[MSI 865 neo2 fis-2r] code 10 fout met onboard gigabit lan

Pagina: 1
Acties:

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een MSI Neo2 FIS-2r P4 moederbord met daarop een onboard intel pro1000 gigabit lan netwerkkaart.

Op het moment dat ik in windows 2000 een driver probeer te installeren krijg ik een uitroepteken bij het apparaat te staan, met de omschrijving:

Dit apparaat kan niet starten. (Code 10)
Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Zoekend in de search en op google, kwam ik erachter dat het een algemene fout is voor irq problemen, maar dat het toch vaker met videokaarten voorkomt.

Het rare is dat het heel even gewerkt heeft. Ik heb al een aantal keren de driver opnieuw proberen te installeren, ineens pakte hij hem en kon ik het internet op, maar helaas na de volgende keer opstarten stond het uitroepteken er weer.

Onder xp heb ik totaal geen problemen, en werkt de kaart zelfs met de oudste driver die ik heb prima, maar zelfs de nieuwste drivers installeren onder 2000 helpt niets.

Heeft iemand een idee wat er loos kan zijn? Na mijn idee is de nic niet stuk, anders had ie het in xp ook niet moeten doen.
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de onboard gigabit adapters onder w2k?

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:33

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Met de NIC is in ieder geval niks mis, misschien een bios instelling om maar even iets heel stoms te zeggen? Bv. welk geheugenadres/IRQ die nic mag gebruiken? Ik roep maar iets hoor...

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:20
Flash de laatste bios versie (1.3) dan zal die moeten werken. Ik had het nl ook met windows XP maar na het flashen was het probleem opgelost.

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Topicstarter
Ka_ka_rot schreef op 14 August 2003 @ 23:10:
Flash de laatste bios versie (1.3) dan zal die moeten werken. Ik had het nl ook met windows XP maar na het flashen was het probleem opgelost.
Die heb ik er ook al een tijdje op, maakt niks uit helaas. Ik hoopte ook al dat het daarmee opgelost zou zijn.

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Verwijderd

Ik zou even terug gaan naar je winkel, de MSI Neo2's zijn geleverd met de verkeerde drivercd's, je winkel zal wel een nieuwe cd hebben liggen...

Ik hoop dat dit je probleem oplost.