volgens mij moeten we even goed in oog houden dat er een klein maar subtiel verschil zit in het soort oneliners. Rival24 claimt dat oneliners zoals 'LOL :D' etc net zo weinig toevoegen als 'pics!' 'Oud!' etc.
Misschien inhoudelijk even veel/weinig, maar dat is echt niet een issue. Sommige topics vragen nou eenmaal niet altijd om lappen tekst of onderlinge 'chats', or whatever. Dat geeft ook helemaal niet, het is de HK. Daarmee wil ik niet zeggen dat 'omdat het maar HK is' dat je alles mag doen wat je wilt, want dan zou ik mezelf behoorlijk tegenspreken na al die tijd.
Het enige wat de mods voor ogen hebben is om een leefbaar forum te houden, schoon en waar de sfeer gewaarborgd wordt. Mods doen dat niet in hun eentje, dat _moet_ samen met de users. Het is de reden waarom HK gesloten wordt, en het doet me goed dat de sfeer erg verbeterd is sindsdien.
Als je gaat kijken hoe het komt dat de HK dichtging, dan was dat zeker niet door oneliners zoals 'LOL :D'. Het kwam ook niet omdat er geen centraal topic was voor alleen filmpjes. Kortom, ik zie nog steeds niet het hele punt voor een centraal topic en ik zie al helemaal niet wat er mis is met dit soort oneliners. Deze oneliners doen de
sfeer namelijk helemaal geen kwaad. JUIST die andere oneliners (vaak PICS en SPECS, of nog erger: OUD) zorgden ervoor dat mensen zich gingen irriteren aan elkaar. Ik moet de eerste nog tegenkomen die zich aan iemand kan irriteren omdat ie een filmpje leuk vindt en dat met 'LOL :D" duidelijk maakt.
Of misschien ben jij de eerste
toevoeging:
misschien wordt het duidelijker als je mijn sticky in HK nog eens leest; daar staat de kern van wat wij verwachten als mensen posten: respect voor de topicstarter, respect voor elkaar posts. Ga elkaar niet in de haren vliegen en lok elkaar niet uit de tent met nutteloze negatieve posts als 'Oud :Z' etc. DAT doet de sfeer geen goed, dat veroorzaakt alleen maar wrijving, flames en de gevolgen hebben we al eerder kunnen zien.
ik vind 'sfeer' het keyword als we het hebben over argumenten aangaande oneliners en als we het hebben over het oprichten van een groot topic, dan is daar al genoeg over gezegd, dat gebeurt namelijk wanneer het nodig geacht wordt als er teveel topics van zijn, als het duidelijk is dat het de rest van topics in HK ondersneeuwt.
[
Voor 21% gewijzigd door
LuNaTiC op 14-08-2003 23:21
]