatever wil bijhouden met filmpjes is iedereen tevreden denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
sluit ze :)

* ArthurMorgan is blij met de crew

offtopic:
bovenstaande opmerking is speciaal voor moto-moi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
OK, dan gaat hij dicht :P

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.