• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Hoi, ik heb een vaag probleem. Ongeveer twee week geleden heb ik een Tiscali Light abbo gekregen. Met een beetje moeite heb ik de splitter aangesloten en adsl werkte. Nu werkt het nog steeds, ik kan surfen, downloaden, gamen, alles. Maar als er iemand boven de telefoon opneemt, of probeert te bellen, dan valt de internet verbinding uit! Beneden was dat niet! Dus nou dacht ik, zal wel aan de telefoon liggen, want het was eentje met snoer, en beneden hebben we een oude draadlose orlando van kpn.

Dus vandaag hebben we een nieuwe telefoon gekocht, een siemens 4010 classic. En nou komt het, precies hetzelfde probleem met deze telefoon! De oude orlando naar boven en daarmee geen problemen, dus het ligt niet aan de aansluiting! Nu hebben we het probleem dus beneden met de nieuwe telefoon.
Het ligt dus niet aan de splitter, alles is goed aangesloten, want als er iemand bezig is met bellen, kan ik wel gewoon inbellen, alleen als ze ophangen of opnemen dan wordt de verbinding gebroken. Dan krijg ik de 1e secondes: 'geen kiestoon' daarna doet hij het weer. Ik heb ook al de nieuwste drivers geprobeerd van me SpeedTouch 330.

Ik hoop dat jullie het snappen en iemand me kan helpen, alvast bedankt!

ps: de nieuwe telefoon = digitaal en de oude draadloze is dat niet, maar de ene met snoer is ook niet digitaal!

Arch Linux

Verwijderd

Waar heb je de splitter precies aangesloten?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
joRDzz schreef op 14 augustus 2003 @ 19:00:

Ik hoop dat jullie het snappen en iemand me kan helpen, alvast bedankt!

ps: de nieuwe telefoon = digitaal en de oude draadloze is dat niet, maar de ene met snoer is ook niet digitaal!
Zit er niets maar dan ook niets vóór de splitter aangesloten??

[ Voor 62% gewijzigd door Br@m op 14-08-2003 19:03 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• jordz.
Gewoon in de meterkast, waar er zo'n ding uit de grond komt. Met zo'n grijs ding eromheen en daar komt de telefoonlijn uit. Dus daar ligt het niet aan.

Arch Linux

• Wupsje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2024
in het geval van ISDN : te oude NT1
in het geval van analoog : splitter kaput

in beide gevallen bellen met de helpdesk. zeggen dat je alles al hebt geprobeerd.. en dat apart alles werkt.. alleen niet tegerlijkertijd.. krijg je gratis vervangende apparatuur

Verwijderd

joRDzz schreef op 14 augustus 2003 @ 19:02:
Gewoon in de meterkast, waar er zo'n ding uit de grond komt. Met zo'n grijs ding eromheen en daar komt de telefoonlijn uit. Dus daar ligt het niet aan.
Hm, weet niet zeker of het ermee te maken heeft, maar heb je soms 2 draads en 4 draads telefoon aansluitingen door elkaar lopen in huis? Dit kan ook wel 's problemen geven namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 19:04 ]

• jordz.
Beneden bij de splitter aangesloten met 2 draden. Me internet kabel loopt met 4 draden en boven ook nog wel ergers met 4 draden. Maar dat maakt toch nix uit? Want het ligt aan de telefoon, de plaats niet. Want met de orlando kan ik dus gewoon bellen en internetten tegelijk zonderdat de verbinding wordt verbroken.

Arch Linux

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Grrmbl, ik werk op een adsl helpdesk. Common: splitter stuk, niet overal splitters geplaatst of lijn heeeeel slecht. De eerste kun je uitsluiten door: je trekt alle apparaten eruit enkel je modem en belt naar je eigen. Vervangt de splitter door een andere, doe het terug. Het tweede moet je zelf maar zien ;-) en het derde, vraag je aan je provider;

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 09:42
of staat er misschien nog ergens iets van een relais kastje? ik had ook zo'n vaag ding hangen. als je de telefoon opnam werd voor de rest van het huis alles afgesloten. dag verbinding.
heb ik maar door de kpn weg laten halen. was mij een iets te grote draden zooi :D

• jordz.
sharkzor schreef op 14 augustus 2003 @ 19:07:
of staat er misschien nog ergens iets van een relais kastje? ik had ook zo'n vaag ding hangen. als je de telefoon opnam werd voor de rest van het huis alles afgesloten. dag verbinding.
heb ik maar door de kpn weg laten halen. was mij een iets te grote draden zooi :D
Dat is het niet :) Want ik kan gewoon inbellen als iemand aan het bellen is.

Arch Linux

• jordz.
Guru Evi schreef op 14 August 2003 @ 19:06:
Grrmbl, ik werk op een adsl helpdesk. Common: splitter stuk, niet overal splitters geplaatst of lijn heeeeel slecht. De eerste kun je uitsluiten door: je trekt alle apparaten eruit enkel je modem en belt naar je eigen. Vervangt de splitter door een andere, doe het terug. Het tweede moet je zelf maar zien ;-) en het derde, vraag je aan je provider;
Wat bedoel je met naar je eigen bellen? Moet ik van 'line' - 'phone' - 'dsl'
'phone' uit me splitter trekken? Of wat bedoel je ermee? Ik kan wel een andere splitter van iemand anders lenen, denk dat ik dat maar doe! thnx voor al de replies!

[ Voor 13% gewijzigd door jordz. op 14-08-2003 19:15 ]

Arch Linux

• jordz.
Ik heb even een andere splitter geprobeerd, deze doet het wel goed :) Dus dat wordt morgen ff Tiscali bellen :) Ik had mijn splitter ook bij iemand anders geprobeerd, daar kwamen er geluiden over de telefoonlijn wanneer hij op internet zat! nog een keer allemaal bedankt!

Arch Linux

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Heb je de telefoons boven buiten de ADSL splitter aangesloten, of heb je eerst de ADSL splitter en dan alle telefoons? Als de telefoons boven voor de splitter zitten, gebeurt dat idd. Zorg ervoor dat ze achter de splitter zitten, met een telefoonlijn splitter, die verbind je met de ADSL splitter, en dan laat je een kabel naar bovuh gaan en een laat je beneden.

• jordz.
Ik heb het nou ook beneden en heb alles goed aangesloten, het ligt gewoon aan de splitter, ga een nieuwe bestellen bij tiscali.

Arch Linux

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19
Het kan ook zijn dat de hoofdaansluiting op de splitter zit , en dat het de telefoon benenden ook op de splitter zit en dat dat andere draaidje naar boven naar het moden zit en dat daartussen nog de telefoon van boven tussenzit. Zou kunnen ik zeg niet dat dat het is

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

joRDzz schreef op 14 August 2003 @ 20:17:
Ik heb even een andere splitter geprobeerd, deze doet het wel goed :) Dus dat wordt morgen ff Tiscali bellen :) Ik had mijn splitter ook bij iemand anders geprobeerd, daar kwamen er geluiden over de telefoonlijn wanneer hij op internet zat! nog een keer allemaal bedankt!
bel niet tiscali maar de kpn. Die regelen dat soort dingen voor tiscali klanten :). 0800-0407, adsl afdeling en dan uitleggen wat je geprobeerd hebt (splitters wisselen) en dan krijg je een nieuwe thuisgestuurd :)
(ervanuitgaand dat je een kpn-adsl aansluiting hebt, als je babyXL hebt, moet je idd tiscali zelf bellen :))
EmBee schreef op 15 August 2003 @ 10:15:
Het kan ook zijn dat de hoofdaansluiting op de splitter zit , en dat het de telefoon benenden ook op de splitter zit en dat dat andere draaidje naar boven naar het moden zit en dat daartussen nog de telefoon van boven tussenzit. Zou kunnen ik zeg niet dat dat het is
Dan zou die andere splitter dezelfde problemen geven he? ;).s

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 15-08-2003 11:07 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

als je maar zorgd dat alle aparaten ACHTER de splitter zijn aangesloten op de juiste manier

dus telefoonlijn------------[]======telefoons/dslmodem
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''splitter''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 11:11 ]

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Xavyer heeft gelijk:
Het is een bekend probleem. Gebruik nooit een 2de draad, tenzij je een aansluiting hebt als ondergetekende: ADSL over de primaire draad en telefoon over de secundaire aansluiting.
Ik raad je aan om een goede draadloze te kopen en deze uit te breiden met handsetjes.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik zal de aansluitfactor maar eens nakijken. Als je te veel telefoons (te veel weerstand) op de lijn hebt en ook nog eens slecht bedraad dan valt inderdaad de verbinding weg.

Die draadloze dingen trekken minder van de lijn omdat ze zelf gevoed worden maar echte analoge telefoons nemen wat meer vermogen wat je dus je verbinding kost....

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 09:42
dudezors, hij zegt toch dat het met een andere splitter is opgelost? case closed. kwestie van afhandelen bij de kpn. je kan die gasten geloof ik 24/7 bereiken, dus bellen maar.

• jordz.
Ik had gister Tiscali nog gebeld en die namen niet op, ze waren vast bezig met koffie drinken :P Maar ik zal KPN maar is bellen dan :) nog een thnx 4 replies! Het probleem is gewoon opgelost met een nieuwe splitter en alles is gewoon goed aangsloten! :)

Arch Linux

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja ik snap ook niet zo goed wat iedereen loopt te speculeren hierzo, het is al een dag geleden aangegeven dat het met een andere splitter wel werkt

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
joRDzz schreef op 14 August 2003 @ 19:06:
Beneden bij de splitter aangesloten met 2 draden. Me internet kabel loopt met 4 draden en boven ook nog wel ergers met 4 draden. Maar dat maakt toch nix uit? Want het ligt aan de telefoon, de plaats niet. Want met de orlando kan ik dus gewoon bellen en internetten tegelijk zonderdat de verbinding wordt verbroken.
Is de tweede telefoon ook ACHTER de splitter aangesloten, net als de telefoon beneden?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:26
joRDzz schreef op 15 augustus 2003 @ 23:37:
Het probleem is gewoon opgelost met een nieuwe splitter en alles is gewoon goed aangsloten! :)
Hij is toch heel erg duidelijk. Het probleem is opgelost. Hij heeft het dus gewoon correct aangesloten maar de splitter is kapot met alle gevolgen van dien.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 15:12

Swerfer

Hmm...

Kan hier geen slotje op? Aangezien mensen niet kunnen lezen dat het probleem al lang en breed is opgelost!

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Pagina: 1